Kapitel 20 - bådtur

108 4 0
                                    

*Joakims synsvinkel* 

Igår var vi ude og spise med Matteo, hans kæreste, Hans og hans kæreste - mega hyggeligt og det lignede virkelig at Silje hyggede sig og fik lov at se, at hendes tilværelse altså er helt okay. Men i dag står den på kvalitets tid mellem hende og jeg - vi skal på bådtur og Silje aner ingenting. 

"Mus, pak en taske - noget let men husk en stor trøje også skal du iføre dig din bikini med noget udover. Jeg klare resten" siger jeg til hende mens hun sidder i stuen med nogle sider til studiet. Hun griner bare af mig, men kysser min kind og gør som hun blev bedt om. 30 minutter senere efter vi har spist er vi på vej ned til havnen, hvor jeg har lånt en holdkammerats båd. I en kurv har jeg maden til turen og i en taske ved siden af har jeg mit ekstra tøj. Planen er nemlig at sejle lidt ud, sætte anker også være der et par timer. Båden har jeg lånt til i morgen, så vi skal sove herude og derfor har det krævet lidt ekstra planlægning for at Silje intet ved. Vi ender med at sejle rundt i ca 2 timer inden vi finder et godt sted og ligge anker, vi smider overtøjet og smutter i vandet da vi er sker på at ankeret holder båden. Vandet er super smukt og man kan tydeligt se Silje fine krop i vandet, hun svømmer ikke super godt endnu efter sin operation sidste år - så jeg har sørget for sådan en skum orm eller hvad men kalder det. Så kan hun holde sig oppe på den, gi benet lidt pause og stadig nyde det vand vi ligger i. Jeg vælger at gå op i båden for at tage en story af min søde kæreste som vimser rundt nede i det helt klare vand med sin fine skumting. 

"Min<3" vælger jeg bare at skrive på story uden et eneste tag, eller noget andet - Silje smiler utrolig meget på billedet og det viser virkelig hendes rigtige smil, som så mennesker får lov at se dsv... Men det er klart når man føler sig lidt forkert - så smitter det af på ens humør. Derfor er jeg ekstra glad for kunne gøre dette for hende og os i dag. Efter en times tid i vandet, er vi begge oppe og vælger lige at tage et bad under de udendørsbrusere som båden har, med rent vand. Mega hyggeligt og selvfølgelig iført badetøj, man ved aldrig hvor de skide journalister befinder sig. Jeg har dog fundet en fin bugt hvor det ikke ligner der er nogen mennesker. Men vi tar som sagt ingen chancer. Jeg har købt ind til Pasta Bolognese, som vi begge elsker utrolig højt samt lidt brød og salat til med en masse frisk frugt. Desserten har jeg fået Nolia til at lave, en jordbærtærte - alt for lækkert jo. 

"Ej mus du kan ikke tage en story af mig, uden jeg ikke må tage en af dit søde fjæs" griner hun og finder sin telefon frem. Jeg får dog lov at se billedet bagefter og det må jeg sige, hun er sku god til sådan noget billedhejs. jeg er heller ikke tagget i den story, men tjekker den nu alligevel "Min største kærlighed i Italien<3" står der, hun er sku sød hende min kæreste var. 

Vi sidder os ud på dækket med et glad vin og ser solnedgangen, meget romantisk hvilket slet ikke ligner os. Men jeg har ku mærke på Silje, hun har haft behov for øjeblikke som dette - hvor telefonen ligger inde hvor vi ikke kan se eller høre den. Men også hvor det eneste vi sku nå, var at være lige her - uden stress og andet mærkeligt. Men bare fokusere på os, vores forhold og noget af det gode der faktisk er ved at bo hernede, Silje tar udfordringen hver dag med sit studie og livet hernede er svært. Jeg er jo integreret i samfundet her, så for mig er der ikke lige så meget på spil som der er for Silje. Jeg elsker hun bor her et par måneder, men jeg kan mærke på hende - det er kun pga mig hun er her nu. Hun skal bo her 3 måneder mere og hun tar mange ting i brug for at ku skabe et netværk men som hun selv siger "jeg fungere bedst ved en sport, men med et knæ der hverken kan danse, springe eller sparke til en bold, er alt bare dobbelt så svært" og det forstår jeg hende fuldt ud i. 

*Siljes synsvinkel*

Natten bliver tilbragt på båden, vi ja nyder at ku putte som det nu sker hver aften oooog i aften ved jeg ikke om det er omstændighederne eller vinen som hiver i vores indre længsel efter at mærke hinanden tættere hvis i forstår. Et kys på badeværelset, førte til kys små kys i min nakken, som førte til større og mere grådige kys. Et enkelt hop og jeg sad på Joakims hofter så han ikke sku bugge sig så langt ned, han er trods alt en del højre end mig. Og inden jeg fik set mig om, lå hans hænder ikke på mine lår og holdte men på min røv og klemte. Jeg sætter mine hænder bedre i hans nakke, hvilket får ham til at tage en hånd langt ind under mine shorts og inden jeg ku tænke - havde båret os ind i sengen, og derfra røg det sidste af vores tøj - tænker selv i kan fornemme hvor det endte hene(; Ingen af os klagede ihverfald over situationen, og da vi vågner næste morgen ved 10 tiden smiler vi bare til hinanden og putter lidt ekstra inden vi skal tilbage 2 timer mod kysten. 

Ikke det samme mere - FF, Joakim MæhleWhere stories live. Discover now