21-IDAM

12 3 0
                                    

Melur dan Adam sudah memberitahu ibu bapa mereka tentang khabar bahawa Melur sudah mengandung cucu pertama mereka...

"Sayang...Kalau sayang teringin apa-apa,bagitahu je abang...Abang akan bagi..."-Ucap Adam sambil memeluk Melur...

"Apa-apa ja?"-Soal Melur lalu tersenyum nakal...

"Ya,apa-apa ja..."-Balas Adam dan mengiyakan pertanyaan Melur...

"Ok,abang...Melur rasa macam nak pergi Korea lah...Melur tak pernah pergi sana...Kita pergi sana nak tak?"-Pinta Melur kepada Adam...

"Pergi Korea?"-Soal Adam hairan...Melur mengangguk...

"Iya...Boleh,ya?"-Soal Melur pula...Soalan dibalas dengan soalan...

"Abang mengantuk...Kita tidur eh..."-Pelawa Adam kepada Melur...

"Taknak tidur selagi abang tak setuju..."-Tegas Melur lalu bangun dari keadaannya yang sedang baring...

"Abang sibuklah sekarang ni...Kita pergi lain kali je ye,sayang?"-Soal Adam kepada Melur...

"Kita pergi bulan depan...Buat masa sekarang,abang buat kerja abang sampai selesai..."-Jelas Melur panjang lebar...

"Ok,sayang..."-Balas Adam dengan nada suara perlahan...

"Lepastu,Melur nak abang beli barang kpop macam BTS tu...Boleh kan,abang?Abang?Abang?"-Ujar Melur dan memanggil Adam beberapa kali namun tidak disahut...Rupa-rupanya,Adam telah lena dibuai mimpi...

"Kita tengah cakap panjang lebar,dia boleh tidur macam tu ja..."-Rungut Melur tidak berpuas hati...

Keesokkan harinya,Melur dan Adam bersarapan bersama-sama...Melur menyediakan nasi goreng kegemaran Adam...

"Sedapnya sayang masak...Makin tambah sayanglah abang dekat sayang kalau macam ni..."-Ucap Adam kepada Melur dengan perasaan yang gembira...

"Semalam kita cakap dengan abang,abang boleh tidur macam tu ja..."-Rungut Melur dan mencebikkan mulut tanda merajuk...

"Sayang cakap apa dengan abang semalam?"-Soal Adam hairan...

"Sayang nak abang beli barang kpop macam BTS tu...Semua sekali koleksi barang dia..."-Jelas Melur kepada Adam...

"Ya Allah,sayang!!Mahal tu..."-Balas Adam dalam keadaan yang terkejut...

"Tak kira...Sayang nak jugak...Abang tak kesian dekat anak kita ka?"-Soal Melur kepada Adam lalu membuat muka meminta simpati...

"Nanti,abang belikan..."-Balas Adam dalam nada suara yang pasrah...

Tbc...

[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!Where stories live. Discover now