3.Bölüm

18.8K 920 130
                                    

11/12/2022

Merhaba sevgili okurlarım.

Oy ve satır aralarına yorum yapmayı unutmayın.

İyi okumalar🍁

3.Bölüm: Çaresiz an...

Yazar'ın anlatımıyla

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Yazar'ın anlatımıyla...

İki aşiret arasında olucak berdel kararı tüm doğuda duyulmuştu. Bazıları üzülüp bazıları ise şaşırmışlardı.

Karalı konağına bomba gibi düşen berdel kararı herkesi şoka uğratmıştı. Süheyla hanım damda ağıtlar yakıyordu. Biricik kızı töreye kurban gitmişti.

Toplantıdan sonra erkekler konağa dönmüştü. Herkes üzgün bir şekilde gelmişti. Mehmet karalı oğlunun canı için kızını kurban vermişti. Elinden birşey gelmiyordu. Ne kadar itiraz etse de kan davası devam etmesin diye berdel öne sürülmüştü. Kızı kabul edince birşey söylemek için geç olduğunu anlamıştı.

Konağa girdiğinde karısının yaktığı ağıtları duydu. Yukarı baktığında karısıyla göz göze gelmişti.

Süheyla hanım kocasının geldiğini görünce hemen aşağı indip kocasının yanına gitti.

"Yalan söylüyorlar de Mehmet yalvarırım yalan söylüyorlar de. Benim kızım benim gözümde hayla daha küçükken ben kızımı nasıl başkasına veririm Mehmet. Birşey söyle " dedi Süheyla hanım.

Mehmet bey karısının ağladığını görünce içinden lanetler etti. Çok sevmişti karısını hayla seviyordu.

Tek bir göz yaşına dayanamam dediği karısı şuan karşısında gözyaşlarını akıtıyordu.

"Süheyla'm d-doğru söylüyorlar " dedi Mehmet bey. Sesi titriyordu adamın.

Süheyla hanım kocasını göğsüne yumruklar indirip bağırıyordu.

"Benim kızım küçük Mehmet. Benim kızımı kurban ettiler. Kızıma gelinlik yerine kefen giydirecekler. Onların kızı gelinlik, benim kızım kefen giyer Mehmet . Kurtar kızımı. Hayalleri vardı benim kızımın. Hayallerini öldürdüler benim çiçeğimin. Yalvarırım birşey y-yap" diye çığlık çığlığa ağlıyordu.

Yiğit annesini öyle görünce gözlerinden yaşlar akmıştı. Bir yanda annesi bir yanda kız kardeşi vardı. koruyamadın diye geçirdi içinden koruyamadın küçük çiçeğini. Kız kardeşine hep küçük çiçeğim derdi. Çiçeğini solduruyorlardı.

Süheyla hanım sinir krizi geçirip Mehmet Bey'in kollarında bayılmıştı.

Tüm konak halkı ağlıyordu. Evlerinin neşesi, biricik kızları evleniyordu. Hemde sevmediği biriyle.

Mezopotamya'da Doğan Aşk/TÖRE (Ara verildi) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin