Keesokkan harinya,Melur datang berjumpa dengan Adam di taman yanh berdekatan dengan rumah Melur...
"Kenapa buat keputusan tak bincang dengan saya dulu?"-Soal Melur yang sedang marah...
"Saya takut kena reject je..."-Balas Adam lalu memuncungkan mulutnya sebagai tanda merajuk dengan Melur...
"Kalau kena reject,pergi jelah dekat Natasha tu🙄..."-Balas Melur seperti marah...
"Jealous ke tu?"-Soal Adam pula...Sempat pula dia tertawa kecil...
"Betul ni nak kahwin dengan saya?Tak menyesal?"-Soal Melur yang bercampur dengan nada ugutan...Adam menelan air liur...
"T-tak..."-Balas Adam tergagap-gagap...Melur pula sudah ketawa terbahak-bahak...
"Saya ada syarat..."-Ucap Melur lalu menatap wajah Adam lama...Tidak senang duduk Adam dibuatnya...
"Apa syaratnya?"-Soal Adam ingin tahu...
"Belikan saya album BTS...Takda album,takyah nikah..."-Pinta Melur lalu mengugut Adam...
"Itu ja?Takde dah yang lain?"-Ucap Adam dengan penuh sombong dan bongkak...
"Takde...Itu ja..."-Balas Melur pula...
"Ok...Saya belikan...Awak lupa ka yang saya ni bos syarikat tempat yang awak kerja tu?Setakat 300,400 ni takde hal lah..."-Ucap Adam panjang lebar...Melur pula sudah menayangkan riak wajah yang menyampah...
"Ok...Belilah..."-Ucap Melur lalu beredar dari situ...
Pada waktu malam di rumah Adam,dia sedang bermain dengan laptopnya...Dia sedang mencari album yang dikatakan oleh Melur...
"Banyak jenis album BTS ni...Nak beli yang mana satu?"-Soal Adam yang tidak tahu ingin memilih yang mana...
Akhirnya,Adam membuat keputusan untuk membeli album Proof yang baru dikeluarkan...
"Tak lama lagi,sampailah...Lepasni,takde alasan dah dia nak lari daripada aku..."-Ucap Adam gembira dan bangga diri...
Seminggu kemudian,barang yang dibeli oleh Adam sudah selamat tiba di rumahnya...Adam langsung menelefon Melur dan tidak lama selepas itu,Melur menjawab panggilan daripada Adam...
Di telefon📲
"Kenapa bos?"-Soal Melur...
"Saya dah belikan barang yang awak nak...Jadi,dah tak ada alasan awak nak lari dari saya..."-Ucap Adam panjang lebar...
"Ok...Ikut suka bos lah..."-Balas Melur sepatah lalu menamatkan panggilan...
Manakala,di rumah Melur...
Aku baru sahaja menamatkan panggilan daripada Adam...Aku mengeluh...
"Macam mana aku boleh lupa yang dia tu kaya?"-Soal Melur kepada dirinya sendiri...
Tbc...
YOU ARE READING
[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!
Ficción General"Tak ada album,takyah nikah..."-Ucapnya kepada aku semasa kami berjumpa... Apakah kisah hidup Melur Dahlia dan Adam Zakri?Adakah mereka akan bersama?