SEDANG elok bersembang, perhatian aku dan Alfah Nurin terganggu akibat teguran seseorang. Langsung aku menoleh ke arah punca suara yang telah menganggu sesi beramah mesra aku dan bakal adik ipar.
"Marissa,"
Tertoleh saja, bebola mataku membulat separa besar sebelum terkedip kedip sendiri dengan kehadiran manusia tak diundang itu.
Ah sudah!
Bala.
Malapetaka.
"Abang teh!" Sapa Nurin dengan separa kuat.
Semua mata - mata sudah menjadikan kami bertiga sebagai pusat perhatian. Aku menepuk dahi, budak ni lah. Theo hanya mengabaikan suara itu, akan tetapi anak mata hazel itu tidak lepas dari memandangku.
Dengan tak rela aku hanya mampu pasang sengih saja.
"Theo, buat apa kat sini?" soalku.
Kalau aku halau mamat cina celup ni boleh tak? kata kat dia yang aku dah book satu kedai ni. Menyampah tahu.
Ganggu aku date dengan adik ipar je.
Eh.
Bakal.
"Restaurant, right? takkan i datang nak cuci kereta pula." Selorohnya.
Theo sempat tergelak kecil. Aku hanya tersenyum kelat.
Ha! ha! lawak sangat.
Terhibur ni.
Seperti baru sedar akan kehadiran Alfah Nurin, dia mengangkat sebelah kening.
'Dia orang ni kenal ke?' batinku. Alfah Nurin dan Theo berbalas pandangan buat seketika.
Ceh.. ceh!
"You tak sekolah ke, budak?" Soalan yang terpancul itu membuatkan Nurin ternganga besar.
Tak dapat menahan reaksi spontaku, aku berkemam bibir tahan tawa. Nasib engkau lah Nurin.
"Hello, Teh o kosong! umur saya dah 23 tahun. " Marah Nurin garang. Keningnya sudah bersambung. Jelas tidak suka bila umurnya diperlekehkan.
Theo berkerut lagi.
"Oh, really? Hanya beza setahuj dengan Marissa." Kata Theo dengan nada terkejut.
Aku yang sedari hanya jadi pemerhati, sudah menahan tawa. Buta ke apa si Theo ni, jelas aku dan Nurin tak jauh beza. Tengok ketinggian pun lebih kurang sama aje. Adakah disebabkan penampilan Nurin yang seperti ke anak-anakkan?
"Zeo, nak duduk kat mana?" satu suara lagi bersuara. Laju aku menoleh ke arah punca suara, tepat pada bahu kiri Theo.
Perempuan.
Siapakah dia? soalku sendiri.
"Hisy! Jangan buang masa I! I takde banyak masa untuk berfoya foya dengan you. I pun ada kerja lain nak dibuat." Bebel Gadis itu dengan separa pelat.
YOU ARE READING
HELLO QASWAR
RomanceSTROBERI SERIES 1 Kepada hati, kenapa dia? "Hello- ingat saya lagi, tidak? Memandangkan saya dah jatuh hati terguling-guling dengan awak, why not kita exchange umber? Boleh calling-caling." NURYNMARISSA "Pardon? I don't even know who you are," - AL...