AKU mencelikkan mata beberapa kali. Pandangan pertama yang terhidang di depan mataku adalah siling putih yang nampak klasik. Tangan memisat mata. Bahagian perut yang terasa berat menghempap aku kerling. Ada satu tangan yang selesa melingkari.
Mimpi kah? Bukan tadi kat Terengganu ke? kenapa aku dah elok tidur kat atas katil ni. Pelbagai persoalan mulai muncul.
Aku toleh ke sisi, Wajah tenang Qaswar di tenung seketika, hembusan nafas lembutnya adakala menampar pipiku. Lingkarannya cuba aku lepaskan tapi semakin dilepaskan semakin dia mengeratkan lagi, jarak pun semakin dekat. Haih. Ini namanya jual mahal kat aku masa belum kahwin dulu.
"Awak..." panggilku lembut.
Tangan Qaswar aku tepuk beberapa kali. Lena sangat nampak, aku yang kecik ni nak putus nafas kena hempap lengan sasa dia. Macam kena hempap batu pun ada.
"Muhammad Al Qaswar..."
Tiada sahutan.
"Sayang..."
Bulu matanya aku kacau sedikit, dekat dekat macam ni hensem betul lah.
"Cinta.."
Masih sepi.
Tanganku beralih ke misai nipisnya. Comel!
"Hubby..."
Bibir Qaswar yang bergerak sedikit menarik perhatianku, perlahan lahan bibir itu aku sentuh. Sikit je.
"Abang.."
"ARGH SAKITLAH!"
Jari telunjuk aku kibas laju, sudah berbekas dengan kesan gigitan.
Qaswar mencelikkan mata. Pandangan mata mereka bertembung.
"Explore lagi, biar takde jari terus." ujar Qaswar dengan suara serak basah.
Aku menjeling geram, sakit tahu. Refleks je dia gigit.
"tengok" jari Marissa yang kena gigit tadi dia tarik. Bibir nipis itu mencebik sedikit "sikit je pun" kata Qaswar lalu mengusap jari Marissa.
Aw. small thing make me blushing.
"Dah, elok dah tu."
Aku geleng.
"Belum sepenuhnya, apa kata awak sembuhkan dengan cara lain" kataku sambil tayang senyum.
Ngeh.
Qaswar yang faham otak biru Marissa sengih sinis. Ouh! Nak sangat kan. Pantas jari itu ditarik semula. Marissa balas senyuman itu.
"nak lebih kena sakit lebih juga" mulut dibuka luas untuk mengigit jari itu lagi.
OH NOOOO!
"ahh janganlah" aku menarik tanganku untuk menghalang perbuatan Qaswar. Naya je. Taapi gengamannya sangat kuat.
"Kau nak kan."
"Gurau je Qasayang, saya gurau." rayuku minta simpati bersama muka kesian.
"tak payah nak buat muka macam tu, hodoh je aku tengok" kata Qaswar.
Membuatkan mataku terjengkil hebat. Hodoh dia kata?
Cantik cantik gini dia cakap hodoh? jahat mulut.
Tangan besar yang mengengam jemariku aku tarik kuat. Kini aku pula yang mengacah untuk gigit dia. Tak boleh, kiter kena lawan! Kita perempuan, kena menang! Qaswar juga tidak diam diri untuk membuat perkara sama. Masing masing ingin merebut peluang.
"hahahaha mana boleh! saya kena gigit dulu" ujarku dengan nafas tersekat sekat sebab tergelak.
"Tengok siapa yang dapat dulu."
YOU ARE READING
HELLO QASWAR
Roman d'amourSTROBERI SERIES 1 Kepada hati, kenapa dia? "Hello- ingat saya lagi, tidak? Memandangkan saya dah jatuh hati terguling-guling dengan awak, why not kita exchange umber? Boleh calling-caling." NURYNMARISSA "Pardon? I don't even know who you are," - AL...