TAP...TAP...TAP...aku berada di Makmal Komputer, sedang menolong guruku. Haihhh...kakiku sangat sakit kerana berdiri selama sejam di sebabkan kerusi tiada lagi di dalam bilik Makmal Komputer. "Okey lah murid-murid, boleh masuk kelas sekarang." semua orang bersorak dan keluar dari Makmal Komputer, aku keluar dari Makmal Komputer dan memakai kasutku. "Hem...macam mana nak ikat ni..." aku melihat wajahnya seperti risau sangat.
"Come here you, let me tied your shoes." Masa ini hatiku tidak berdebar-debar atau tersipu-sipu, hanya Dhia sahaja tersipu-sipu padaku."Done, you can go now. Jangan tunggu saya." Dia terus sahaja pergi tanpa mengatakan apa-apa padaku. Selepas dia pergi, hatiku mula berdebar-debar. Kenapa lah dengan aku...semakin hari semakin aneh aku melihat Dhia asyik jauhkan dirinya dari aku. Aku masuk ke kelas sahaja dan memandang ke arahnya, dia memandang ke arahku balik dan jeling. Hurm...aku ada buat salah ke dengan dia? Lupakan sahaja lah apa yang berlaku, aku tidak kisah, aku mahu fokus pada pelajaran sahaja bukan perempuan itu.
TIBA-TIBA seseorang membaling botol plastik pada Dhia. Aku sangat terkejut dan marah. "Hei! Asal kau baling botol kau kat Dhia?!!"
Dhia memandang aku dan mula menangis sedikit. Lelaki itu dari kelas sebelah, sejak kebelakangan ini dia cemburu denganku kerana aku dan Dhia semakin rapat.
"Botol je kot, bukan apa." Aku pergi ke arah lelaki itu dan tampar mukanya.
Dhia memandang aku dan mengangkat keningnya, aku menampar lelaki itu lagi sekali kerana aku tidak puas apa yang dia sudah buat pada Dhia.
"Su-sudah lah, Hafizi! Awak ni teruk sangat lah, botol plastik je." Aku memandang ke arah Dhia dan rasa marah. "Oh? Kalau botol plastik je pun kenapa nak nangis?" semua orang memandang aku dan mula marah.
Dhia memandang aku dengan wajah kecewanya dan mula menangis, aku tak mahu di lihat oleh semua orang, jadi aku hanya keluar dari kelas dan pergi ke tandas untuk menenangkan diri.
Aku tiba-tiba sahaja menangis, aku tidak boleh berhenti menangis... tiba-tiba seseorang membuka pintu tandas. Rupa-rupanya kawan lamaku, Uwais. "Kenapa kau nangis ni? Ramai orang tengah cari kau ni." aku melihat wajah seriusnya dan keluar sahaja dari tandas tanpa mengatakan apa-apa padanya. Kenapa aku perlu nangis, kenapa dia perlu nangis...? Aku tak mahu hidup begini lagi, aku mahu pindah sekolah. Aku benci semua orang.
Seperti yang aku sangka aku fikir Dhia itu orang yang sangat berakal, tetapi tidak, dia tidak memahami perasaanku. Aku yang hanya memahami perasaannya. Sampai hati kau buat kepada aku begini, Dhia. Aku tak mahu melihat muka kau lagi. Aku harap kita tak akan tak pernah jumpa pun. Aku mula menangis sekali lagi."Haa, itu pun kamu Hafizi. Pergi panggil semua orang dalam kelas kamu sebab kita sekelas nak ambil gambar." aku memandang wajah guru kelasku. "Baik, cikgu." aku masuk ke dalam kelasku dan semua orang risau fasal ku. Aku hanya mendiam berdiri sahaja dan tidak mengatakan apa-apa pada mereka. "Ko-korang, cikgu suruh turun bawah pergi dataran untuk ambil gambar." Selepas aku berkata begitu, semua orang beratur tanpa disuruh oleh aku, tetapi aku melihat wajah Dhia yang sedang risau fasal ku. Aku pergi ke arahnya dan meminta maaf.
"Maafkan saya, saya tahu saya marah awak tadi.""Ha-Hafizi, itu pun awak, awak tak bersalah pun. Saya cari awak tau tadi."
Aku mengangkat keningku dan tersenyum sambila ketawa kecil.
"Jom."
"Jom pergi mana?"
"Jom kahwin lah."
"Haaa..." Muka seriusnya bertukar menjadi muka tersipu-sipu, dia memandang ke arah lain. "Tak ada lah. I'm just joking."
Dia memandang aku sekali lagi dan tersengeh-sengeh."Remember that I will marry you in the next few years..."
YOU ARE READING
My Classmate Adores Me
RomanceKisah ini mengisahkan tentang seorang budak bernama Hafizi, si lelaki introvert. Dia mempunyai pertemuan yang buruk dengan setiap gadis yang ditemuinya. Tanpa diduga, dia berasa selesa daripada seorang ini dan ia adalah seorang perempuan?! "A husban...