Tok tok tok!.
Tiga ketukan diberi menandakan ada orang diluar pintu.
"Ye masuk lah!."Jawab Darwisyah sambil menarik tudungnya sebelum disarung dikepalanya.
"Aunty!!!."Jerit Dilaila melulu masuk ke dalam bilik itu.
"Laila!."Sahut Darwisyah riang juga.
"Laila datang dengan siapa?."Tanya Darwisyah sambil tersenyum manis."Datang dengan-."Belum sempat Dilaila memberitahu Mariam sudah melangkah masuk.
"Dengan saya."Ujar Maryam sambil tersenyum manis.
"Wah Mariam pun ada."Ujar Darwisyah sambil tersenyum.
"Ni saya bawak buah tangan sikit.Kalau puan nak akak boleh potongkan.
"Eh takpe letak je situ.Terima kasih kak Maryam."Ujar Darwisyah tersenyum manis.
"Aunty sakit apa?.Kenapa duduk hospital?."Tanya Dilaila ingin tahu.Masih belum mendapat tahu tentang kejadian itu.
"Aaaa..."Darwisyah berkira-kira untuk memberi tahu.Mencari jawapan untuk menipu.
Maryam juga turut menunggu ingin tahu.Mereka memang tidak mengetahui apa yang terjadi dan hanya diberitahu akan keberadaan Darwisyah di hospital.
"Darah rendah.So diorang tahan kejap je.Esok mungkin dah boleh keluar."Ujar Tengku Dayyan melangkah masuk apabila terdengar pertanyaan itu.
"Haah.Aunty kurang darah."Ujar Darwisyah tersenyum hambar.
"Aunty kurang darah?.Omg biar Laila bagi darah Laila untuk aunty!."Ujar Dilaila risau.
"HAHAHA Dilaila you cannot la."Ujar Darwisyah tergelak besar dengan kata-kata Dilaila.
Disaat dugaan berat yang menimpanya dia masih boleh tersenyum lebar bagaikan tidak ada apa yang terjadi.Lama Tengku Dayyan merenung Darwisyah sambil tersenyum.
"Akak balik dulu ye."Ujar Maryam menyuakan tangannya untuk disalam.
"Ye hati-hati kak.Terima kasih lawat saya"Ujar Darwisyah sambil tersenyum.
"Alaaa nak balik dah?."Tanya Dilaila sambil memuncungkan mulutnya.
"Ye sayang."Jawab Maryam.
"Kalau Laila nak duduk sini dulu pun boleh."Ujar Darwisyah kesian pula dengan Dilaila.
"Eh tak boleh la.Puan tengah sakit.Nanti lagi sakit melayan karenah si Laila ni."Ujar Maryam.
"Alooo daddy can i-."
"No Laila.Kali ni tak boleh.I'm sorry but aunty perlukan rehat."Ujar Tengku Dayyan memotong pertanyaan Dilaila terpaksa menolak permintaan anak angkatnya.
"It's okey lah.Biarlah Laila-."Belum sempat Darwisyah memberi kebenaran Tengku Dayyan laju merenung tajam ke arah Darwisyah.
"I said no."Ujar Tengku Dayyan merubah dingin.
"Ehem.Laila esok aunty dah nak keluar.Laila boleh jumpa aunty."Ujar Mariam sengaja memecah keheningan.
"Hm.Okey."Ujar Dilaila sedih sebelum melangkah keluar dari bilik itu meninggalkan mereka.
"Tuan saya balik dulu."Ujar Maryam berura-ura memulas tombol pintu.
"Tinggalkan Laila dekat banglo.Biar Suhaila jaga."Arah Tengku Dayyan tahu sangat sikap Mariam.
"B..baik."Ujar Mariam akur sebelum melangkah keluar berlari mengejar Dilaila yang sudah pun merajuk.
"Apa salahnya kalau tinggalkan dia kejap.Pengawal ada suruh la hantar balik."Ujar Darwisyah berbau marah.
YOU ARE READING
CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKU
RomanceTENGKU DAYYAN DAQIF BIN TENGKU DAIM URAISYAH,berusia 24 tahun,seorang jejaka tampan mempunyai mata hazel cantik, kulit yang putih,badan yang tegap,hidung mancung kacukan turki yang digilai ramai wanita tetapi dengan sikapnya yang dingin dan anti den...