Tengku Dayyan Daqif part 24

1.7K 56 1
                                    

"Assalamualai-". Darwisyah membuka pintu perlahan sambil memberi salam tetapi salamnya belum habis Tengku Dayyan terus memotong.

"AP LAGI KAU NAK SUNDAL!".Tengku Dayyan membaling file kerjanya ke arah Darwisyah sebelum terkedu melihat susuk tubuh kurus Darwisyah yang berdiri di pintu itu.

"Hah!.Sundal?".Kata Darwisyah terkejut mendengar jerkahan dan kata-kata kasar dari mulut Tengku Dayyan.

"Darwisyah! Apa kau buat dekat si-".Belum sempat Tengku Dayyan bertanya habis Darwisyah laju memotong.Tengku Dayyan juga turut terkejut melihat Darwisyah.

"Maaf sebab saya datang tak bagitahu Mr.Dayyan and keluar rumah tanpa izin Mr.Dayyan tapi saya rasa tak perlu pun Mr.Dayyan nak hina saya.Nah,saya datang pun bawa bekal ni makan lah.Saya balik dulu".Kata Darwisyah panjang lebar kecewa sambil tersenyum hambar dan melangkah pergi dari situ.Hatinya sedikit terguris menyangka Tengku Dayyan memang mengatakan itu kepadanya.

"Darwisyah wait!".Tengku Dayyan berlari ke arah Darwisyah walaupun dia masih hairan mengapa Darwisyah berada disitu.

"Lepaslah!". Darwisyah menepis kuat tangan Tengku Dayyan apabila merasakan Tengku Dayyan berjaya menangkapnya.

"Hey listen I'm sorry,aku tak marah kau!". Tengku Dayyan menarik tangan Darwisyah daripada terus berlari dan cuba menerangkan perkara yang sebenar.

"Habistu SIAPA PEREMPUAN SUNDAL TU?!". Darwisyah menengking kuat kepada Tengku Dayyan sebelum berlari ke arah pintu keluar Syarikat itu.Semua pekerja disitu termasuklah Raysa turut melihat kejadian itu.

"Darwisyah wait!.Aku boleh explain aku tak marah kau pun.Come." Tengku Dayyan sempat menarik tangan Darwisyah dari terus membuka pintu itu sebelum membawa ke pejabatnya.

"Eh weh siapa perempuan tu!.Kenapa bos macam layan dia baik gila!".Sarah iaitu pekerja disitu berlari ke arah Raysa sambil bertanya kalut.

"Ish kau ni! Mana aku tahu,aku pun pelik ni macam mana bos siap merayu lagi dekat dia".Kata Raysa tidak puas menilik pejabat Tengku Dayyan.Raysa juga terkejut melihat kelakuan Tengku Dayyan yang tidak pernah dilihatnya.

"Ish kau kan selalu jumpa dengan perempuan yang gilakan bos tu takkan kau tak tahu?!".Kata Sarah menekan-nekan Raysa untuk memberitahu.

"Eh kau ni aku lempang kang menggelesek dekat tepi tiang tu kang!.Kan aku dah cakap tak tahu aku pun tengah terkejut ni tau.Selama ni aku tak pernah nampak muka perempuan tu pun".Kata Raysa serius.

"I think she is her wife".Kata Haidar juga pekerja disitu mencelah .

"WIFE?".Tanya Sarah terkejut.

"Haah la aku rasa wife dia sebab aku dapat tahu juga bos dah kahwin cuma tak tahu dengan siapa".Kata Raysa tekun.

"WHAT! Herm melepaslah aku".Kata Sarah kecewa.

"Alah takpe aku kan ada".Kata Haidar sambil tersenyum sinis mengangkat keningnya sebelah.

"Ey! Taknak kau dahla kurus kering!".Kata Sarah sambil mengeliat kecil.

"Eh!.Kering kau!.Sekali dah rasa 10 kau boleh dapat tau!".Kata Haidar mencebik meluat.

"10 apa?".Tanya Raysa dan Sarah serentak hairan.

"Anak".Kata Haydar selamba sebelum melangkah ke arah meja kerjanya.

"CHOI!!!".Jerit Sarah dan Raysa serentak.Geram dengan kata-kata selamba Haidar.

***********

"Darwisyah I'm sorry okey? Serious aku memang tak marah kau dengar aku explain".Tengku Dayyan menarik Darwisyah untuk duduk di sofa mewahnya sambil bercakap lembut bagi mengambil hati.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now