Tengku Dayyan Daqif part 52

1.6K 48 10
                                    


"Hello Asslammualaikum ibu."Ujar Darwisyah di telefon apabila mendapar panggilan dari ibu mertuanya.

"Cha sihat?."Tanya Puan Mona.

"Sihat bu Alhamdulilah."Ujar Darwisyah tersenyum hambar.

"Macam mana keadaan Cha?."Tanya Puan mona.

"Cha mengandung."Jawab Darwisyah menahan tangis.

Puan mona tersentak seketika.
"Mengandung?.Anak Dini?."Tanya puan mona meminta kepastian.

"Ye."Jwab Darwisyah ringkas.

"Berapa bulan?."Tanya Puan Mona.

"1 bulan."Ujar Darwisyah.

"Macam mana dengan yan?."Tanya Mona risau.

"Dia tak boleh terima."Ujar Darwisyah hambar.

"Ibu faham.Cha jangan sedih.Nanti ibu nasihat kan anak ibu.Jaga kesihatan jaga makan.Ibu ada hal sikit.Nanti ibu call kamu ye?".Ujar Puan mona.

"Okey baik bu.Asslammualaikum."Ujar Darwisyah.

"Waalaukumsalam."Jawab puan Mona.

"Bosannya.Rindu betul dengan Mak hm.Lama tak jumpa Syamsila.Apa lah agaknya dia buat sekarang.Seronok jadi dia.Tak payah nak hadap nasib macam aku.Orang lain umur 17 study lah pergi sekolah lah.Tapi aku duduk dalam rumah mengadap lelaki yang entah moodnya kadang okey kadang tak lepastu mengandung pulak Xtra anak luar nikah.Wah nice nice."Rungut Darwisyah dibalkoni biliknya.

"Puan."Panggil Suhaila dari belakang.

"Ye?."Tanya Darwisyah memalingkan tubuhnya menghadap Suhaila.

"Tuan call suruh puan bersiap."Ujar Suhaila.

"Siap pergi mana?."Tanya Darwisyah hairan.

"Itu saya tak tahu.Katanya suruh cepat."Ujar Suhaila.

"Ouh okey thanks."Ujar Darwisyah tersenyum manis pada Suhaila.

Dengan pantas Tengku Dayyan menghentikan keretanya di hadapan banglo menunggu isterinya keluar.

"Beautiful."Puji Tengku Dayyan dari dalam perut keretanya apabila melihat isterinya berjalan ke arahnya dengan memakai pakaian berwarna hitam dan tudung yang dibeli olehnya.
Tetapi wajah Tengku Dayyan serta merta berubah dingin apabila matanya beralih melihat perut buncit isterinya.

"Lama ke Mr.Dayyan tunggu?.Kita nak pergi mana?."Tanya Darwisyah setelah melangkah masuk ke dalam perut kereta.

"Kau tak reti pakai baju elok-elok ke?."Tanya Tengku Dayyan dingin.

"Aik.Tak cukup elok ke ni?.Mr.Dayyan suka warna hitam kan?."Tanya Darwisyah.

"So?.Perut tu tak reti cover ke?.Memang nak tayang dekat orang kau mengandung anak haram?."Tanya Tengku Dayyan berserta sindiran.

"Sorry."Ujar Darwisyah cuba menutup perutnya.

"Bak sini!."Marah Tengku Dayyan menolak tangan isterinya dan menarik kain baju isterinya untuk ditutup lebih banyak pada perut.

"Argh sakit!."Jerit Darwisyah sambil tangannya menahan bahu Tengku Dayyan apabila berasa tangan kekar itu seperti menolak kasar perutnya.

Laju Tengku Dayyan menghentikan perbuatannya sebelum merenung wajah isterinya."Sorry."Ujar Tengku Dayyan serba salah tidak dapat mengawal emosi marahnya.

"It's okey."Ujar Darwisyah.

Tengku Dayyan hanya diam sebelum kembali membawa kereta.

"Wah Dayyan akak ingat kau tak datang."Ujar Deelisya teruja.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now