Bab 17

13 4 3
                                    

Bab 17

Mamat ni nak buat kejutan ke nak prank aku? Aku dah nak mati membeku dia tak datang lagi. "Mana dia ni??"

"Lama ke tunggu?"
"WARG!!"

Mamat ni kalau tak bagi jantung aku tercabut memang bukan dia lah. "Kau ni tegur lah elok-elok!" "Aloh maroh ke?" "Aku sejuk Jun. Kau jangan sampai aku keluarkan kuasa Elsa dekat kau." Dia lantas ketawa.

" Memang aku ni penghibur kau pun Jun.." "Sebab tu la aku gelak, kau ni lawak."

Tolonglah Jun jangan main-main dengan jantung aku! Kang dia terhenti baru ko tahu!

"Sudah. Apa kejutan yang kau cakap tu?" soal aku. "Jom kita cari tempat yang lawa sikit sebab aku nak tangkap gambar." Ujarnya.

"Tangkap gambar?" Dia mengangguk. "Oh..tempat mana saja yang cantik?" "Erm...jom aku bawa kau tempat paling cantik!"

--

Kami berdua sudah tiba di tempat yang 'cantik' itu. Jun membawa aku ke sebuah tasik. Rupa-rupanya pada waktu begini pun masih ramai orang datang bergambar.

"Waktu ni la orang datang tangkap gambar sebab cahaya bulan dekat permukaan tasik tu." Ujar Jun. "Ooo.." Lawa juga tempat ni.

"Kau tak ingat ke tempat ni Miwa?" soal Jun tiba-tiba. "Ha?" Maaf la Jun tapi otak aku waktu malam gini tak berfungsi.

"Tempat ni dulu kita selalu datang main dekat sini.." ujarnya sambil memandang ke arah aku. "Tempat ni la kita beritahu perasaan masing-masing."

WHATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

"OKAY DAH STOP! AKU INGAT DAH SEKARANG!!" Malunya mana aku nak letak muka aku ni hwuahrghg!!
"Ingatkan kau lupa, saja la nak bagi kau ingat balik HAHHAHA!!" "Kuaja ah kau ni!"

Waktu ini. Aku nak waktu seperti ini kekal selamanya. Aku harap aku dapat kekal macam ni bersama dengan dia.

"Duduk la situ dekat dengan tasik sikit. Aku nak tangkap gambar kau." "OKay!! Tangkap biar cantik tau!!"

Wen Junhui, aku nak kita kekal macam ni sampai bila-bila. Aku harap kau dan aku takkan pernah berpisah. Aku betul -betul maksudkan itu. Wen Junhui, tolong jangan tinggalkan aku.

-Tamat Bab 17-

𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐋𝐞𝐭𝐭𝐞𝐫 || Wen Junhui - SEVENTEENWhere stories live. Discover now