Lucas×Melanie|12

3.7K 141 4
                                    

Melanie berasa gemuruh. Lagi beberapa minit exam terbesar yang akan menjamin masa depan korang akan bermula.

Melanie memandang Lucas yang selalu bersendirian. Sudah 1 bulan lebih dia tidak bertegur. Dan lepas keputusan exam keluar mesti Lucas akan pergi jauh darinya. Sumpah dia rasa takut, takut kehilangan Lucas.

"Beb, kau dah ready ke? " tanya Kayla yang juga berasa gemuruh.

"Ready dah tapi takut je. Weh jomlah masuk sir dah panggil dah tu. " Melanie terus menarik tangan Kayla.

Mereka berdua terus masuk ke dewan peperiksaan diikuti pelajar lain.
.
.
.
.
.
Melanie melepaskan nafas dengan berat. Nasib baik dia boleh soalan exam yang boleh dikatakan terlalu susah. Nasib baik selama 1 bulan lebih dia asyik belajar je.

"Aaaa.... Aku tk boleh jawab sangat tadi! Susah nak mampus! " rengek Kayla dia menyandarkan kepalanya di bahu Melanie.

"Sabar jelah! Ade lagi subjek lain yang kau boleh score. " pujuk Melanie.

"Ni, Sam dengan Vin mana? " tanya Melanie pelik bila kelibat dua ekor tu hilang.

"Entah! Malas aku nak ambik tahu! " Kayla mengangkat bahunya.

"Tiba-tiba hilang! "
.
.
.
.
.
Melanie menunggu keputusan examnya di laptop dengan sabar. (Saya skip exam terus ke keputusan dia. Saya pun belum pernah spm)

Melanie menutup mulutnya dengan terkejut. Semua lulus! Walaupun ada C tapi agak memuaskan keputusan dia.

Melanie terus menelefon Kayla. "Kay! Kau dapat berapa? "

"Hurmm..... 1A+, 2A- , 4B+, 1B+, 1C-. Kau? " tanya Kayla balik.

"Bagus lah tu! Aku dapat 4A+, 1A-, 2B+ , 1B- and 1C+" balas Melanie.

"Kau lebih baik dari aku." Kayla mencebik.

"Weh kau tak nak hantar Lucas ke? " tanya Kayla tiba-tiba.

"Hah? Kenapa pula? " tanya Melanie pelik.

"Aik? Kau tak tau ke? " soal Kayla balik.

"Tahu apa? " hairan Melanie.

"Lucas kan dah nak pergi ke Australia kejap lagi" beritahu Kayla.

"What?! Kenapa aku tak tahu?! Kau rasa dia dah bertolak ke? " tanya Melanie kalut.

"Ermmm.... Rasanya sempat kut sebab penerbangan dia lagi setengah jam! " balas Kayla.

"Ok nanti aku call kau balik bye! " Melanie terus menutup panggilan telefon tanpa mendengar balasan Kayla.

Melanie kalut menyarung badannya dengan pakaian. Dia terus bergegas ke lapangan terbang.
.
.
.
.
.
Lucas merenung tiket di tangannya dengan kosong. Dia meronyok tiket tu dan dibuang. Lucas terus berlari keluar dari balai pelepasan.

Dalam pada masa yang sama Melanie turut berlari mengejar masa, dia melihat jam di tangannya.

"Shit! 5 minit lagi! "

Melanie berlari masuk ke balai pelepasan. Dia menunduk dengan termengah. Melanie memandang sekeliling mencari kelibat Lucas. Melanie kemudian melihat skrin yang menunjukkan masa pelepasan. Kapal terbang yang dinaiki Lucas dah berlepas.

Melanie terduduk di kerusi. Dia dah terlambat! Melanie menangis.

"Hiks! Sampai hati awak tinggalkan saya! Dah lah tk beritahu langsung! " tangis Melanie.

"Quinn Melanie. " panggil suara garau tiba-tiba.

Melanie mengangkat wajahnya. Dia melihat seorang jejaka di hadapannya tapi wajahnya kabur dek air mata.

Melanie menonyoh matanya. Selepas pandangannya jelas, dia terdiam. Melanie menampar pipinya berkali-berkali. Mimpi ke?

"Lucas?! Saya tak mimpi kan? " tanya Melanie tak percaya.

"Stupid girl! Come! " Lucas mendepakan tangannya.

Melanie terus memeluk Lucas. "Kenapa awak ada dekat sini lagi? " tanya Melanie.

"Kalau Aku pergi nanti mesti kau nangis. Aku taknak my stupid girl nangis. " kata Lucas sambil memeluk Melanie. Melanie senyum terharu.

"Kau suka aku kan? " tanya Lucas.

"Yes." Walaupun pelik dia tetap menjawab.

"Kau cintakan aku? " tanya Lucas lagi.

"Yes! " balas Melanie yakin.

"Then, be my girlfriend." Kata Lucas.

Melanie memandang Lucas. "Bukan saya memang kawan perempuan awak dah ke? " tanyanya bingung.

Lucas mengeluh. " not like that stupid! Be my girlfriend and I'm your boyfriend! Kita couple! "

"W-what? " Melanie memandang Lucas terkejut.

"We're couple now! You get it? " Lucas memandang Melanie malas.

"Oh my gosh! Seriously?! Aaaaaa! " Melanie menjerit teruja, dia memeluk Lucas lagi sekali.

Lucas tersenyum nipis. "My stupid girl! "
.
.
.
.
.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐇𝐑│Matthew's Queen ©️Where stories live. Discover now