Melanie terkejut melihat keadaan rumahnya yang berselerak. Dirinya baru sahaja balik dari berjumpa dengan Kayla.
"What's going on? " Melanie berjalan dengan berhati-hati supaya dirinya tidak terpijak kaca-kaca yang pecah.
KTANG!
Melanie berhenti sejenak. Dia mengamati dengan lebih jelas arah datangnya bunyi tadi.
KTANG!
Dapur!
Melanie meneruskan langkahnya dengan perlahan. Sebelum tu dia sempat mengirim pesan kepada Kayla.
Bila dia semakin hampir dengan dapur semakin jelas bunyi yang asing. Dekat sahaja dengan dapur, Melanie mengintai di tepi dinding. Dia berkerut dahi.
Kosong!
Tiada orang pun. Jadi bunyi apa tadi?
Melanie terus masuk ke dapur. Dia melihat sekeliling. Keadaan di dapur pun sama seperti di ruang tamu.
Tiba-tiba dia terdengar bunyi enjin motor. Dengan lekas Melanie berlari keluar. Tetapi kelibat motor tu telah hilang. Melanie berdecit perlahan. Dia ingin masuk semula ke rumah.
"Auch!" Melanie mengaduh sakit bila kakinya tertendang benda tajam.
Melanie melihat 'benda' yang ditendangnya.
"Pisau? " Melanie melihat kakinya.
Berdarah!
Melanie hanya menghiraukan kakinya yang mengeluarkan darah kerana dia melihat ada 'barang' lain selain pisau. Melanie tunduk untuk mengambil kotak yang dilekatkan dengan pisau sekali. Dia membuka kotak tersebut dan mengambil 'barang' yang ada di dalam kotak tu.
"Eww! " Melanie memandang jijik bangkai tikus yang masih mengalir darahnya. Dia mencucuk tikus dengan pisau yang ada ditangannya dan mengalihkan bangkai tikus tu ke tepi. Melanie mengambil surat yang diletakkan sekali dengan bangkai tikus tadi.
The war will begin. You will die in my hands! I'll make sure you tormented like your mother! HAHAHAHA! Ouh btw, do you like my gift? You look at the rat carcass. That's how you will die, my favourite Eerie .
DGMelanie merenyukkan kertas di tangannya dengan geram.
"Dragon! Fuck you asshole! "
.
.
.
.
.
Fairy memandang serius majikannnya."Are you serious? Benda ni kau tak boleh buat main, Eerie! " tegas Fairy.
"I'm serious! Kau pun dah tengok kan kertas tu? Dia yang nak start, aku turut jelah. " balas Eerie tenang.
"How about him? Kau tahu kan dia tak cam kau. Kau kata tunggu dia cam kau dulu. Ini dah kenapa pula? " bingung Fairy.
"Kita dah tak ada banyak masa, Kay. Bila-bila je dragon tu akan serang kita. Nak tak nak kita kena plan juga. Takde pilihan. "
"Haih! Suka hati kau la, Quinn Melanie. Suka buat keputusan mengejut. Ni mesti aku je yang tahu kan? " Kayla sudah dapat agak.
Melanie hanya mengangkat bahunya. Dia bermain telefon tanpa menghiraukan Kayla yang ingin meletup.
"Ish kau ni! Nasib bos aku, kalau tak memang aku dah tembak kau! Tak habis-habis nak menyusahkan aku! " Kayla terus keluar dari bilik kerja Melanie dengan bengang. Dia menghempas kasar pintu.
YOU ARE READING
𝐇𝐑│Matthew's Queen ©️
Teen Fiction**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ 𝕰𝖛𝖆𝖓𝖘 𝕾𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 𝐕𝐨𝐥 𝟏˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚* •𝐅𝐚𝐭𝐞𝐝 𝐒𝐨𝐮𝐥𝐦𝐚𝐭𝐞• 「𝐇𝐢𝐬 𝐑𝐞𝐢𝐧𝐚」 Also known as「𝐅𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫 」 Don't be a silent reader... Vote please, bersedekah itu amalan yang baik...