this chapter will be the longest
happy reading, precious! ❤️🦋
___
"Abang... sakit," lengan Rayyan yang berada di sisi katil pesakit itu dicengkam kuat. Dadanya naik turun dengan pantas.
"Shh... abang tahu. Abang ada ni. Tahan sikit," kata Rayyan sambil menyapukan tangannya di dahi Areena bagi menghilangkan titik-titik peluh yang terdapat pada dahi wanita itu.
"Abang... Maira penat," adu Areena perlahan. Sudah penat menahan sakit yang semakin bertambah di bahagian rahimnya sejak satu jam lalu. Rayyan merendahkan tubuh.
"Shh... tahan sikit, sayang. Abang tahu awak kuat. Tahan sikit," bisik Rayyan di tepi kepala isterinya kemudian berzikir lembut di telinga isterinya. Kata-kata Areena membuatkan dia gusar, sejak masuk ke hospital lagi Areena memberi banyak pesanan kepadanya.
Areena menggeleng.
"Sak- Sakit!!!"
"Puan! Kami dah nampak kepala baby! Puan teran bila saya suruh, ya?" Areena mengangkat kepalanya sedikit dan menjatuhkan kembali.
"Okay. Now. Push!"
"Arghhh!!!" Areena mengalirkan air mata. Cengkaman di lengan Rayyan semakin dikuatkan.
Rayyan mendekatkan lagi bibirnya ke telinga Areena lalu mengalunkan Surah Maryam yang sudah dihafal sejak awal kandungan isterinya. Berharap agar dapat memudahkan isterinya untuk melahirkan.
"Sikit lagi, puan! Push!"
"Arghhh!!!" Rayyan mengetap gigi seketika menahan sakit akibat cengkaman yang semakin kuat di lengannya hingga bercalar. Namun, bacaannya masih diteruskan.
"Lagi, puan!"
"Arghhh!!!"
Keadaan terus begitu hingga lah akhirnya tangisan bayi jelas kedengaran menandakan Areena dan Rayyan sudah selamat bergelar ibu bapa. Areena terdampar keletihan lalu menghela nafas lega.
Begitu juga dengan Rayyan, dia menghela nafas lega dan menyapu wajah isterinya yang basah dengan peluh dan air mata.
"Tahniah, puan! It's a girl!" Areena tersenyum nipis sambil memandang suaminya. Rayyan membalas senyuman isterinya.
Seorang jururawat mendekati mereka sambil memegang cahaya mata pertama Rayyan dan Areena yang sudah dicuci dari darah. Rayyan menjauhkan sedikit tubuhnya, memberi ruang kepada jururawat tersebut.
Areena membetulkan sedikit baringnya apabila jururawat itu meletakkan puteri sulungnya yang sedang menangis di atas dadanya. Tangannya naik memeluk tubuh kecil bayi tersebut.
"Tahniah, puan," ucap jururawat tersebut sebelum menjauh.
Rayyan mendekatkan kembali dirinya kepada kedua-dua kesayangannya. Areena mengangkat sedikit kepalanya lalu mengucup lembut kepala si kecil itu. Rayyan turut mengucup kedua-dua gadis kesayangannya itu.
Setelah beberapa minit begitu barulah, puteri kecil itu diambil oleh jururawat dengan izin Areena dan Rayyan. Setelah dewan bersalin itu selesai dikemas, Areena dihantar ke wad untuk berehat. Semua lampu di dalam wad ditutup untuk keselesaan Areena.
Wajah Areena yang sedang nyenyak diulit mimpi diperhatinya. Masih teringat bagaimana isterinya itu menahan sakit ketika melahirkan anak mereka tadi. Kekura Areena dicapai lalu dikucup lembut.
"Have enough rest, lil girl,"
᪥᪥᪥
"Along, nak pergi dah ke? Uri dah tanam dah?" Puan Izyani bergegas menurun tangga. Rayyan mengangguk tanda sudah kedua-duanya.
YOU ARE READING
C| Rayyan's Everything [OLD VER]
RomantikUNEDITED VERSION | NEW VERSION WILL BE COMING SOON [ʀ.ɪ sᴇʀɪᴇs ᴠᴏʟ 1] ☾︎𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 𝐈𝐬𝐤𝐚𝐧𝐝𝐚𝐫 <> 𝐇𝐮𝐦𝐚𝐢𝐫𝐚 𝐀𝐫𝐞𝐞𝐧𝐚☽︎ Humaira Areena, seorang gadis yang bersifat lembut hati dan manja terpaksa bersikap sebaliknya demi m...