Adam baru pulang dari kerjanya...Adam melihat Melur yang sedang menunggu Adam sehingga terlena di atas sofa...Dia melihat jam di tangan...Pukul 1 pagi...
"Sayang...Bangun...Kenapa tidur dekat sini ni?"-Soal Adam yang kerisauan...
"Eh?Abang dah balik?"-Soal Melur yang masih mamai...Baru bangun tidur katakan...
"Kenapa tidur sini?Kenapa tak tidur dekat bilik je?"-Soal Adam hairan dan risau terhadap isterinya...
Melur langsung memeluk Adam dan menangis...
"Kenapa abang baru balik?Melur risau tau,tak😭..."-Soal Melur kepada Adam...
"Maaflah...Banyak kerja...Sayang tak perlu risau...Abang ni kuat..."-Ucap Adam bagi menenangkan Melur...
"Melur fikir yang bukan-bukan,tau...Melur sampai termimpi-mimpi yang bukan-bukan😭😭..."-Ujar Melur kepada Adam dan tidak melepaskan Adam dari pelukannya...
"Abang dah balik,kan?Abang selamat je,sayang..."-Ucap Adam pula...Adam mengelap air mata Melur...
"Kenapa tetiba risau pasal abang ni?"-Soal Adam hairan...
"Risau tentang suami sendiri pun,taj boleh ka?"-Soal Melur pula sambil menyeka air matanya...
"Boleh..."-Balas Adam lalu tersenyum...
"Abang?"-Ujar Melur dalam nada suara yang perlahan...
"Kenapa sayang?"-Soal Adam penuh lembut...
"Sayang teringin nak makan pisang goreng lah...Abang boleh tolong belikan,tak?"-Soal Melur kepada Adam dalam nada suara yang manja...
"Mana nak cari pisang pagi-pagi buta ni sayang oi?"-Soal Adam kepada Melur...
"Ala...Sayang nak jugak pisang goreng...Kalau tak jumpa pisang goreng pun,pisang biasa pun boleh...Nanti,sayang goreng sendiri..."-Jelas Melur panjang lebar...
"Esok,abang dengan Danish pergi cari...Abang penat,nak rehat..."-Balas Adam pula...Melur mengeluh...
"Baiklah,abang..."-Balas Melur lalu menuju ke bilik tidur sambil diikuti oleh Adam dari belakang...
Tbc...
(Kenapa Melur teringin nak makan pisang goreng sangat-sangat ni?Cer teka...)
YOU ARE READING
[C]ISTERI AKU,KPOPERS!!!
Fiksi Umum"Tak ada album,takyah nikah..."-Ucapnya kepada aku semasa kami berjumpa... Apakah kisah hidup Melur Dahlia dan Adam Zakri?Adakah mereka akan bersama?