𝐍𝐔𝐑𝐘𝐍𝐌𝐀𝐑𝐈𝐒𝐒𝐀 | 𝟎𝟑

39.6K 1.8K 206
                                    

RANCANGAN netflix yang terpapar di kaca televisyen sama sekali tidak menarik minatku. Fall the movie. Kata orang orang movie Fall tu seronok, aku pun takde lah kaki movie sangat tapi sebab teracun dengan review kat twitter apa lagi tengok je lah. Bab racun meracun memang tak boleh. Kena tengok jugak. Tapi! fikiranku masih teringat dengan kejadian tadi siang. Hurm kuat penangan dia.

Al Qaswar.

Sebaris nama itu. Ya! nama itu, aku pasti nama sebenar encik perisik yang tolong aku kat kapal terbang haritu. Cantik juga nama dia. Hensem macam tuan empunya nama. Ahaks.

Sepi.

Dalam diam aku tersenyum sendiri bila ingat raut wajah Qaswar.

Mata dia. MashaAllah.

Light brown eyes.

Buk!

Ah sudah! baru saja aku nak teruskan berangan tentang Qaswar ada pulak satu bantal yang elok mendarat depan muka aku. Cis! hampir berterabur jajan aku kat sofa. Cermin mata yang senget aku perbetulkan sedikit. Nasib tak patah. Ya, aku rabun tapi aku pakai spek bila tengok tv saja. Spesis manusia kurang penglihatan tapi malas nak bergantung dengan spek mata setiap masa.

Rimas.

"Hish, apani Fira! kalau tumpah tadi siapa nak kemas" tegurku dengan amaran. Sudahlah potato ni jenis berserbuk. Kalau tumpah habis bersemut nanti.

Afiera mengendahkan kemudian dia mengambil tempat disebelah aku. Dia tayangkan muka suspicious.

Pahal?

Tubuhku menjauh sedikit, belakang telepak tangan Afiera sudah melekap pada dahiku. Dia hanya diam kemudian mengeleng kepala. Aku pula sudah berkerut.

Hairan.

"Sihat pula" gumanya seraya berjauh sedikit.

Mulutku ternganga sedikit. "Bila pula aku sakit? sihat je ni." Tangan naik menyentuh dahi sendiri. Sihat. Dari mana pula datang sakitnya.

"Kau tu buat aku risau, dari tadi aku asyik perhati dengan perangai kau yang tersengih sengih sendiri. Ada apa apa ke? atau kena sampuk?" tanya Afiera serius. Terserlah raut wajah risaunya.

Aku tergelak perlahan.

Halamak! ke situ pula dia fikir.

"Tiada apa. Aku cuma teringat dengan empunya nama yang hensem lagi hot, Al Qaswar" jawabku bersama tersengihan.

Patung panda dibawa kedalam pelukkan dengan geram. Erat. Seperti mengeluarkan isi hati tika ini.

Eeee.. geram!

Rasa nak gigit gigit panda comel ni.

Aku tak boleh lah sebut nama dia mesti nak senyum je. Nama dia tu macam bagi effect rama rama kat hati dan perut aku. Rasa berkepak kepak. Haih, risau pula dengan diri sendiri kalau macam ni hari hari.

Angau.

"Gedik lah kau" kutuk Afiera.

Kepalaku ditunjal dengan selamba. Spontan aku menjeling.

Amboi! Macam dia yang bayar zakat aku.

"Jadi dia lah encik 'perisik' kau tu? Heh! haritu bukan main kata tak nak lah, tak suka lah. Harini apa cerita, berubah hati?" sambung Afiera lagi. Dia membuat muka smirk, saja la tu nak kenakan aku.

Tapi ada aku kesah?

"Fira normal tak kalau aku dah jatuh hati dengan orang yang baru kenal? Aku rasa aku Fall in love lope lope dengan Qaswar. Bila eye contact dia tadi buat aku rasa ada connection cinta, argh! Light brown beb! Gila tak cantik dengan tuan dia hensem lagi. Auch! aku takde boyfriend ni, kelas tak kalau aku approach dia nanti"

HELLO QASWARWhere stories live. Discover now