Kapitel 6 - Joakim

141 1 0
                                    

*Siljes synsvinkel* 

Joakim gik i bad og vi aftalte at mødes ude foran stadion når han var done, så vi kunne komme hjem i hans bolig. Hans kæreste var allerede smuttet hjem, da Joakim bad hende forlade os og hun var på ingen måder tilfreds. Jeg har lidt skyldfølelse, for hun tror sikkert at jeg vil Joakim og han skal være min. Næ nej, sådan fungere tingene ikke - jeg vil bare have min bedste ven tilbage, Joakim og jeg skal ikke have et forhold. Sådan ser jeg ham ikke. Mens jeg står og tænker videre over det - opdager jeg knap nok at Joakim kommer gående bag mig og ligger 2 hænder på skulderen. Vi sætter os ind i hans bil og køre mod den store lejlighed som han stadig bor i - som jeg var med ude og se dengang han skrev kontrakt. På vej fordi så jeg lys i den ferielejlighed som Nolia og jeg pt bor i. Hende og Rasmus må derfor været kommet hjem, ja de tog derhjem og ikke hjem til ham af en eller anden grund. 

Lejligheden ligger en smugle ude af byen, i bilen er der stilhed mellem os. Ikke akavet, men dejlig rolig stilhed som om det er noget der sker ofte. Da vi endelig kommer hen til lejlighedskomplekset og får parkeret i p-kælderen er det tanken om mad der rammer mig, jeg er vildt sulten og har sjovt nok ikke spist i mange timer. Til mit held har Joakim samme tanke, og vi begynder sammen ret hurtigt at lave mad. 

"Hvem er hende din kæreste?" spørger jeg mens vi er igang med at lave noget kartoffelpizza med salatblanding til. Dog kan jeg se Joakim sukker? "Elina, hun er halvt svensker og halvt italiener. Hun er på alder med os, 21. også er det en pige jeg kender gennem en del ture nede i byen. Men ja hun er meget jaloux anlagt, og en pige som er meget bestemmen" siger han og kigger ned i gulvet. Det her lyder ikke som et sundt forhold. "Hvorfor er du så sammen med hende?" spørger jeg ham, "Jeg tror det er fordi jeg har manglet en disideret tryghed, hun er selvfølgelig en super sød og meget smuk pige. Men set nu, ville jeg nok ikke vælge sådan en type kæreste. Efter du rejste tilbage til Danmark, var jeg meget alene og havde stortest kun Rasmus jeg kendte bare en smugle. Det skræmmede mig og derfor følte jeg at jeg burde få et forhold, så jeg kunne skabe en form for tryghed" svare han så. Det giver god mening for mig - for han er meget trykhedsnakoman men som alligevel ønsker at opleve hele verden. 

Vi ender med at snakke sammen meget længe, jeg får også talt mit brud igennem med Joakim efter alt mellem Marius og jeg. Joakim  var god til at lytte og god til at give en krammer, da jeg ikke kunne holde tårerne væk og var nød til at se mig slået ud - at det bare gør så pisse ondt at miste en person som man elsker så højt, og man troede at det bare var os 2 mod verden. Joakim og jeg ender først med at gå i seng da klokken er omkring 3 om natten, vi havde super meget at snakke om og bare generelt se til og meget der skulle vendes. Alt fra kærlighed til fodbold, arbejde og generelt mental tilstand. 

Da jeg vågner næste morgen ligger Joakim ikke ved siden af, jeg opdager dog en sms på min mobil hvor der står han er ude og snakke med Elina. Jeg vælger at stå op og tage et bad, det havde jeg seriøst behov for, og som altid hjælper et bad på alle ens følelser - altså det er dyrt i vand men hjemme i dk går jeg i bad ca hver dag og hver gang giver det bare en meget bedre følelse i kroppen end før man gik ind under vandet. Efter mit bad tar jeg tøj på igen og går ind i køkkenet for at se om han ikke har bare lidt morgenmad liggende. Han har tilfældigvis sat noget brød frem til mig, så det rister jeg og putter lidt syltetøj på inden jeg rammer hans sofa med morgenmad og kaffe. Jeg tænder fjernsynet og det starter på italienske sportsnyheder, hvor et kamerahold åbenbart har fanget Joakim og jeg i en kæmpe krammer - det har Joakim efterfølgende kommenteret på i følge de her nyheder. Det er for spændende til at scole videre så jeg ser bare det videre og hvad Joakims kommentar er til det. 

"Det er min bedste veninde fra Danmark, som er på besøg uden jeg vidste det. Vi har ikke set hinanden siden jeg rejste herned og hun hjalp mig med min kontrakt, så det er dejligt at vide at hun ikke har glemt mig - selv om jeg har været en idiot til at holde kontakten" svare han og den kommentar gør mig glad, at han kommentere det som sin bedste veninde - så har pressen heller ikke noget at ligge på det at der sku være utroskab indblandet, for det er der sku ikke. 

Ikke det samme mere - FF, Joakim MæhleWhere stories live. Discover now