*Siljes synsvinkel*
Alexander og jeg er stadig at finde i Wolfsburg, idag står den på endnu en kamp for Joakim og det betyder ren familie hygge inden han skal over på stadion. Vi starter morgnen dejlig roligt ud, med morgenmad til os alle efterfulgt at lidt leg på gulvet med Alexander. Det er Lige sådan her jeg ønsker hver morgen skal foregå, men det er ikke en mulighed så vi nyder ekstra de dage det hele sker. Omkring kl 11 bliver det tid til en gåtur i nærområdet samt Alexanders første lur, og heldigvis for Joakim og jeg har vi en søn med et stort sove hjerte. Han er så sød, han ligger helt roligt og ligner virkelig en som bare nyder at sove. Jeg vælger at tage et billede af Joakim med barnevognen nede i parken hvor vi gik ned, jeg ligger det på story og laver bare hjerter for hold kæft jeg elsker ham. Alexander er 7 måneder gammel og der er virkelig fart på ham så da vi kommer hjem i lejligheden vågner han fra sin lur igen og den tar Joakim - heldigvis for jeg har lovet at lave frokost til os inden Joakim skal møde ind med resten af holdet kl 17.
Jeg ser igen kampen hjemme fra sofaen, jeg tør endnu ikke alene at have Alexander med på stadion så vi venter pænt hjemme på at Joakim kommer hjem. Alexander falder efter et par timer i søvn ved 19 tiden også vælger jeg lige at få ordnet nogle ting, så jeg med god samvittighed kan se kampen i ro og vente på min skønne kæreste kommer hjem fra arbejde.
*Et par dage senere*
Det er landsholdspause i bundesligaen og det betyder Joakim er hjemme i Aalborg inden han møder ind i landsholds lejeren. I den forbindelse skal mor her for første gang overlade sit barn til bedste-pasning for første gang, da Joakim og jeg har valgt at bruge en weekend i Århus bare os 2. Vi er meget forældre som vi skal være, men vi har ikke været alene eller uden vores søn siden han blev født. Så da min mor tilbød at hende og min far kunne tage Alexander i weekenden, så Joakim og jeg kunne tage en weekend sammen alene kunne jeg ikke sige nej og fik booket et skønt hotel i århus midtby til os.
Alexanders ting er pakket, mine ting er pakket og nu sidder vi i bilen på vej til Aalborg lufthavn for at hente Joakim inden Alexander skal afleveres hos mine forældre inden turen går mod Århus. Joakim er klar da vi ankommer, kun små 30 minutter senere er Alexander afleveret og Joakim har overtaget rettet så nu er vi på vej mod skønne skønne Århus, hvor også vores forhold for alvor startede at tage form før min tur til Atalanta. Hotellet er så lækkert, det første vi gør er seriøst bare at smide os i sengen og bare putte, små kysse lidt og bare være de ungdoms kærester vi jo nok stadig er. Vi er jo ikke mere end 25 og 26 år, vi har godt nok en søn på knap 8 måneder men pointen er jo at vi stadig er meget kærester, nu er der bare kommet en lille skabning som kun har gjort os stærkere og endnu mere sikre i at gnisten stadig er der. Endelig sku vi havde været ude og spise i aften, vi havde ikke bestilt bord et sted eller noget men det var en aftale vi havde. Men helt ærligt, efter vi ankom har Take away og en god serie bare trukket meget mere. Vi vælger derfor at bestille noget sushi med små varme forretter til afhentning, som vi så spiser på hotellet.
Næste dag skal vi bare ud og se byen, vi aftaler hurtigt at vi gerne vil spille noget paddel så vi Booker en bane, tar noget trænings tøj på og sætter kurset mod banerne. Jeg er ikke super god til det, men det er virkelig sjovt og sådan 2 timer går virkelig stærkt når man er igang. Efter paddel er det hjem i bad, inden vi finder en hyggelig cafe for at få lidt frokost. Badet foregår selvfølgelig fælles, sammen under bruseren og hvor vi virkelig kan mærke hinandens hud. Jeg nyder øjeblikke som disse, hvor vi bare er os og nyder hinanden. Vi kom ikke super hurtigt ud af døren, for efter badet med en masse kærlighed og kys, følger somregl en tur i sengen og det er jo også med at få længelserne efter hinanden ført ud og få elsket som det passer os - når muligheden er der.
Efter en stabil frokost, går vi lidt rundt i byen. Vi møder et par fans her og der som er super søde, Joakim stiller gerne op til billeder og jeg acceptere bare at det er sådan det er når vi især er ude i Danmark. Vi ender med at shoppe lidt, både til os selv og vores søn. Vi slutter af med aftensmad på en resturent inde omkring kanalen i Århus, hvor også der er plads til en drink men kun 1 idag.
*Joakims synsvinkel*
Det er utrolig dejligt at have en børnefri weekend, hvor Silje og jeg virkelig kan få lov at være kærester. Jeg elsker hende mere og mere, de her små ture betyder så meget for mig og for vores forhold. Det er aldrig akavet eller stille når vi er ude sådan her, tværtimod føler jeg at vi nyder hinanden mere også selv om jeg ikke er itvivl om at vi elsker hinanden. Efter aftensmad fortsætter vi en gåtur i århus indre by, hvor også vi får kysset, snakket og grint en hel masse. Da vi når tilbage på hotellet er det i seng med os, Silje låner min t-shirt at sove i som hun plejer - nogle ting ændre sig aldrig. I sengen snakker vi videre, putter, kysser og nyder at vi kan ligge helt tæt - bare hende og jeg.
Om 2 dage møder jeg ind i Landsholdslejeren i Nordsjælland forud for 2 kvalifikations kampe til EM i Tyskland om ca 6 måneder, jeg glæder mig til at sku tilbage og være med landsholdet. Især efter sådan en weekend som denne her, det gør bare lige movitationen er endnu større for at gøre det godt, samt så glæder jeg mig til at snakke med en masse af de spillere jeg kun lige når at se til samlingerne så det bliver rigtig godt. Allerede nu ved jeg at jeg skal bo sammen med AC på denne samling, og der er noget vigtigt jeg skal vende med ham - noget jeg aldrig har snakket med andre om, men som har rumsteret i mit hoved siden Silje og jeg fandt ud af vi ventede Alexander. Så jeg håber han kan og vil hjælpe mig, for jeg skal have hjælp til at gennemføre hvis det skal være helt perfekt - hvilket det skal.
YOU ARE READING
Ikke det samme mere - FF, Joakim Mæhle
Fanfiction"Ikke det samme mere" følger vi Silje, barndoms ven til Joakim og hans største støtte - men hvad sker der når alt pludelig ikke er som det var engang? !!!Sabbatår nr 2 = fuld af arbejde og skøre ideer, derfor opdateres bogen når tiden lige passer...