Kapitola 16 - Zrádce(i)?!

39 7 0
                                    

„Myslím, že má zlomený jedno nebo dvě žebra," prohlásí Christina.

Už několik minut mě prohledává, ohmatává, aby náhodou na něco nezapomněla.

Břicho mě sice bolí, ale zlomené snad nic nemám. Přesto nechávám Christinu vymýšlet další a další diagnózy.


„Tris se na něj potom podívá, až přijedeme na základnu. Jestli to ovšem do té doby přežije," řekne už značně otráveně Eric.

„Díky, ale skoro to nebolí. Bude to jen naražené."

Na to Christina zbystří a začne se mi dívat do očí.

„Nemůžeš mít třeba krvácení do mozku?"


Než mi začne prohledávat i hlavu, chytnu ji za ruce.

„Hele, buď v klidu, nic mi není. Tris mě prohlédne, až dorazí."

Christina se zatváří ublíženě a vztekle zároveň. Vytrhne mi ruce a jedovatě odpoví:

„Jasně, od slečny Tris se prohlédnout necháš, ale mě se očividně štítíš."

Zvedne se a odejde na druhou stranu dodávky. Nemám náladu jí teď o něčem ujišťovat, tak jen sedím a prohlížím si ruce.

Zbytek cesty dojedeme v tichosti.




................................................................................................




Vzbudím se v tmavé, vlhké a špinavé místnosti. Bolí mě hlava a pravé oko mám slepené něčím lepkavým. Místo si prohmatám a pohlédnu na svou ruku. Krev.

Pomalu se začnu zvedat do sedu a přemýšlím, co se stalo.

Nešlo mi nastartovat a Peter se šel podívat na motor. Po tom už si vybavuji jenom ty oči.


Rozhlédnu se. Místnost tvoří čtyři stěny a mříž. Na stropě visí jediná žárovka, která skoro nesvítí, takže mi trvá, než si všimnu zhroucené postavy v rohu. Opatrně dojdu až k tomu člověku a přetočím ho na záda. Peter. Má nateklé oko a zakrvácený obličej. Je bledý a trochu se třese.


„Petere. No tak, prober se!" zatřesu s ním, ale on jenom slabě zasténá a zachvějí se mu víčka.

To opakuji ještě několikrát, ale nemá to cenu. Sednu si vedle něj a obejmu si kolena.

Něco mi teče po tváři. S překvapením zjistím, že to jsou slzy.



..................................................................................................


Hned jak jsme dorazili na základnu, se Christina sebrala a zavřela v pokoji. Zakroutím nad tím hlavou a rozhodnu se to neřešit. Pomůžu Ericovi a Uriahovi odtáhnout ty dva to uklízecí místnosti.


Podívám se na hodiny. Je to už patnáct minut, co jsme přijeli a Tris s Peterem nikde.

Love or DieKde žijí příběhy. Začni objevovat