Kapitel 30 - 1g(Flashback kapitel)

79 5 0
                                    

Siljes synsvinkel 

Det er 3 måneder inde i 1g, hvilket betyder grundforløbsklasserne er forbi og vi nu skal ud i de rigtige klasser. Jeg håber meget at komme i Bio/kemi klassen udelukkende fordi jeg ved ar jeg gerne vil læse idræt, hvor idræt B også er inkluderet og det sætter jeg jo bare stor pris på. Jeg ved ikke hvad jeg gør hvis ikke jeg kommer i den klasse, fordi det er de lærer jeg ønsker og de fag på de rigtige niveauer - jeg er på det punkt sygt selvvisk, fordi jeg ved hvad jeg ønsker og hvad jeg vil fremad rettet. Efter skole tar jeg med Joakim hjem og ja vi fjoller helt vildt som vi plejer. Joakim har 2 klasseønsker og er ret tilfreds med dem begge, hvor jeg er lidt mere hipe på den ene og ser den anden som et seriøst andet valg. men sådan er vi jo forskellig. 

Klasserne kommer ud kl 16, så vi kan lige nå at finde noget at drikke osv inden at vi kan tjekke. Timerne sluttede tideligt idag, mega lækkert. Da vi langt og længe kommer hjem, får vi fundet noget af drikke og ellers bare får slappet af inden vi kan tjekke de nye klasser som starter på mandag efter weekenden. Joakim tjekker meget køligt sin telefon og smiler da han kan fortælle han er kommet i sin ønskede klasse. Jeg tjekker efter og opdager at jeg heldigvis også har fået den ønskede klasse, hvilket vi ender med at fejre med en øl udelukkende fordi vi kan. Joakims familie kommer hjem omkring kl 18, og vi får spist noget aftensmad inden Joakim skal til træning i AAB hvor jeg så tar hjem da han smutter til træning. 

Da jeg kommer hjem er det til et forholdsvis tomt hus, da mine forældre er på arbejde lidt endnu og min lillebror er taget over til en ven. Men det gør ikke så meget. der er rester fra dagen før og derfor ender jeg bare med at spise dem, mens jeg skriver lidt frem og tilbage med nogle jeg gik på efterskole med for et par måneder siden før gymnasiet. De spørger meget indtil Joakim om der ikke snart skal titel på ham og jeg, men ja jeg gider endelig ikke de spørgsmål for de ved jo ikke at jeg faktisk har intresse i en fra efterskolen - som jeg nu også går på årgang med på gymnasiet... Ham og jeg skriver endda sammen men der jo self kun ham og jeg der ved det, det ved de jo ikke og jeg syntes det er for tideligt at fortælle. 

Joakim synsvinkel. 

Der er noget som plager Silje, jeg ved der på hendes efterskole gik et rygte om hende og jeg + at hun altså snakker og flirter en del med en fra sin årgang men som kun meget få ved hvem er. Altså jeg ved knap hvem det er, har kun set deres bedskeder fordi Silje ikke har vidst hvad hun har skulle svare. 

Mandag morgen byder først på en morgentræning i Aab, inden skolen starter for mit vedkommende kl 9.50. Folk ser meget forvirrede ud da jeg står inde i klassen med vådt hår efter træning, Silje og jeg er ikke endt i samme klasse så det er nogle helt andre som jeg går i klasse med nu end grundforløbet. Dog ser jeg på 2 bagerste række 2 af de gutter jeg gik meget sammen med i grundforløbet så der satte jeg mig ned. Timen går igang og uden at be om det, kom jeg i fokus med det samme, klassen skulle åbenbart have samme lærer 2 moduler i streg og i 1 modul havde alle taget sådan en "hvem er jeg" rundte agtig. 

"Øhh ja, Joakim Mæhle, 17 år gammel. Bor her lidt udenfor Aalborg, spiller på ungdomskontrakt i AAB så derfor er der ofte morgen eller 4 moduler hvor jeg ikke er her, fordi der har jeg træning. Men har pt ikke valgt en team Danmark aftale trods jeg har muligheden" svare jeg meget roligt, folk behøver ikke vide så meget endnu men så kan de da lade vær at kigge så "underligt" når jeg træder ind "forsendt" til modulerne. 

Da jeg endelig kommer hjem igen, er klokken blevet omkring 16 og det meste af familien er kommet hjem. Jeg er virkelig træt men de første lektier er tigget ind og de skal selvfølgelig laves. Da klokken rammer 18.30 er der aftensmad og efter fortsatte lektierne mens jeg snakkede over FaceTime med nogle fra AAB som også kæmpede med forskellige lektier. Det er super ret endelig at have dem, om 2 uger er der første gymnasiefest og jeg skal deltage. Vores kamp med AAB u17 er heldigvis først om søndagen, så jeg kan tillade mig at drikke et par øl eller drinks dog skal jeg ikke være mega fuld da min pre-løbetur og pre-træning skal overståes uden tømmermænd. 

*fredag* 

det er tid til første gymnasiefest. Jeg sidder med gutterne fra klassen og drikker et par øl, spiller noget slå søm og beerbong inden festen. Silje skriver kort efter om hende og et par veninder fra hendes klasse må komme forbi, da deres klasse havde brændt dem af. Det må de selvfølgelig gerne og kort tid efter står Silje og 4 veninder i døren. De kommer ind og alt går super godt, det er vildt hyggeligt og ja alle fungere super godt sammen. Allerede inden vi når festen omkring kl 21 har 2 af vores venner allerede kysset og bruger nu tid sammen. Dette r altså ret sødt mens Silje tværtimod virker lettere trist. Heldigvis siger hun meget åbent at ham fra efterskolen og hende, har valgt at stoppe flirten da det bare ikke gik. hvilket er super synd men som Silje selv sagde, hun vil ikke være trist over en dreng som hun nok godt vidste kun brugte hende. I og med han kommer i aften da han går på vores årgang, holder Silje sig meget til især mine venner, hendes veninder og mig - hvilket passer super fint. 

Ikke det samme mere - FF, Joakim MæhleWhere stories live. Discover now