My New Story
SAKSIKAN!
(Eceh! Terlebih pulok)────────
Jika takdir berkata dia. Maka dia lah orangnya. Kita tidak dapat menolak setiap apa yang sudah ditentukan untuk kita. Tetapi jangan jadi patung yang tak berbuat apa. Jika kau tidak melakukan apa-apa. Kau ingat dia akan jatuh bergolek depan kau?
Silap!
Kau sendiri yang perlu berusaha untuk mengubah kehidupan kau.
Begitulah prinsip seorang 𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐦𝐢𝐭𝐡 . Dia melakukan segala hal untuk mengubah hidupnya yang terlalu sadis. Dibuang, dihina, dibenci seluruh rakyat. Dapatkah kau merasa apa yang dirasakan dia? Jika kau mengalami hal yang sama maka kau memahami.
Hidup berseorangan. Hidup dengan kesunyian. Hidup dengan kesedihan. Hidup dengan kebencian. Hidup dengan cacian dan hinaan. Hidup dengan pandangan jijik orang terhadapnya. Itu semua perkara biasa baginya.
Mampukah kau berada di tempatnya? Persoalannya, mampukah kau bertahan jika kau berada di tempatnya? Sanggupkah kau meneruskan hidup berseorangan tanpa seorang pun yang menyanyangi kau?
Terpaksa menyara diri sendiri ketika masih remaja. Semua menolak dia ketika tahu bahawa dia anak kepada pelacur dan pembunuh.
Kenapa? Hina sangat ke manusia sepertinya? Dia tidak minta dilahirkan sebagai anak pembunuh dan pelacur! Kenapa mesti semua bersikap tak adil terhadapnya? Kenapa dan kenapa?!
Sedari dia kecil, dia tidak pernah mengenal apa itu bahagia. Dia hanya mengenal takdir yang kejam! Kejam memaksa dia menerima setiap kekerasan sewaktu dia masih kanak-kanak.
Hidupnya sudah hancur sedari lahir lagi. Jadi apa guna dia hidup?
Tapi Kalea tetap tidak mahu mengakhiri hidupnya. Kerana apa?
Kerana dia mahu manusia yang senasibnya tahu yang mereka yang senasib sepertinya masih dapat berjaya!
Ye! Dia mahu menunjukkan kepada mereka semua bahawa anak pelacur dan pembunuh ni mampu menapung hidup dia sehingga berjaya menjadi orang yang diagung-agungkan.
Dia mahu menunjukkan sinar kepada manusia yang senasibnya. Mereka tidak layak menghukum kami semua sedangkan bukan kami yang bersalah melainkan ibu bapa kami!
Lantas satu dendam telah tersimpan di hati seorang 𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚.
────────
Akhirnya setelah 29 tahun dia hidup dengan kekosongan. Takdir berlaku adil terhadapnya.
Dirinya telah dipertemukan dengan seorang lelaki yang menerima dia tanpa memandang latar belakangnya.
Lelaki itu telah mengajarnya erti kebahagian. Lelaki itu telah membentuk senyuman di wajahnya. Dia akhirnya bisa tertawa kerana lelaki itu.
Lelaki itu, 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
Datang untuk memberi sinar dalam kehidupannya.
Tapi lagi sekali takdir menghalang dia untuk bahagia.
Apa yang terjadi?
────────
Miss? ➢ 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
Yes? ➢𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐦𝐢𝐭𝐡
You drop this➢𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
Ouh thanks➢𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐦𝐢𝐭𝐡
────────
Hey! ➢𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
Yes? ➢𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐦𝐢𝐭𝐡
May I know your name? ➢𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
Kalea Lareina➢𝐊𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐋𝐚𝐫𝐞𝐢𝐧𝐚 𝐒𝐦𝐢𝐭𝐡
You have a such beautiful name, amore➢𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
────────
Kalea Lareina. Happiness Queen
She deserves to be happy just like her name
If everyone doesn't appreciate her. Let me
If everyone doesn't love her. I will
Kalea Lareina let me be the owner of your heart. I will give you happiness that you have never felt before.
➢𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐃𝐢𝐞𝐠𝐨 𝐄𝐯𝐚𝐧𝐬
────────
"She's Kalea Lareina. My Happiness Queen"
────────Want to know their life? All written on 𝐇𝐊│𝑯𝑬𝑵𝑹𝒀'𝑺 𝑨𝑫𝑫𝑰𝑪𝑻𝑰𝑶𝑵
☑︎slow update macam siput
☑︎spin-off Matthew's Queen
☑︎terdapat kata-kata kesat
YOU ARE READING
𝐇𝐑│Matthew's Queen ©️
Teen Fiction**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ 𝕰𝖛𝖆𝖓𝖘 𝕾𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 𝐕𝐨𝐥 𝟏˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚* •𝐅𝐚𝐭𝐞𝐝 𝐒𝐨𝐮𝐥𝐦𝐚𝐭𝐞• 「𝐇𝐢𝐬 𝐑𝐞𝐢𝐧𝐚」 Also known as「𝐅𝐨𝐫𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐓𝐨𝐠𝐞𝐭𝐡𝐞𝐫 」 Don't be a silent reader... Vote please, bersedekah itu amalan yang baik...