Lucas×Melanie|40

2.6K 96 1
                                    

2 tahun kemudian

Sudah dua tahun berlalu. Umurnya pun sudah menginjak 27 tahun. Hidupnya tidak berubah. Kerja, makan, mandi, tidur. Itulah rutin sehariannya.

Orang yang berada di sisinya perasan perubahan mendadaknya. Ceria kepada pendiam dan dingin. Girly kepada tomboy. Polos kepada kasar. Peramah kepada idgaf.

Idgaf attitude? Yes she is.

Sejujurnya dia masih belum dapat lupakan Lucas dan tak ingin melupakannya. Dan disebabkan itu juga dia memujuk Elias untuk memberikan dia kebenaran untuk join sekali Deadly. Setelah dipujuk berhari-hari akhirnya Elias mengalah. Tapi diberi syarat, dia hanya boleh ikut serta kes yang ringan-ringan. Melanie hanya setuju asalkan dia dapat masuk Deadly.

"Goodbye.... "

Melanie melibas pedang di kepala mangsanya. Kepala mangsanya tergolek dan berhenti tepat di hujung kakinya. Darah memercik di seluruh mukanya dan memenuhi kain yang diguna untuk menutup separuh mukanya. Hanya matanya yang terlihat.

Melanie tersenyum sinis disebalik kain

"Siapa suruh tak bayar hutang? Kan dah hilang kepala. "

Melanie terus berlalu pergi meninggalkan mayat mangsanya.

"Settle! "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Settle! "
.
.
.
.
.
Kayla menyapa Melanie.

"Hye beb! "Kayla membuat high five dengan Melanie.

Kayla turut menjoin Melanie meminum wine. Mereka minum berbotol-botol wine sehingga mereka berdua mabuk teruk.

"Beb let's dance! " Kayla menarik tangan Melanie untuk menari bersamanya.

Melanie menolak. Akhirnya Kayla pergi menari dikelilingi lelaki seorang diri.

Melanie yang terasa ingin membuang air kecil bangun dengan terhuyung-hayang. Dia berjalan mengikut arah kakinya. Selepas terjumpa tandas dia masuk kedalam.

Melanie keluar semula selepas beberapa minit. Dia berpaut ke dinding untuk membantunya berjalan. Pandangannya kabur membuatkan dia susah untuk berjalan.

Tanpa sedar dia terlanggar seseorang. Melanie ingin jatuh tapi 'dia' menahannya dengan memaut pinggang Melanie.

"Are you okay, bebita? "

Suara jejaka itu kedengaran sipi-sipi sahaja. Melanie berkerut, dia ingin muntah.

"Uwp! " Melanie mengembungkan mulutnya.

"No bebita! Not in front of me! Hold on! " jejaka itu membawa Melanie masuk ke bilik air wanita. Dia menyuruh pembantunya berjaga diluar.

"Now you can"

"Uwerk!! " Melanie terus memuntahkan segala isi di perutnya. Selesai muntah dia terus jatuh pengsan.

"Bebita?"
.
.
.
.
.
Melanie tersedar. Dia memandang sekeliling. Sepertinya dia berada di bilik hotel. Melanie bangun.

Baru sahaja dia ingin pergi, matanya terpandang satu nota. Lantas Melanie mengambilnya.

Have a good day, bebita. Till we meet again. Don't worry, I don't take your virgin.
D'Luc

Melanie berkerut. Who the fuck he is? Melanie mengjungkit bahunya.

"Not important to me. "

Melanie terus berlalu keluar dari hotel. Sebelum tu dia sempat membuang kertas tersebut.
.
.
.
.
.
Melanie hanya mendengar perbincangan dadnya dengan malas. Bukan dia boleh join pun kes ni.

"Kes kali ni melibatkan D'Luc. Kerana musuh kita merupakan musuh dia juga. You already know that he's the dangerous mafia ever. So, don't try to test him. Aku taknak korang bunuh dia sebab D'Luc sendiri yang nak bunuh jantan tu. Aku cuma nak kau rampas semula milik kita. Dia cedera takpe, tapi jangan sampai dia mampus. Kalau D'Luc tahu musuh dia mati ditangan orang lain, korang mesti tahu akibatnya. Jadi berhati-hati. " jelas Elias.

Satu nama menarik perhatian Melanie. D'Luc?

"Dad! " Melanie terus memanggil Elias.

"Yes Q'nie? Anything else? " Elias memberikan perhatian sepenuhnya kepada anaknya.

"Who is D'Luc? "

"D'Luc? He's the king of mafia top 1. The most dangerous mafia. Don't mess up with him or not you will die. " amaran Elias.

Melanie terangguk-angguk. So, pemilik nota tu ketua mafia? Mafia top 1? Not bad. Besar juga ikan ni. Agak-agak boleh jadi sugar daddy Aku tak?

"Ok itu sahaja untuk harini. Semua boleh bersurai. "
.
.
.
.
.
Melanie berjalan-jalan di jalan sunyi seorang diri. Dia bosan sebab tu memilih untuk bersiar-siar tengah malam buta ni.

Melanie berhenti melangkah apabila mendengar raungan seseorang. Melanie mendekat lagi dengan arah bunyi tu. Terlihat satu lorong gelap. Melanie terus masuk tanpa ragu-ragu. Semakin jelas bunyi raungan seseorang. Sehinggalah dia tiba di tempat kejadian.

Melanie berhenti. Dia melihat seseorang sedang membantai lelaki botak.

Melanie hanya berdiri menyandar di tepi. Dia melihat segala yang berlaku dengan jelas. Cuma wajah lelaki yang sedang membelasah tu tidak kelihatan.

Setelah lelaki botak tu pengsan barulah dia berhenti. 'Dia' kemudian beralih kebelakang. Dia mendekati Melanie yang sedikit terperanjat. Bukan dia tidak perasan ada yang memerhatinya. Malah dia mengenal gerangannya. Dia berdiri betul-betul di hadapan Melanie.

"Are you done watching me? Hmm, bebita? "

Melanie tergamam. Matanya berkaca-kaca. Terketar-ketar tubuhnya. Bukan takut tapi......














"Lu-Lucas? Is that you? "
.
.
.
.
.

Pst"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pst"... Author tak minat sad ending k! I anti sad ending. Tak kuat nak buat sad ending.

𝐇𝐑│Matthew's Queen ©️Where stories live. Discover now