Bab 15

11 4 4
                                    

Bab 15

"HUWARGHHHHH!!! KENAPA JANTAN TU MATI?!!!"

Kisahnya movie 20th Century Girl tu sedih. Aku dapat rasakan bahawa mata aku sudah bengkak akibat menangis terlalu banyak. Tapi kelakar sebab bukan aku sahaja yang menangis Jun dan Minghao juga turut menangis.

"Jun..aku nak tisu HWUARHGG!!"
"Kesiannya perempuan tu HWUARGG!"

Aku mengeluarkan telefon aku lalu mengambil gambar kami bertiga. Melihat wajah mereka berdua membuatkan gambar itu menjadi lebih kelakar kerana mereka berdua belum bersedia semasa aku mengambil gambar.

"WOI!! PADAM!!" Minghao perasan. "Tak boleh aku nak buat kenangan!" "MIWA TAK BAIK KENAKAN KAMI!!" ujar Jun. "Hoho~ aku asyik dikenakan oleh korang berdua dulu apa kata aku kenakan korang berdua pula."

"Penat la asyik menangis macam ni, boleh tercabut mata aku." Ujar Minghao. "HAHAHA!! Bukan selalu!" Ujar Jun. Aku dan Minghao memandang ke arah Jun dengan pandangan..(seperti di bawah)

(seperti di bawah)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kriuk~~

"Argh..jap aku sakit perut.." Aku segera bangun untuk ke tandas. Jangan risau aku dah tahu segala selok- belok rumah Jun. "Tandas dekat-- eh?" Baru sahaja Jun mahu beritahu kepada aku arah tandas namun aku sudah terlebih dahulu pergi ke tandas.

--

Akhirnya aku selesai membuang. Fuh lega! Aku ingin kembali ke ruang tamu. Tiba-tiba aku ternampak bilik yang tidak tertutup rapat. Aku syak itu bilik Jun. Tanpa sengaja aku terlihat sebuah kotak besar di bilik Jun. Sebelum ni aku tak pernah nampak pula kotak macam tu. Aku melihat sekeliling mana la tahu tiba-tiba dia naik cari aku tersekat kat jamban ke apa.

Aku masuk ke dalam bilik tersebut lalu menuju ke kotak tersebut. "Wah, besarnya!" Aku terfikir mungkin tu hadiah gf baru dia bagi ke kan? Heh mengarut!

Aku membuka penutup kotak tersebut.

"MIWA!"

Aku menoleh ke belakang. "Oh, Jun!" Jun menarik aku keluar dari biliknya. "Jun aku cuma nak tengok kotak tu-" "Tak, tak perlu. Kotak tu ada buku lama aku. Aku nak buang." Ujar Jun. "Kalau macam tu bagi dekat aku lah!" "Tak, kau tak baca pun. Tu untuk Minghao." Jun menarik aku keluar dari biliknya. "MAMAT TU LAGI MENGARUT!"  Aku didorong sehingga ke ruang tamu.

"Mana kau pergi Miwa? Tersekat kat jamban ke? HAHAHA!!"usik Minghao "Pala hotak kau!"

Aku bergerak ke ruang tamu tersebut. Jun dengan laju menuju ke arah Minghao lalu membisikkan sesuatu ke Minghao.
Aku tahu lah aku nak buka kotak buku tu sebab Minghao punya tak perlu la nak bisik-bisik macam tu huhu.

"Dah, puas berak?" soal Minghao. "Macam mana mau tahu aku berak?! Kau stalk aku ke?!" "Babi!" "Jun, Minghao mencarut~"

Jun ketawa. "HAHAHAHA!! Jangan risau Minghao pernah stalk aku mandi." "EH TU BENDA LAMA!!" "HAHAHAH!!"

Tiba-tiba telefon milik aku berdering. Rupanya ibu telefon aku. "Jap, ibu aku telefon." Aku lantas mengangkat panggilan tersebut.

"Kenapa ibu?"

"Miwa dekat mana?"

"Miwa dekat rumah Jun"

"Kenapa tak bagitahu ibu? Kamu buat ibu risau tahu tak?!"

Habislah aku.

"Maaf ibu. Miwa lupa nak beritahu ibu. Miwa balik sekarang ya?"

"Ha, cepat sikit"

Aku meletakkan panggilan. "Maaf sahabat, ibu aku suruh balik." "Kau tak bagitahu dia ke kau datang sini Miwa?" soal Jun. "Aku lupa Jun. Aku excited sangat nak jumpa kau tadi." Aku berdiri lantas mengambil beg tanganku. "HAHAHAHA!! Kena marah la tu!" Usik Minghao. "Kau apek, baik kau jangan kacau aku sebelum kasut aku terbang dekat muka kau!" "Takut la titew~"

Malas layan apek tu, makin layan makin menjadi-jadi! Setelah selesai memakai kasut. Aku melambai ke arah mereka berdua. "Bye, nanti kita jumpa lagi!" "Jaga diri Miwa!" "Baik Jun!"

Jun POV

Aku menutup pintu setelah Miwa hilang dari pandangan aku. "Jun, kau rasa dia perasan tak dalam kotak tu sebenarnya bukan buku?" soal Minghao. "Aku rasa dia tak perasan sebab aku tarik dia tadi." "Oh, kalau macam tu baiklah. Jaga diri Jun, kalau ada masalah apa-apa kau telefon aku jangan buat senyap pula."

"Mestilah!" Minghao membuka pintu rumah Jun. "Aku balik dulu Jun. Jaga diri kau." "Hmm..nanti aku bagi kau kotak tu sebab aku ada lagi nak kena isi dalam kotak tu."

"Okay!"

End POV

-Tamat Chapter 15-

𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐋𝐞𝐭𝐭𝐞𝐫 || Wen Junhui - SEVENTEENWhere stories live. Discover now