كان القلق ياكل قلبها خوفاً على فلذة كبدها وهم الاثنين في خطر بعد ما سمعت عن الزلازل التي تحدث في تركيا ولم ترتاح حتى اطمأنت وهي تسمع صوتهم وانهم بخير وحمدت الله كثيرا إنه حفظ حياة ولديها الصغيرين وقرارات أن تذهب في الصباح الباكر حتى تجلبهم إلي مصر ويكون جانبها و حتي تقدر على الاطمئنان عليهم في اي وقت وتوضات وصلاة ركعتين شكر لله ودعاة بان يرحم شهداء هذا الزلزال وان يهون علي اهاليهم ويزرع في قلوبهم الصبر والسلوان .، وقامت حتى تذهب إلى زوجها حتى تطمئن عليه و تعطيه الدواء .
وفعلاً وصلت إلى غرفته و طرقت الباب وسمح لها بالدخول
آية بابتسامة بسيطة:- ها عامل إيه .
سراج وهو يقفل الكتاب الذي بيده :- الحمد لله ، إيه كنتي مختفيه ليه طول الوقت ده .
آية:- مفيش كنت تعبانه شويه .
سراج :- مالك ، عيونك دبلانها كأنك كنتي بتعيطي .
آية بحزن شديد:- سمعت الاخبار ، وعلشان كده عيط .
سراج باستغراب:- وايه اللي حصل علشان تعيطي كده .
آية:- في زلزال حصل في سوريا وتركيا وناس كتير ماتوا ولسه في ناس تحت الأنقاض ، ربنا يهون عليهم .
سراج بخوف:- طب عدنان وعدي .
آية بابتسامة:- الحمد لله اطمأنت عليهم ، وان شاء الله هروح بكره اجبهم مصر .
سراج باطمئنان:- الحمد لله ، أبقي خدي عم عبده معاكي ، هو هيقدر يسهلك الإجراءات بسرعه .
آية وهي تعطي الدواء:- اتفضل ، مفيش داعي .
سراج وهو ياخذ :- مش كل حاجه تعترضي عليها .
آية بابتسامة:- تمام اللي يريحك ، بس قولي انت عرفت منين أن عدنان وعدي في تركيا .
سراج بابتسامة:- انتي قولتيلي وانتي بتحكيلي .
آية:- بس انا مش فاكرة اني قولتلك الموضوع ده .
سراج بضحكة:- شكلك كبرتي وبدأ يظهر علامات الزهايمر
آية وهي تغطيه:- ممكن ، بس اتفجات بأنه يمسك أيدها
آية نظرة له بمعنى ماذا .
سراج بابتسامة:- ممكن تفضلي جانبي لحد ما أنام
آية بابتسامة:- ممكن ، المهم كنت بتقراء إيه .
سراج:- ده كتاب عن آداب وفلسفة باللغة الفرنسية
آية بابتسامة ساحرة:- طب ممكن تشرح ليه .
سراج بابتسامة عريضة:- ممكن
🌹🌹🌹🌹🌹 بقلم سعاد سيد حسن 🌹🌹🌹🌹🌹
في مكان أقل ما يتقال عنه أنه قصر كبير وجميل يملئ الأثاث والتحف الفنية الغاليه ويوجد بيه حديقه ملئ بالازهار والاشجار الجميلة
أنت تقرأ
(انتقام إلياس)الجزء الثاني لقمر هادي بقلم سعاد سيد حسن
Mystery / Thrillerاصعب حاجه ممكن يشوفها الإنسان هي موت عائلته قدم عينيه وبطريقة دموية من دون الاب والام والأخت وبهذه الطريقة فهل سيظل إنسان سوي ام للقدر رأي آخر