|12|

689 70 15
                                    

Merhabalar (:

Bol ara satırlı bölüm olması dileğiyle.

En azından kendinizi belli edinde okuyan kişileri tanıyalım (:

İyi okumalar

••••••••

AYKIZ

Annem hep insanın diyarı kendisinin ait olduğu kalbi derdi.

Benim bu yaşıma kadar hiç ait olduğum bir yürek yoktu. Kendimi bildim bileli bir elimde kılıcım diğer elimde yayımla at üstün de cenk ettim.

Yeri geldi aç yatıp uykusuz kaldım. Yeri geldi pusat değen bedenime nice darbe aldım.

Ama pest etmedim. Ailemin özlemiyle kavrulan yüreğime cenk sevdamı ekledim.

Pişman mıydım? Hayır, yine olsa yine yapardım. Zira kendimi ait hissettiğim ne bir yürek ne de kaderim vardı.

Lâkin yüreğim de bir ateş var gibiydi. Her aklıma sızdığı vakit o ateşin harı yüreğime zul gelirdi.

Kaderim de ne olur bilinmezdi , her gece başımı koyduğum yastıkta ölümü hak bilen kalbime hep şehadeti söyler dururdum.

Ama yüreğime konan ateşi bir türlü susturamazdım.

Ona bakan harelerim yasak bir ateş gibi cayır cayır yanar dururdu. Yanaklarım kızıl bir elma gibi kızarır kendimi ondan kaçırırdım.

Af rabbim bu nece bir histi böyle , kaderim de ilk defa yüreğime sızan bu yangını su atacak kimse kalmamıştı.

"Hayrola yine nerelere daldın böyle"

Yanan ateşi elimde ki odunla iteleyerek karşıma oturan gökçeye baktığım da bir elinde hançeri diğer elinde ağaç dalıyla yine uğraşır dururdu.

"Hiç ahvalimizi (halimizi ) düşünürüm" diyerek elimde ki kuru odunu ateşe attığım da karanlığın soğuk ayazı kollarımı titretmişti.

"Ahvalimiz ne olur bilmem lakin bu işin yolu cenktir Aykız ben bunu bilirim"

"Cenk kaçınılmazdır lakin"

"Senin derdin cenk değildir aykız , ben seni bilirim , de hele yüreğin de yakılan ateşi nedir?"

Beni benden iyi tanıyan kardeşim yine kelâmlarıyla bunu dile getirdiğin de dilimin ucuna gelen kelâmlar aklıma düşen bir çift toprak gözlüye lal olup kalmıştı.

"Ohoo anlaşılan ateşin nedeni daha farklıdır. De hele kimdir bu yiğit"

"Ne yiğidi?" Harelerimi ondan kaçırırcasına yanıma bıraktığım kuru odundan bir tane daha almıştım.

"Ne olacak seni böyle uzun uzun düşündürecek yiğidden bahsederim"

"Yok öyle birşey" kendimi ondan kaçırmak için geciştire dursam da üzerime ok gibi atılan gözleri bunu yemediğini gösteriyordu.

SEVDA DİKENİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin