Bab 21
"Oi, keluar rumah cepat!"
Aku yang baru bangun tidur terkejut melihat notifikasi yang aku dapat. "Apa dia ni pagi-pagi suruh orang keluar rumah halamak.." Aku hanya menurut perintahnya.
Dengan berbaju tidur aku keluar dari rumahku. Terlihat Minghao memegang kotak yang besar di tangannya.
"Apa ni? Kau nak confess dekat aku ke Hao?!" "Pala hotak ko!" "Habistu dengan kotak hadiah besar ni kau nak bagi dekat siapa? Takkan ibu aku pula?"
Aku memakai selipar lalu menuju ke arah dia. "Ini kotak untuk kau. Jun bagi bukan aku." "Huh?" Aku memegang kotak yang besar itu. Macam pernah nampak kotak ni. "Jangan buka kotak tu dekat sini, kalau nak buka kau buka masa dekat dalam rumah kau nanti." Ujarnya. "Tsk! Oh, ni bukan kotak buku kau ke Hao?"
Ya, kotak buku!
"Ha? Oh, haah tapi Jun suruh bagi dekat kau. Nampaknya kau dah tahu dalam tu ada buku." "Aku pro!" Minghao mengeluarkan telefon miliknya dari poket seluarnya.
"Aku nak rakam hantar dekat Jun, kau cakaplah sesuatu.."
"Oh..er.."
Aku melihat ke arah kamera di hadapan aku. Aish, sweetlah Jun ni! Aku malu nak cakap la pula..
"Cepatlah minah!"
"Sabar aa! Okay.."
"Eehem! Jun, terima kasih bagi hadiah buku ni dekat aku. Boleh tahan berat juga kotak ni! Hehe. Terima kasih Jun, kau banyak bagi kejutan dekat aku. Aku pun ada buat kejutan dekat kau tapi aku bagi surat jelah..tiba-tiba teringat pula yang aku hantar dekat kau banyak surat tapi kau tak balas pun! Tapi takpa terima kasih Jun! Aku harap kita kekal bersama selamanya! Wo ai ni!"
Minghao lantas menamatkan rakaman tersebut. "Terima kasih Miwa. Aku pergi dulu. Jaga diri." "Oh, nak balik dah. Hati-hati, Hao.." Kereta milik Minghao bergerak meninggalkan kawasan perumahan aku.
Aku masuk ke dalam dengan perasaan yang paling gembira. Bolah dikatakan lagi gembira daripada manusia yang tergembira dekat dunia ni.
--
Jun POV"Wo ai ni!!"
Aku tersenyum melihat video yang dihantar oleh Minghao. Aku bersyukur dapat melihat senyuman terakhir milik Miwa. Aku mula rasa bersalah. Aku terpaksa tinggalkan kau Miwa dan Minghao. Terima kasih dah lama ada di sisi aku.
Tiba-tiba aku teringat sesuatu. Surat yang Miwa tulis untuk aku. Aku mengambil surat yang berada di meja sebelahku. Aku membuka sampul surat tersebut lalu membaca surat tersebut.
"Jun kesayangan,
Jun, kau banyak buat kejutan dekat aku. Biar aku bagi kau kejutan pula biar kau kena tembakan chenta aku!! Aku tak tahu nak tulis apa, tapi aku harap kau sentiasa ceria dan sihat selalu sebab aku nak sentiasa dengan kau. Tapi kebelakangan ni kau suka elak dari aku. Aku ada buat salah ke Jun?
(;'༎ຶٹ༎ຶ'). Kalau ada maafkan aku.Jun, aku sebenarnya malu nak bagi surat ni dekat kau tapi apa gunanya aku menulis. Kan? Ah apa-apa jelah! Aku nak kau sihat selalu jangan sakit! Aku nak kau dengan aku bersama selamanya!! Kuatkan semangat kau Jun!! Hehe.. tu sajalah. Terima kasih Junhui, wo ai ni.
Li Miwa."
Aku tak dapat mengawal rasa sedih ini. Disebabkan harini merupakan hari terakhir aku, aku akan lepaskan semuanya.
Kalau boleh aku nak jumpa kau untuk kali terakhir Miwa tapi aku tak nak kau bersedih dihadapan aku.