Andy

41 2 0
                                    

Nadat ik de remmen van de Volvo V60 had gerepareerd en de olie had ververst, ritste ik een stukje van mijn overall open. Ik kon amper geloven dat Xander en ik nog maar net onze ontdekking hadden gedaan. Zielsverwanten. Wij.

Unaniem hadden we besloten om het feit te negeren. Of unaniem? Xander was gewoon weggerend, en met veel enthousiasme ondersteunde ik die beslissing. Nu was ik hier, in de garage van mijn vader, omdat ik niet thuis wilde zijn. Thuis was Michael met zijn domme opmerkingen. Daarnaast hoopte ik dat de mannen mijn hulp konden gebruiken, en dat ik door hard werken alles zou vergeten.

Ik knoopte de mouwen van mijn overall om mijn heupen en veegde mijn handen eraan af. Zwarte strepen sierden de blauwe stof en vormden onduidelijke figuurtjes. Ik knikte naar Lennart, die de radio harder zette. Vandaag was hij de baas over de muziek. Dit betekende dat we gedoemd waren om de hele tijd naar piratenzenders te luisteren. Nog even en ik krabde mijn oren er persoonlijk vanaf.

"En?" Gosse kwam op me aflopen en trommelde met zijn wijsvinger op de motorkap. "Hoe gaat het hier, mop?"

De man was van middelbare leeftijd en rook naar sigaretten en olie. Al jarenlang was hij de beste vriend van mijn vader, en ook ik kon goed met hem opschieten.

"Prima. Olie ververst en remmen gerepareerd," somde ik op, enigszins trots op mijn prestatie.

Gosse floot instemmend en bond zijn haren in een staart.

"Fantastisch, mop, daar zal je vader trots op zijn," hij toverde een pakje shag uit zijn borstzak, als teken dat hij een pauze nam. "Ik herinner me nog de allereerste keer dat ik een paar remmen moest repareren. We waren op safari. Mijn vader en ik-"

En bla, bla, bla. Ik rolde met mijn ogen omdat ik dit verhaal al vaker had gehoord. Echter toen was het een krokodil die hen aanviel en geen leeuw.

"Geweldig," zei ik nadat hij klaar was met zijn verhaal.

"Zeker," grinnikte hij. Zijn vingers draaiden heel behendig een sigaret in elkaar, en hij stak zijn hand op naar Lennart, in de hoop dat hij niet alleen hoefde te roken. "Ga je ook nog koffiedrinken en met ons oudjes lullen?"

"Nee, ik wilde nog naar die Suzuki kijken."

"Oh, dat hoeft niet. Ik heb je broer al die taak gegeven."

"Michael?"

"Senna."

"Dat klinkt logischer."

"Weet je het zeker, mop? Je gezicht zegt namelijk iets anders."

"Ja, ik... waar is hij?"

"Bij de Suzuki natuurlijk."

Zonder nog wat te zeggen, liet ik Gosse alleen en haastte me naar mijn broer. Dat hij hier was, kon niks goeds betekenen. Als zus was het mijn taak om erachter te komen wie het meisje was en waar ze woonde. Niemand brak mijn broers hart en kwam daar levend mee weg.

Ik vond Senna leunend tegen de motorkap, met een dampend bekertje koffie in zijn handen.

"Hoi," ik kwam naast hem staan, "van Gosse hoorde ik dat je hier was."

Hij gaf me een glimlach die zijn ogen niet bereikte en nam vlug een slok. "Ja, ik wilde de jongens helpen."

"Ik ook."

"Ja."

"Ja."

"Ja."

Ik klakte met mijn tong, en maakte de keus om openkaart te spelen. "Pap vertelde dat je een date had."

Op zoek naar jouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu