Side story Part 10: Interview

200 4 0
                                    

Nota: aku taip ni tanpa melihat atau mencari segala typo yang ada sebab nak cepat. Hah sebab apa nak cepat? SEBAB SEPATUTNYA PART NI DAH POST BULAN LEPAS TAPI TAK SIAP LAGI SEBAB AKU BANYAK ASSIGNMENT DENGAN TUTO 😭😭😭 walaupun begitu, SELAMAT HARI RAYA SEMUA ORANG ! Yang tanya mahupun tidak, ya nanti ada untuk hari raya punya tapi donno when ehek. Enjoy!

Viral! Siapa isteri Ezhar?

Kenapa isteri Ezhar mengelamun?

Kahwin paksa?

——

"Macam yang saya dah gembar gembur kan daripada awal rancangan ni disiarkan, hari ini kita akan adakan sesi soal jawab dengan model kesayangan semua siapa lagi kalau bukan.... Kedung kedung kedung. Ezhar!"

"Hai guys". Ain selaku pengacara rancangan itu terkaku. Sebelum ni dia Interview juga si Ezhar tapi tak pernah nak greet audiences.

"Jangan malu malu, jemput duduk"

"Okay soalan pertama saya"

"Eh sabar saya baru nak duduk". Sambung dengan gelak tawa daripada Ezhar. Naik meremang bulu Ain. Risau yang dia tengah nak interview ni bukan Ezhar.

"Cuba ceritakan serba sedikit tentang design baju raya untuk tahun ini"

Dan mereka mula berbual berkenaan dengan baju raya yang bakal dikeluarkan Teruna&Dara pada tahun ini. Sampailah masuk ke dalam soalan yang lebih terarah kepada Ezhar.

"Semua orang tahu yang Ezhar dah kahwin dan ramai juga yang patah hati bila dapat tahu berita tersebut. Jadi kita nak tanya sikitlah kan. Bila nak tunjuk muka isteri lagi"

"Muka Seroja ek hmm. Kalau saya terlalu menunjuk pun susah juga sebab iyalah. Sayang sayakan? Takkan nak kongsi dengan orang". Ain anggukkan kepala tanda setuju. Tahu juga Ezhar cemburu.

Seroja yang berada dirumah terus tutup tv dan tinggalkan Anas terpinga pinga dekat ruang tamu.

"Kenapa mummy tutup! Anas nak tengok"

"Anas tengoklah sendiri mummy tak nak"

Seroja baring atas katil dan tekup mukanya dengan bantal. Menjerit sekuat hati dan berharap bantal itu kalis bunyi supaya Anas tak risau.

"Mengadalah dia ni ei!". Bantal Ezhar di sebelah pula ditenung. Dah puas tenung, dia ambil dan tumbuk sepuas hati. Nak tumbuk orangnya tak boleh, jadi tumbuk bantal je lah.

Malam

Ting! Notifikasi telefon aku berbunyi. Biasanya aku biarkan aja tapi disebabkan bosan sangat tak tahu nak buat apa, jadi aku unlock telefon. Oh noti ig live Ezhar.

......

IG LIVE EZHAR?

"How long have you been in modeling? Hmm not long enough but around 4 to 5 year"

Ezhar tengah bersoal jawab dengan peminatnya? Like seriously? Tadi dia kata ada kerja nak siapkan!

"Alamak Ma'am besar dah masuk live. Ehem".

Punyalah ramai orang yang keluar masuk, spam komen macam Ezhar ni jenis setahun sekali buat live (memang pun) tapi sempat dia cam nama aku.

Srj_ tadi kata ada kerja :/

"Tengah kerjalah ni sayang. Nak kena announced pemenang competition"

Pinang Where stories live. Discover now