*Siljes synsvinkel*
Joakim er hjemme, grundet landsholdskampe i København. Det er var super dejligt lige at se ham et par dage, at han gad og deltage med min kontaktgruppe og give dem en unik oplevelse - men nu venter en tur til københavn inden han for alvor træder ind i landsholdslejeren. Vi køre til københavn og hos Jonas vind inde i indre København. Jonas er en altid hyggelig en, og en jeg er blevet super gode venner med, siden Joakim begyndte at spille på landsholdet. Vi køre tideligt om morgen, så er vi ovre i København ved 14 tiden. Der er noget over roadtrips, jeg elsker det - så da Joakim spurgte om vi skulle booke en færgebillet fra århus til Oden - var mit svar klart nej. Jeg vil hellere end gerne køre den lange tur, ikke spørg mig hvorfor jeg elsker det. Men det har jeg altid gjort, altid været med AAB på aways siden jeg blev de 16 år og mine forældre endelig ville lade mig deltage på den hardcore tribune uden dem ved siden af.
Da vi rammer fyn, besøger vi lige kort mine bedste forældre - de flyttede til fyn da jeg var omkring 15 år og skulle på efterskole. De bor i den fineste lille by udenfor Odense, med den skønneste lille have i et lille fint rækkehus omringet af andre ældre og det er til at se at de elsker at bo lige der. Det gør mig rigtig glad, og hvor ville jeg ønske jeg kunne tage turen fra Aalborg til Højby bare lidt oftere men det er ikke altid muligt... Dog skal Aab snart på awaytur igen til OB, så der har jeg chancen - de er nemlig ofte inde og se fodbold i Odense med de andre ældre fra området og de elsker det.
Efter 2 timer på fyn, overtager jeg rettet og vi drager den sidste tur mod København. Joakim skriver lige til Jonas at vi smutter mod København nu og regner med at ramme hans lejlighed omkring kl 15. Turen er lang og der er meget kø, fra vi rammer Roskilde og den sidste times tid ind mod københavn, men det tar jeg meget roligt - jeg er vandt til at køre i København og Atalanta så det er super nemt hvis man holder hovedet koldt. Joakim sidder og sover, så det er bare mig og musikken fra højtaleren. Jeg smiler over mod Joakim, han er så sød når han er træt og især når han så midt i det hele vælger at tage en lur. Men mit fokus er stadig mod vejen, og da klokken har ramt 14.45 holder vi foran Jonas lejlighed, som jeg i øvrigt også låner mens at drengene er i landsholdslejeren. Annesofie kommer selvfølgelig og underholder mig, når drengene er taget afsted, pladserne er købt til kampen, landsholdstrøjerne er pakket fint ned og vi er faktisk så klar som man kan være. det er btw fredag i dag, og kampen spilles søndag så det er lige 4 døgn jeg skal undvære Joakim. Meen det okay, igår fik vi også bestilt sommerferie som igår bare er os 2. Eller vi skal afsted i 2,5 uge - hvor den første 1,5 uge er alene og den sidste uge kommer Rasmus og Nolia. Ferien sker i Frankrig, og nøj jeg gælder mig til at skulle afsted.
Men først fuld fokus på den kommende landskamp, Joakim er meget nervøs - de skal møde Estland i en EM kvalifikationskamp, så der er meget på spil. Men vi gør som altid, tager det hele med ro også nyder vi bare at være sammen når det hele ikke omhandler fodbold. Så i aften går det meste med at spise god mad, drikke et glas vin og bare hyggensnakke om så vit muligt - alt andet end fodbold, selv om det er svært når 2 ud af 3 personer spiller professionel fodbold.
*
Kort kapital - sry, det er en meget presset weekend):
VOUS LISEZ
Ikke det samme mere - FF, Joakim Mæhle
Fanfiction"Ikke det samme mere" følger vi Silje, barndoms ven til Joakim og hans største støtte - men hvad sker der når alt pludelig ikke er som det var engang? !!!Sabbatår nr 2 = fuld af arbejde og skøre ideer, derfor opdateres bogen når tiden lige passer...