Dědičná malfoyovská inteligence

394 22 4
                                    


Grafologický rozbor prokázal pravost dopisu. Ano, psal ho Draco. Ve chvíli, kdy se Harry tuto zprávu dozvěděl, byl už zcela klidný, imunní vůči veškerým podezřením. Cítil, že zklamal. Narcissa o jeho projevu slabosti věděla. Draco je v nebezpečí a on ho podezíral. Zaslouží si bolest, která mu teď spaluje ruce. Ať se stane cokoliv, už se nenechá zmást. Kdyby ještě jednou takto uklouzl, mohlo by se stát, že ztratí hybnost a bolest bude nesnesitelná. Jak by pak mohl pokračovat ve vyšetřování?

Odpoledne se setkal s Malfoyovými. Zvažoval, jestli by měl podat zprávu Scorpiusovi. Je to velmi bystrý chlapec a měl by vědět pravdu. Harry se rozhodl, že mu ukáže Dracův vzkaz a řekne mu vše, co ví. Scorpius je důležitý svědek.

Harryho dojalo, jak ho Dracův syn rád viděl. Jeho objetí mu znovu připomnělo, jak hloupě se zachoval.

„Scorpiusi, tak rád tě vidím. Mám pro tebe dobrou zprávu. Tvůj táta je v pořádku."

Harry snad nikdy neviděl v něčích očích takovou dávku štěstí.

Ukázal mu dopis.

„Myslím, že ti chce něco naznačit. Někdo ho nutí to psát. Táta chce, abys věděl, že to není pravda, co ti píše."

I ten malý kluk má víc rozumu než já, vyčítal si Harry. Přemýšlel. Dokázal by se Draco vzepřít Imperiu? Možná by to věděli jeho rodiče. Také bude potřeba projít jeho školní záznamy. Draco byl výborný student, to si Harry pamatoval, ale nebyl si jistý, jak ovládal obranu proti černé magii. Lékařské záznamy by mohly prozradit víc o síle jeho magického jádra.

„Co to máš s rukama?"

Zatraceně, ten kluk má oči všude. Přece mu nemůžu přiznat pravdu? Lhát mu taky nechci, zrovna on by na to jistě přišel.

„Máme s Dracem takové magické spojení."

Scorpius vyvalil oči. „Znamená to, že je s tátou něco v nepořádku?"

Ne, znamená to, že je něco v nepořádku se mnou, že jsem podezíravý idiot.

„Znamená to, že se mi po něm hodně stýská," odpověděl Harry a Scorpius ho vzal za ruce.

„To je mi líto. Mně se po něm taky moc stýská. Ty ho určitě najdeš, Harry. Věřím ti."

Dotyk dětské ruky byl tak léčivý! Na okamžik měl Harry pocit, že se ho dotýká jeho milovaný Draco, že je s ním a pomůže mu. Žel byl to jen okamžik a poté, co se Harry s malým Malfoyem rozloučil, se mu pálivá bolest vrátila v plné síle.

---

Harry se systematicky a ukázněně věnoval vyšetřování. Prošel kopie Dracových vysvědčení. Draco byl tedy pořádný šprt, ale zrovna v obraně proti černé magii nijak neexceloval. Pevnou vůli ale bezpochyby má. Ve školních zkouškách z obrany obstál slušně, ovšem především díky teorii, v praktických ukázkách měl dost mezery.

Lékařské záznamy prokázaly, že Dracův zdravotní stav nevykazoval žádné odchylky od normy, nikdy netrpěl žádným vážnějším onemocněním, jen během studií se léčil s mírnou depresí. Jednou byl hospitalizovaný kvůli předávkování lektvarem na uklidnění. To datum! Bylo to den poté, co na něj Harry seslal Sectumsempra. Rozsekal mu nejen tělo, ale zřejmě i duši. Harrymu se sevřelo srdce. Možná i on byl příčinou, proč se Draco v Bradavicích tak často trápil. Určitě mu to neulehčil. Jenže tenkrát bylo všechno jiné. Tenkrát byl Harry přesvědčený, že jediné, co k Dracovi cítí, je nenávist. Jen sám Merlin ví, že občas Harryho napadaly v souvislosti se spolužákem i jiné myšlenky. Nepochopitelné. Hříšné. Nedovolil si je. Vytěsnil Draca ze své mysli, a kdyby se nesetkali na třídních schůzkách, pravděpodobně by vzpomínka na něj pomalu vybledla.

Dracovo magické jádro bylo dle posledního vyšetření zdravé a silné. Aspoň že tak. Možná by přece jen dokázal vzdorovat Impériu?

Narcissa jeho názor jednoznačně potvrdila.

„Ano, domnívám se, že by to mohl dokázat, alespoň částečně. Draco dokáže být velmi pevný a odhodlaný, když chce."

Lucius si myslel pravý opak.

„Mno... že by zrovna Draco dokázal vzdorovat Impériu? V každém případě určitě neodešel z vlastní vůle. Budu se do toho muset vložit sám, když se těm tupcům bystrozorům za celou dobu nepodařilo zjistit nic. Vůbec nic!"

Byla to pravda. Harry se styděl už za tolik věcí, že se Luciusovi raději ani nepodíval do očí. Jestli Malfoy spustí nějakou akci na vlastní pěst, může bystrozorům docela pěkně zavařit. 


Mám slabost pro Scorpiuse :-) 

Confisio supremaKde žijí příběhy. Začni objevovat