Melanie memandang Lucas yang sedang meniliti laporan pesakitnya. Dia berdiri kaku di pintu bilik kerja Lucas.
"What are doing, treasure? Come here. " panggil Lucas tanpa memandang Melanie.
Melanie berjalan secara perlahan. Dia berhenti tepat di hadapan meja kerja Lucas. Entah kenapa dia berasa gugup melihat Lucas. Kerana Lucas hari ni extra hensem. Dengan messy hair dan cermin mata rabunnya menambahkan kehenseman Lucas. Kalau sebelum dia rambut dia kemas dan selalu memakai kemeja tapi kali ni dia membiarkan rambutnya berserabai dan hanya memakai t-shirt dan seluar tidur. Ditambah lagi tattoo di lengannya.
"Kau termenung apa? Sini dekat sikit. " tegur Lucas menyentakkan Melanie.
Melanie menurut arahan Lucas. Dia berjalan mendekati Lucas dengan lebih dekat. Sampai sahaja dia sebelah Lucas, dirinya terus ditarik Lucas sehingga terduduk di ribanya.
"Eh?! " Melanie terkejut.
"Sit on my lap and be a good girl, treasure. " arah Lucas.
"Tapi you kan tengah buat kerja, tak menyusahkan ke? " serba salah Melanie.
"Tiada yang menyusahkan kalau melibatkan kau, treasure. " balas Lucas sambil membelek laporan pesakitnya.
"I tak berat ke? " soal Melanie lagi.
"Kau ringan macam kapas. Dah duduk diam! Banyak cakap pula. " tegas Lucas
Melanie tersengih. "Sorry."
Keadaan sunyi menyapa mereka. Melanie memandang bosan kertas-kertas dihadapannya. Melanie bangun berdiri, dia menghiraukan pandangan tajam Lucas.
"Kenapa kau-" kata-kata Lucas terhenti apabila Melanie duduk semula di ribanya cuma badannya menghadap kearahnya.
"I cuma tukar kedudukan je. " Melanie memeluk leher Lucas.
Lucas membiarkan. Tangan kirinya singgah di pinggang Melanie manakala sebelah lagi di buat memegang kertas-kertas yang berselerakan di mejanya.
Melanie memain-main tangannya di wajah Lucas. Habis semua disentuhnya, dari kening sampailah ke mulut. Tangannya turun lagi ke leher, dia memainkan tangannya di halkum Lucas yang sedang turun naik.
"Stop Melanie. " tegur Lucas.
"Okay." Melanie berhenti, dia menyembamkan mukanya ke dada Lucas.
Lucas mengusap belakang Melanie perlahan.
"Treasure."
"Hmm? " gumam Melanie yang masih menyembamkan mukanya.
"Ambil phone aku kejap. " suruh Lucas.
Melanie menurut. Dia melarikan wajah nya dan mengambil telefon Lucas.
"Nah." Melanie menghulurkannya kepada Lucas.
"Kau main. "
"Hah? " bingung Melanie.
"Kau main je phone aku tu. Kau bosan kan? " bukannya Lucas tak perasan yang Melanie ni bosan.
"Password? " tanya Melanie terus.
"Your birthday. "
Melanie terkedu. Dia menaip tarikh lahirnya. Melanie sekadar bermain ala kadar. Tiada yang best pun, game pun takde. Melanie menekan icon kamera. Melanie mengambil gambarnya dan menampakkan sisi belakang Lucas. Beberapa keping gambarnya diambil. Bukan penuh pun storage, dalam album Lucas pun bukan ada gambar pun kecuali gambarnya.
Bosan kembali singgah. Melanie meletakkan semula telefon Lucas.
"Luc... "
"Hmm? "
"Ngantuk." Adu Melanie.
"Tidur je, nanti aku bawa masuk bilik. " suruh Lucas.
Melanie pun malas nak membantah dia pun tidur sahaja di pangkuan Lucas.
Beberapa minit selepas tu, Lucas menyiapkan kerjanya. Dia mengcabut cermin matanya dan menyimpan segala borang ke tempat asal. Lucas memandang Melanie yang tertidur pulas.
Lucas tersenyum nipis, dia mencium sisi kepala Melanie.
"Tidur pun comel. "
Lucas mengangkat Melanie dan membawanya ke bilik tidur. Lucas meletakkan Melanie secara berhati-hati di atas katilnya agar tidak mengejutkan Melanie. Lucas kemudian masuk ke bilik air untuk menggosok gigi. Setelah selesai dia keluar semula dan mengambil tempat di sebelah Melanie. Lucas memeluk Melanie. Dia kemudian tidur dengan Melanie di dalam pelukannya.
.
.
.
.
.
"Ada apa sampai kena berkumpul mengejut ni? " soal Henry kepada bapanya.Melanie hanya diam membiarkan abangnya berbicara.
"I ada something nak bincang dengan kamu semua. Atau lebih tepatnya Melanie. " terus Elias.
Melanie berkerut. "What's it? "
"I nak kahwinkan you dengan anak business partner I. " kata Elias tanpa selok-belok.
Melanie terkedu. "Apa ni dad? Tak bincang dengan I pun! "
"Kalau bincang pun you tak kan setuju. Jadi cara senang I prepare awal-awal. Hujung bulan ni korang nikah. " tutur Elias tenang.
"What?! Dad lagi 2 minggu lagi! Are you kidding me! " Melanie mula memberontak.
"Melanie! " Quirine menegur Melanie.
"But mom-"
"Sit down! " tegas Quirine.
"Ugh... Fine! " Melanie duduk semula.
"Tiada bantahan. Hujung minggu ni korang nikah. Kalau you tak nak jumpa sebelum kahwin pun I tak kisah. Janji korang nikah. Full stop! " Elias terus berlalu keatas tanpa mendengar pekikan Melanie.
"Apa ni mom? Hen? " soal Melanie tak puas hati.
Henry mengangkat kedua belah tangannya keatas. "I don't know. This is his plan. "
"I also. " celah Quirine. Lalu mereka berdua mengikuti langkah Elias meninggalkan Melanie seorang diri.
Melanie tercengang. "What the fuck is going on?! "
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
𝐇𝐑│Matthew's Queen ©️
Teen Fiction**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ 𝕰𝖛𝖆𝖓𝖘 𝕾𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 𝐕𝐨𝐥 𝟏˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚* •𝐅𝐚𝐭𝐞𝐝 𝐒𝐨𝐮𝐥𝐦𝐚𝐭𝐞• 「𝐇𝐢𝐬 𝐑𝐞𝐢𝐧𝐚」 Also known as「𝐅𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫 」 Don't be a silent reader... Vote please, bersedekah itu amalan yang baik...