Liber Facialis

470 29 5
                                    


Harry se několik dní snažil zapomenout na celé to podivné setkání s Malfoyem, ale příliš se mu to nedařilo. Zvědavost ho přinutila otevřít nejpopulárnější kouzelnickou sociální síť Liber Facialis a podívat se na Dracův profil. Vždyť na tom nic není, nespočetněkrát prohlížel profily možných pachatelů a síť mu byla velmi nápomocná při rozkrývání organizovaných zločineckých skupin.

Očekával luxusní destinace, prezentace přepychu a elegance, ale v žádném případě ne to, co uviděl. Byl to jeden z nejskromnějších profilů, který kdy navštívil. V zásadě jen několik málo fotografií Draca a Scorpiuse – Scorpius s narozeninovým dortem, při pouštění draka, na dětském košťátku.

Velice nenápadná zpráva o patentování lektvaru na hojení ran. Harryho trochu zarazily snímky Luciuse s Dracovým malým synem. Nějak si neuměl představit bývalého Smrtijeda jako milujícího dědečka. I když by ho to nemělo překvapovat, Malfoyovi podle všeho měli vždycky dost pevné rodinné vazby. Harrymu se nelíbilo, že na kamaráda jeho syna má vliv jeden z hlavních stoupenců Voldemorta.

Zkoumal profil, jako kdyby to byla součást důležitého pracovního zadání. Projel seznam přátel. Neviděl žádná jména Smrtijedů, zato poznal několik spolužáků z Bradavic – Lenka Láskorádová, Neville Longbottom, Cho Changová. Dokonce madam Pomfreyová!

Harry už nebyl tak naivní jako dřív a říkal si, že je Malfoyova sebeprezentace jen snahou získat sympatie a působit jako pravý opak namyšleného Zmijozela, kterým dříve byl. Bude lepší si na něj dát pozor a kontakt s ním omezit na minimum. Harry si byl vědom, že Malfoy je celkem přitažlivý, a kdyby se s ním nadále setkával, mohl by podlehnout jeho manipulaci. Z přátelství Albuse a Scorpiuse taktéž nebyl nikterak nadšený.

V jedné věci měl ale Malfoy pravdu. Musí na sebe dávat větší pozor. Zásahy, jako byl ten poslední, by měl přenechat bezdětným kolegům. Rozhodl se, že nadále se bude věnovat pouze vyšetřování organizovaného zločinu, a zúročí tak léta praxe a studia – ano, Malfoyi, i Nebelvíři mají v hlavě mozek a občas ho používají!

Byl už pevně rozhodnutý. Možná ho nahlodal Dracův profil – on sám se svému synovi zdaleka tolik nevěnoval. Je s podivem, že s ním Albus vůbec chtěl bydlet a nezůstal u Ginny. Nejspíš nemohl vystát jejího nového přítele, což Harry docela chápal, ten chlap mu ze všeho nejvíc připomínal Zlatoslava Lockharta.

Harry si v hlavě připravoval argumenty, které přednese, až ho kolegové budou přemlouvat, aby s nimi ještě nějaký čas pokračoval.

Odhodlaně vstoupil do bystrozorské místnosti a přednesl vše, co měl na srdci. Zdálo se, že kolegové jeho pohnutky chápali a v zásadě s ním souhlasili, nicméně nebylo možné skončit ze dne na den.

„Poslední zásah, nemůžeš nás v tom nechat, připravoval jsi to celou dobu ty, jsi nejlepší." Harry byl zasypán argumenty a prosbami. Nebyl by to Harry, kdyby odmítl.

---

Draco přemýšlel, co vlastně od Pottera očekává. Chtěl by se s ním spřátelit? To nebylo snadno splnitelné přání. Možná by stačilo, kdyby si spolu mohli promluvit. Nebýt nepřáteli na život a na smrt, to by pro začátek stačilo. Draco poslal sovu s jednoduchým vzkazem, jehož sepsání věnoval náležitou několikahodinovou přípravu.

Ahoj Harry, jak se ti daří? Doufám, že se ti zranění dobře hojí. Jasně že jo, ty lektvary jsem si nechal patentovat. Když budeš mít čas a odvahu, ozvi se. Myslím, že minule to bylo přinejmenším zajímavé.

Vážně, dávej na sebe pozor! Draco

Žádná odpověď. No jasně, jak jinak, zabedněný Nebelvír, který nikdy nezmění názor. V novinách se dočetl o dalším úspěšném zásahu na neosmrtijedskou skupinu. Takže ani jeho radu si nevzal k srdci, bude riskovat život, dokud jednou při zásahu nezařve. Draco byl opravdu rozzlobený. Každý den pečlivě pročítal zprávy, jestli nezjistí něco dalšího, ale bylo ticho po pěšině.


Příště se dozvíte, proč Harry Dracovi nepíše. Možná už to tušíte :-) 

Confisio supremaKde žijí příběhy. Začni objevovat