ℳ𝓇𝓈. ℛ𝒶𝓎𝓎𝒶𝓃| 45

10.3K 388 12
                                    

"Tu memang betul-betul abang ke?" Areena menyoal lembut. Rayyan mengangkat kepala. Tubuh mereka dijarakkan sedikit. Areena menatap seluruh wajah suaminya. Dia butuhkan jawapan dari Rayyan!

Rayyan mengeluh berat. Kepalanya diangguk lemah.

Areena mengerutkan dahi. Rahangnya diketap sedikit.

"Buat apa jumpa dia? ehh tak tak! Macam mana abang boleh kenal dia?" soal Areena dengan nada yang agak mendesak.

Rayyan tidak membalas, sebaliknya seluruh wajah Areena diciumnya. Namun, belum sempat habis Areena sudah menolak dada bidangnya agar menjauh.

"Abang... Maira tanya abang soalan, bukan suruh abang cium Maira,"

Rayyan ketawa kecil.

"Panjang ceritanya," Rayyan cuba memeluk tubuh Areena tapi ditahan.

"Pendekkan,"

"Nanti lah," sekali lagi Rayyan mencuba dan sekali lagi dia ditahan.

"Abang," panggil Areena dengan nada yang agak tegas. Rayyan mendecit geram. Orang nak peluk pun susah. Bersungguh sangat nak tahu!

"Yalah yelah," Rayyan menegakkan tubuh kembali.

"Tapi biar abang tanya dulu," ujar Rayyan. Areena mengangkat kening tanda apa.

"Dia yang bagitahu sayang pasal anak kita tu kan?"

Areena mengangguk.

"Sayang ada jumpa dia sebelum tu kan?"

Areena mengangguk lagi.

"Senang. Abang suruh Han cari dia. gambar yang sayang dapat tu masa abang jumpa dia semalam. I warned her to stop bothering you. Then, dia tak puas hati dengan abang, sebab tu dia tahan abang. Luckily bersentuh dengan tangan kotor dia tu,"

Areena terkebil-kebil memandang Rayyan. Salah dengar ke? Dia mendesis sakit apabila Rayyan mencubit pipinya.

"Stop with that face, little angel. Abang dah jawab semua. Sekarang abang pula nak tanya,"

"Tanya apa?" Areena menyoal sambil menggosok pipinya yang dicubit Rayyan tadi.

"Boleh cerita semua yang dah jadi? Especially about this," tangan Rayyan menyelinap masuk ke dalam baju Areena dan mengelus parut panjang yang terdapat di pinggang kanan isterinya.

Ya. Bukan semua cerita tentang Areena dia tahu.

Malangnya, permintaannya telah membuat bidadari kesayangannya itu menggigit bibir. Rayyan melepaskan keluhan berat.

"Tak apalah kalau sayang tak ready nak cerita lagi. Abang faham. You can take your time," ujar Rayyan. Dia faham jika isterinya itu masih belum bersedia, dia sanggup menunggu. Tangannya dikeluarkan dari baju Areena.

Rayyan tersentak apabila merasa tangannya digenggam kemas oleh isterinya.

"Maira cerita... Maira akan cerita semua hari ni," Areena membawa tangan suaminya ke atas ribanya. Wanita muda itu mengambil nafas panjang apabila mendapati suaminya hanya diam, menunggu dia untuk memulakan cerita.

"Dulu, ayah dengan ibu bercerai, Maira marah sangat dengan ayah bila dapat tahu ayah curang sampai Maira langsung tak nak tengok muka dia. Nak-nak lagi lepas kami empat beradik dengan ibu pindah dekat dengan rumah atok. Masa tu, kalau ayah datang nak jumpa sekejap pun Maira tak nak,"

Areena mengetap bibirnya perlahan. Nafas diambil lagi sebelum menyambung.

"Berapa tahun lepas tu, ibu tiba-tiba nak kahwin dengan seorang lelaki, Zul Aswadi nama dia. Duda. Ada 2 orang anak dia. Seorang duduk dengan dia, lagi  dengan mak dia orang. Maira bantah sebab aura lelaki tu buat Maira rasa macam tak selamat. Tapi ibu tetap nak juga kahwin dengan dia. Maira bantah lagi sampai kami bergaduh. Last-last ibu kahwin juga dengan dia,"

C| Rayyan's Everything [OLD VER]Where stories live. Discover now