*Siljes synsvinkel*
Der er gået en del tid nu, faktisk 2 måneder hjemme i Danmark. jeg er ved at være ovenpå igen, jeg arbejder stadig en del på Aabybro og elsker det. Joakim har jeg dog ikke snakket så meget med siden jeg rejste hjem, han er dog blevet single har jeg kunne læse mig til. Men det er jo hans valg tænker jeg med det jeg fik af vide da jeg var dernede og vi fik snakket super meget.
Jeg står op, gør mig klar og bevæger mig efterfølgende imod bussen for at komme på arbejde på Åbybro. Dagen tegner til at blive super meget stille og rolig. da jeg i bussen modtager en mail fra Joakim. Det er ikke normalt at han sender mails til mig, jeg kigger den selvfølgelig og opdager det er 2x2 billetter til landsholdets næste kampe i parken. Men hvem pokker skal jeg tage med, har jeg weekendvagt den weekend? når det må jeg se på efter arbejde. Men jeg er da super beæret over han mener jeg skal have billetterne, han kunne havde givet dem til så mange andre. Jeg tjekker desuden række og sæde pladserne - det er de pladser som spillerfamilierne ofte har, så det er jo mega super jeg skal sidde tæt på dem. I det jeg får en snap Fra Nolia som fortæller hun har fået billetter også gennem Rasmus. Der røg den mulighed for at tage hende med da hun jo så alligevel skal derind og se dem.
Meen efter arbejde, får jeg alligevel stablet en aftale på benene med en gammel barndomsveninde inde i Aalborg, vi er rigtig tætte trods for hun nu bor i århus - men lige er smuttet hjem til Aalborg for et kort visit. Annesofie og jeg mødes inde tæt på banegården og vælger derfra at gå på shopping efter fulgt af noget aftensmad på en resturent. Hvilket var super lækkert og tiltrængt. Det var virkelig hvad jeg havde brug for.
Da jeg er hjemme med alle mine poser og mine indkøb til køleskabet, skynder jeg mig at skrive tak til Joakim for billetterne og at jeg ser frem til at se ham spille til de 2 testkampe. Jeg elsker at se Joakim spille, måden han aldrig giver op og lysten der stråler ud af ham - det gør mig glad og meget taknemmlig for at han har valgt mig som sin bedste veninde. Plus så er han bare mega omsorgsfuld, eller var men stadig mega sød og når man først er begyndt at snakke med ham - ønsker man ikke at stoppe.
Da det et stykke tid senere står på 1 testkamp, tager jeg til københavn tideligt - Annesofie er med mig i toget og har fået den anden billet, efter samtale med Joakim hvem han syntes + det at Annesofie og jeg bare har holdt kontakten i mange år - dog ikke har ses så meget. Men uden tvivl en af mine bedste veninder både i Aalborg og generelt. Vi har lige som Joakim gået i klasse sammen hele vores skoleliv, både folkeskole og gymnasiet. Fuldt samme vej indtil vi stod med huerne på og bagefter skulle 3 forskellige veje.
Vi ankommer til København efter mange timer i tog, vi ankommer dagen før kampen så vi kan nå at se lidt af københavn. Men også bare få hygget lidt ekstra. Vi vælger om aften at tage en tur i byen, bare for at se om byen herovre kan mere end jomfuanegade i Aalborg som vi jo var vandt til. Vi starter på en hyggelig bar, og får et par øl efter vi har tømt en flaske vin på hotelværelset. Så vi er begge godt kørende, helt som det skal være. Men inde på klubben som vi vælger at gå ind på, møder vi dog min ex-kæreste Marius som tydeligvis er langt ovre mig. Han står nemlig og virkelig kysser en anden pige, jeg siger ikke noget men kigger bare på Annesofie også går vi i baren. I baren møder annesofie en fra sit studie og hans kammerat som vi falder i snak med, vi ender med at købe 2x omgange drikkelse og finde et bord at side ved hvor snakken fortsætter. Floor skal selvfølgelig også prøves af, og der sker med Annesofies studies kammerat og hans kammerat. Marius har tydeligvis opdaget mig, da jeg hele tiden mærker øjne i nakken. Det må han gerne, jeg er single og jeg skal nyde det - når nu det er sket, ingen forpligtelser og ingen tanker om hvad jeg må og ikke må.
Det ender dog uden scoring denne aften i byen, Annasofie og jeg runder Mcd på vej hjem til hotellet og får spist inden vi begge tager et tømmermænds bad - kl 5 om morgen men det er satme lækkert. Morgenmaden næste morgen blir bestilt gennem wolt, og ellers står den bare på nattøj og film indtil klokken runder 17 hvor vi gør os klar til kamp og tager ud for at spise på en lækker resturant ikke langt fra parken hvor der om kort tid - skal spille testkamp.
YOU ARE READING
Ikke det samme mere - FF, Joakim Mæhle
Fanfiction"Ikke det samme mere" følger vi Silje, barndoms ven til Joakim og hans største støtte - men hvad sker der når alt pludelig ikke er som det var engang? !!!Sabbatår nr 2 = fuld af arbejde og skøre ideer, derfor opdateres bogen når tiden lige passer...