أمام مؤسسة إلياس ، كان إلياس ينزل من سيارته على عجله من أمره ونظر ولقي روما تقف تنتظره أمام باب المؤسسة
إلياس بخوف شديد:- في إيه يا حبيبتي ، إيه الموضوع المهم ده ، اللي لازم تقوليه هنا.
روما بضحك :- تعالي شيل معايا الهدايا اللي في العربيه وندخل وهبقي اقولك .
وبعد ما يقارب ساعتين
إلياس بغضب شديد:- في إيه يا روما ، إحنا وزعنه الهدايا على الأطفال و قاعدنا معهم وكمان دخلنا دار المسنين وعملنا كده برده و هنخرج ولسه مقولتيش إيه هو الموضوع
روما بضحك:- صعبت عليا ، تعالي طبعاً انت كان نفسك تكون أب....
قطعها إلياس :- روما أنسي الموضوع ده ، انا خلاص رضيت بقضاء الله و ارتاحي ولا هتطلقك ولا هتجوز عليكي ، خلاص انتي بنتي وحبيبتي ومراتي وأختي وكل دنيتي.
روما بضحك:- ده انت غلبان قوي ، انت فاكر اني ممكن اخليك تطلقني ولا تتجاوز عليا ده انا كنت دبحتك وقطعتك حتت ورميتك للكلاب.
إلياس بضحك:- يلهوي كل ده حب ، هو انتي ليه حبك قاتل أوي أوي كده .
روما بضحك:- هو ده اللي عندي عندك مانع ، وأعطته هديه صغيره ملفوفة لفت هدايا .
إلياس بضحك:- لا معنديش مانع، وايه دي اوعي تكون قنبلة.
روما بضحك:- لأ يا خفيف . افتحها وانت تشوف .
إلياس فتح الهديه واستغرب جدا لانها كانت تحتوي على حذاء صغير لبيبي.
إلياس بضحك:- متقوليش أنك مش عارفه مقاسي .
روما بضحك :- ده مش ليك .
إلياس بضحك:- طب حتى المؤسسة مفيهاش بيبهات صغيره
روما بضحك وأخذت أيده ووضعتها على بطنها :- بس هنا فيه بيبي صغير هيحتاج الجذمه دي وانت اللي هتلبسهلوا بايدك .
إلياس أخد وقت علشان يستوعب الكلام وبعد كده بعد أيده
وقال بغضب:- روما انا مش فايق لمقالبك ، انا ورايا شغلروما مسكت أيده :- إلياس انا حامل في إبنك اللي كان نفسك فيه من زمان .
إلياس بغضب شديد:- روما هتكوني حامل ازاي وانتي شيلتي الرحم.
روما بضحك:- إلياس انا مشلتش الرحم أصلاً
إلياس:- روما ازاي ده انا مضيت على الإقرار بنفسي.
روما بضحك:- طب أهدي وأنا هفهمك ، انا روحت عملت تحليل اكتر من عشرة مرات وطلع في كل مره اني حامل فاستغربت وروحت المستشفى وقبلت الأطباء اللي عمل لي العملية و اكدلي إني مشلتش الرحم ساعة العملية هما فعلا كانوا هيعمله كده علشان يوقفه النزيف لكن في اخر لحظة وقبل مايحط المشرط النزيف الداخلي والخارجي وقف لوحده وحالتي استقرت من غير ما يعمله اصتقصار للرحم وقالي أن حالتي نادره جدا وكل الأطباء استغربوا اللي حصل وبعد كده محدش افتكر يقول إيه اللي حصل .
أنت تقرأ
(انتقام إلياس)الجزء الثاني لقمر هادي بقلم سعاد سيد حسن
Mystery / Thrillerاصعب حاجه ممكن يشوفها الإنسان هي موت عائلته قدم عينيه وبطريقة دموية من دون الاب والام والأخت وبهذه الطريقة فهل سيظل إنسان سوي ام للقدر رأي آخر