"Aryan! Tuan Daqif tak balik lagi ke? Dah pukul 12.00 a.m dah ni,tak habis lagi ke kerja dekat office tu?". Darwisyah yang berada atas sofa di ruang tamu berura-ura bangun apabila ternampak kelibat Aryan yang masuk ke dalam banglo itu.Sudah lama dia menunggu suaminya di situ tetapi langsung tidak nampak kelibat kereta BMW i8 milik suaminya."Tak lagi la puan banyak juga kerja yang tertangguh masa tuan ambil cuti haritu,puan nak saya call tanya ke?".Aryan meraba-raba kocek seluarnya untuk mengeluarkan iPhone 12 pronya.
"Eh tak payah,kalau macamtu tak pe lah biar je dia.Malas nak ganggu kerja dia,terima kasih ye Aryan saya naik dulu". Darwisyah tersenyum ikhlas kepada Aryan sebelum melangkah menuju ke bilik tidurnya.
Yeke kerja banyak? Ke dia marahkan aku? Tak boleh jadi ni! Kalau aku nak tahu cerita dia aku kena berbaik dengan dia!.Cebik Darwisyah di dalam hati sebelum menghempaskan badannya ke atas katil.
Blam!.
Tengku Dayyan menghempas kuat pintu bilik itu selepas masuk.
"Mr.Dayyan dah balik?.Kenapa balik lambat harini?". Darwisyah menggosok-gosok matanya tersedar dari tidur kerana mendengar bunyi hempasan pintu yang dibuat suaminya.
Aish diam je mamat ni pekak dah ke? Effect hempas pintu kuat-kuat ke acanne?.Desis hati Darwisyah.
"Mr.Dayyan dengar tak saya tanya ni?". Darwisyah mengerut kening sambil melihat pergerakan suaminya yang membuka butang baju sebelum mencapai tuala mandi.
Dia ni marah aku ke? Siot betul.Eh tak baik suami kau tu kau nak jadi isteri derhaka ke apa!.Desis hati Darwisyah sempat dia bergaduh dalam hati.
"Eh tunggu! Dengar ke tak saya tanya ni?". Darwisyah berlari anak ke arah suaminya sebelum menghalang langkah suaminya daripada masuk ke bilik air.
"Go away".Tengku Dayyan menolak perlahan bahu isterinya sebelum meneruskan langkahnya.
"Taknak.Selagi Mr.Dayyan tak nak jawab soalan saya selagi tu saya tak akan bergerak!". Darwisyah kembali berdiri menghalang langkah suaminya selepas dia berganjak ketepi akibat ditolak Tengku Dayyan.
Cis dah kena tolak pun nak tunjuk kuat lagi.Desis hati Tengku Dayyan.
"I don't have time to treat you.Go away!".Tengku Dayyan menolak isterinya ketepi buat kali kedua.
"No!!!". Darwisyah berlari kembali menghalang langkah Tengku Dayyan kali ini dia mengangkat kedua tangannya sambil mengecilkan mata memandang suaminya tanda menyuruh suaminya berhenti.
"stop it, i don't have time to play!".Tengku Dayyan hilang sabar dan terus menolak kuat bahu Darwisyah sebelum meneruskan langkahnya.
"Argh! Mr.Dayyan!". Darwisyah terjatuh di atas lantai akibat daya tolakkan kuat Tengku Dayyan.Dah nama pun lelaki mananya tak terbang si Darwisyah tu dahla kurus!.
Tengku Dayyan hanya mengabaikan jeritan itu menyangka Darwisyah hanya berpura-pura sakit,dia merasakan tolakannya tadi itu hanya perlahan.
"Aduh sakitnya! Sob..sob..sob..". Darwisyah mengurut-ngurut kakinya sambil tersedu-sedan menangis.
"Hey.Are you right?".Tengku Dayyan menghentikan langkahnya apabila terdengar suara Darwisyah seperti menangis sebelum melangkah ke arah Darwisyah.Dia betul-betul jatuh ke?.
"Sob..sob..sob kenapa Mr.Dayyan tolak saya macamtu sob..sob..sob". Darwisyah menguatkan lagi bunyi tangisannya sambil mengurut kakinya.
"I didn't think you really fell.Where are you sick?".Tengku Dayyan bertinggung dihadapan isterinya sebelum meraba-raba kaki isterinya mencari bahagian yang sakit itu.
YOU ARE READING
CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKU
RomanceTENGKU DAYYAN DAQIF BIN TENGKU DAIM URAISYAH,berusia 24 tahun,seorang jejaka tampan mempunyai mata hazel cantik, kulit yang putih,badan yang tegap,hidung mancung kacukan turki yang digilai ramai wanita tetapi dengan sikapnya yang dingin dan anti den...