|𝐃𝐚𝐫𝐲𝐚 𝟏𝟏

14.3K 983 118
                                    

༻ ༺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

༻ ༺

Darya kini sedang berada di hadapan sebuah swimming pool rumah agam milik Datin Daliya. Dia duduk dihadapan kolam itu sambil kedua belah kakinya direndam ke dalam air kolam.

Angin sepoi-sepoi yang lalu gemersik itu menampar kulit pipi mulus gadis itu.

Tenang.

Itu sahaja yang Darya rasakan pada masa kini. Dia kemudian menggariskan sebuah senyuman manis di bibirnya.

'kalau hari-hari macam ni mesti best kan? Tak ada la kena marah macam dekat rumah mama tu. Same goes to Hayyes. Aku ingatkan kalau dah kahwin ni dia dapat ubah hidup aku but, I was wrong.

Darya kemudian mendongakkan kepalanya untuk melihat langit biru yang dipenuhi oleh awan-awan putih dan cahaya mentari yang menyinari separuh daripada wajahnya itu.

"Cantik." Gumam Darya.

Sedang ralit si Darya memandang ke arah langit. Eskel yang baru sahaja tiba itu terus mendekati Darya.

"Yaya! Yaya buat apa tu~"

Sepantas kilat Darya menoleh ke belakang setelah mendengar orang yang baru sahaja menyapanya.

"Tengah siram pokok." Balas Darya sambil menggerakkan-gerakkan kakinya yang berada di dalam air.

"Ishh Daddy tanya betul-betul ni. Yaya nak jadi anak derhaka ke? Tak kesian ke ngan Daddy yang balik sini pastu-pastu Yaya kahwin tak jemput Daddy pon!" Kata Eskel seraya kedua-dua belah tangannya dimasukkan ke dalam poket jubah.

"Ehh ehh! Sejak bila kau jadi Daddy Darya ni?" Soal seorang lelaki yang baru menapak ke halaman kolam renang itu.

Eskel membuat wajah jijik setelah melihat wajah lelaki yang baru sahaja menyoal dirinya.

Ishh frust la mana-mana pergi mesti jumpa muka dia ni. Ana rimas la ceni!

"Abang Rael buat apa dekat sini?" Tanya Darya pula setelah lama mendiamkan diri.

Afrael hanya menggariskan senyuman manis di wajah sampai ternampak lesung pipit di pipinya itu.

Dia mula menggerakkan diri nya untuk duduk di sebelah Darya. Dia menjarakkan sedikit dirinya dengan gadis itu.

"So how's your first life as someone's wife, cuttie pie?" Soal Afrael dalam nada yang lembut. Mata coklat miliknya memandang redup ke dalam anak mata Darya.

Darya terdiam seketika selepas mendengar soalan daripada lelaki itu.

Sebahagian bibirnya digigit.

First life as a wife? Correction, I think it's a first life as someone's slave.

Eskel yang melihat 'anaknya' rancak berborak dengan si Afrael hanya mencebik.

Lalu dia pun bergerak menuju ke arah mereka berdua. Eskel melepaskan punggungnya di sebelah kanan Darya yang kosong. Jarak antara dia dan Darya jauh sedikit. Ya lah, isteri orang and anak perempuan orang en. Jaga la sikit ikhtilat.

𝐇𝐞𝐫 𝐥𝐚𝐬𝐭 𝐰𝐢𝐬𝐡𝐞𝐬Where stories live. Discover now