"Heih.Darwisyah kau kena belajar lebih sopan lagi kalau bercakap dengan aku tau.Macam mana kau marah mak?".Tanya Tengku Dayyan."Diam or buat muka marah lah".Kata Darwisyah yakin.
"Sepatutnya kalau kau marah dengan mak kau tak boleh buat muka depan dia itu pun dikira berdosa tau inikan pulak aku,kau siap menjawab lagi dengan aku kononnya nak bagi sakit hati.Kau dah belajar kan syurga isteri dibawah telapak kaki suami?".Kata Tengku Dayyan.
"Hm sorry".Kata Darwisyah mengalah.
"It's okey aku tak marah pun aku just nasihat je because that's my responsibility".Kata Tengku Dayyan.
"Okey so sekarang Mr.Dayyan dah maafkan saya?".Tanya Darwisyah sambil merenung muka Tengku Dayyan ingin tahu sempat dia memuji ketampanan suaminya didalam hati.Hensemnya dia ni haish!.
"Yes of course but janji dengan aku kau tak akan menjawab cakap aku".Kata Tengku Dayyan.
"Okey promise tapi tak janji lah HAHAHAH".Kata Darwisyah sambil ketawa besar sebelum melangkah untuk keluar dari bilik itu tetapi tidak berjaya kerana Tengku Dayyan terlebih dahulu menarik pinggangnya dan membaringkan ke atas sofa disebelah dan menggeletek pinggang Darwisyah hingga Darwisyah mengeliat besar kerana geli."ARGH MR.DAYYAN STOP!.SAYA GELI LAH HAHAHAHAHAH".Jerit Darwisyah minta untuk Tengku Dayyan menghentikan perbuatannya.
"Do you want to play with me again?".Tanya Tengku Dayyan berbau usikkan.
"Tak! Taknak!.Ish yela promise herh".Kata Darwisyah sebelum bangun dari baring dan menunjukkan jari kelingkingnya tanda berjanji sambil mencebik meluat.
"Ha tahu pun dah tepi aku nak sambung kerja".Kata Tengku Dayyan sambil menolak perlahan bahu Darwisyah dan mengambil laptopnya.
"Ish asyik buat kerja je jom la makan bihun goreng saya dulu! Penat tau saya goreng".Kata Darwisyah sambil membuat muka kesian.
"Sedap ke kau goreng?".Tanya Tengku Dayyan sengaja.
"Sedaplah! Kalau tak sedap mestilah pekerja Mr.Dayyan tu tak tambah".Kata Darwisyah sambil mencebik meluat.
"Confident je".Kata Tengku Dayyan sambil menaip laptopnya.
"Hm tak nak sudah kalau Intan masak na-".Belum sempat Darwisyah menghabiskan ayatnya Tengku Dayyan laju mengeluarkan kata-kata.
"Ha mula lah tu!.Dah jum kau makan sekali dengan aku eh?".Kata Tengku Dayyan sebelum meletakkan laptopnya ditepi dan bangun menarik tangan Darwisyah untuk ke dapur.
"Mr.Dayyan duduk sini kejap saya letakkan makanan untuk Mr.Dayyan".Kata Darwisyah sambil menciduk bihun goreng itu dan meletakkan ke dalam pinggan Tengku Dayyan.
Tengku Dayyan hanya melihat gelagat isterinya sambil melabuhkan punggung keatas kerusi.
"Nah makan lah!".Kata Darwisyah sambil menyuakan bihun itu kepada Tengku Dayyan.
"Dah kau duduk sini makan sekali".Kata Tengku Dayyan sambil menepuk kerusi disebelahnya menyuruh Darwisyah duduk.
"Saya sebenarnya dah makan tadi tapi takpelah demi Mr.Dayyan tercinta saya makan lah jugak".Kata Darwisyah sambil menciduk bihun dan meletakkan ke dalam pinggan.
"Eleh alasan.Kau tu memang suka makan".Kata Tengku Dayyan sambil menyuapkan bihun itu kedalam mulut.
"Ha macam mana sedap tak?".Tanya Darwisyah teruja sambil melihat muka Tengku Dayyan ingin tahu.
"Boleh la buat raso-raso".kata Tengku Dayyan sambil meneruskan makan.
"Ish maleh akue betul-betul lah orang tanya ni".Kata Darwisyah sambil mencebik mulutnya tanda protes marah.
YOU ARE READING
CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKU
RomanceTENGKU DAYYAN DAQIF BIN TENGKU DAIM URAISYAH,berusia 24 tahun,seorang jejaka tampan mempunyai mata hazel cantik, kulit yang putih,badan yang tegap,hidung mancung kacukan turki yang digilai ramai wanita tetapi dengan sikapnya yang dingin dan anti den...