SEMBARI memperbetulkan awning tudung, aku menyoal, "KITA nak pergi mana?"
Hari ini, aku, M3Angels bercadang untuk meluangkan masa bersama sama.
What is that? M3A?
Marissa, Afiera, Atisha dan Alvera.
"Beli dessert nak tak?" Cadang Alvera Louvina. "Dengar cerita ada kedai dessert viral baru buka kat hujung sana."
Tangan yang penuh dengan plastik watson
dihalakan ke arah yang dia maksudkan. Kami semua menoleh ke arah itu, yah! memang betul ada ramai orang yang tengah beratur kat sana. Tambahan pula harini adalah cuti umum memang ramai orang lah.Tanpa membantah kami berempat melangkah ke gerai The desert sedap yang di maksudkan Alvera Louvina.
Terdapat bermacam jenis menu yang mereka sajikan, buko, coktail dan cake coklat, Air matcha! omo that's my favorite one!
"Aku beli dulu. Korang tunggu sini tau." ujar Alvera.
Aku hanya mengangguk.
Kerusi yang tersedia kami dekati seraya melabuhkan punggung di situ.
"Fira kau kan single? kau nampak tak lelaki yang pakai baju brown shirt tu, hensem! why not kau try"
Kataku sambil memuncungkan mulut kepada tiga orang lelaki yang sedang bercerita di hadapan kereta persona hitam. Lelaki yang aku maksudkan itu sedang bersandar sambil memasukkan tangannya ke dalam kocek seluar. Nampak matured, mungkin umur dalam 30 tahun ke atas tapi segak bak hang.
Argh! nasib aku dah nak kahwin.
"Yang rupa macam chinese tu lagi cute, Rissa." tambah Atisha sambil tersenyum senyum. Putih, tinggi dan sado. Memang taste tisha jenis apek apek ke apa.
"Not bad, yang penting tiga tiga kat situ boyfriend material. Jadi suamiable pun boleh."
Afiera tercengang besar. Help! sahabatku meliar. Seakan tidak percaya dengan ucapan Marissa. Suamiable? nak kena lapor dengan Qasayang dia ni.
"Kau orang berdua beringat sikit, sorang dah jadi bini orang yang sorang ni 'bakal bini orang'! ada hati nak usha lelaki lain." Marah Afiera.
"Cuci mata je pun."
"Banyak lah cuci mata korang. Entah entah dia orang tu suami orang, Tak pun duda."
Aku hanya mencebik. Cuba bawa bersantai sikit. Tiba tiba Atisha mengelupur.
"Weh! weh! mamat cina tu nak lalu." bisikknya separa geram.
Mata sudah gatal perhati lelaki berkemeja kotak kotak merah itu.
Aku sempat menghidu bau yang baru masuk ke rongga hidung.
"Wangi!"
"Haah! Argh! mamat tu comel lah!" jerit Atisha dengan nada tertahan. Inai di kuku masih ada ada ya, tolong sedar sikit.
"Astaghfirullah!"
"Allahuakbar!"
"Nauzubillah!"
"Sahabatku tolong sedar, tolong ingat siapa yang berada di dalam hati awak berdua." Perli Afiera.
Wajah Marissa dan Atisha dipandang silih ganti. Sepadan sangat jadi kawan.
"Tumpang lalu, ya." ujar lelaki yang memakai brown shirt itu. Aku memandangnya tak berkedip.
"Er... ah lalu - lalu."
"Kaki?"
"Kenapa dengan kaki saya?"
YOU ARE READING
HELLO QASWAR
RomanceSTROBERI SERIES 1 Kepada hati, kenapa dia? "Hello- ingat saya lagi, tidak? Memandangkan saya dah jatuh hati terguling-guling dengan awak, why not kita exchange umber? Boleh calling-caling." NURYNMARISSA "Pardon? I don't even know who you are," - AL...