Tengku Dayyan Daqif part 54

1.8K 53 10
                                    

"Mr.Dayyan can i ask you about Darwisyah?."Tanya Syamsila mendekati meja Tengku Dayyan.

"What."Tanya Tengku Dayyan sepatah tanpa memandang Syamsila dan tekun menaip laptopnya.

"Sebenarnya apa yang dah jadi dengan dia?.Saya call tak angkat saya whatsapp tak reply.Kali terakhir saya call dengan dia...dia cakap baik dia mati then dia end call-."

Laju Tengku Dayyan memandang tajam ke arah Syamsila.

"when she said that to you?."Tanya Tengku Dayyan.

"Ha..haritu."Tergagap-gagap Syamsila menjawab gerun dengan tatapan tajam Tengku Dayyan.

Tengku Dayyan menghembuskan nafasnya sebelum kembali memandang laptop.

"Mr.Dayyan saya kawan baik dia dari kecil lagi.Kitorang selalu bersama tak pernah pisah.Kitorang selalu spend time sama-sama dari pagi sampai petang.Tapi sejak dia kahwin dengan Mr.Dayyan semuanya berubah.Darwisyah yang saya tengok dulu tak macam sekarang.Dulu dia selalu happy.Tapi sekarang dia asyik termenung dan muram.Tambahan dengan keadaan dia yang sekarang lagi lah banyak yang berubah.Jujur saya cakap dan saya minta maaf cakap macam ni tapi Mr.Dayyan yang dah rosakkan dia,rosakkan kebahagiaan dia.Saya sebagai kawan baik dia sangat sedih dengan apa yang dah jadi.Saya rindu dia yang dulu.Rindu persahabatan kami yang Mr.Dayyan dah rosakkan.Saya merayu pada Mr.Dayyan tolonglah kembalikan Darwisyah yang dulu.You change everything Mr.Dayyan."Ujar Syamsila panjang lebar sedih sebelum melangkah pergi.

Tengku Dayyan yang terkesan dengan kata-kata Syamsila tersentak seketika.
Aku yang dah rosakkan kebahagiaan dia?.

Perlahan Tengku Dayyan melangkah masuk ke dalam wad itu bagi melawat isterinya.

"Bila sayang nak sedar.I miss you."Bisik Tengku Dayyan sebelum mengucup dahi isterinya.

"Cha..."

"Mak!."Panggil Darwisyah air matanya mula mengalir sebelum berlari ke arah puan Sariza.

"Cha..jangan sedih..mak dekat sini."Ujar puan Sariza tersenyum manis.

"Mak.Cha rindu mak!.Mak jom lah ikut Cha balik kita hidup macam dulu."Ujar Darwisyah menarik tangan puan Sariza.

"Tak boleh Cha.Mak tak boleh ikut Cha.Tempat mak jauh dari Cha."Ujar Puan Sariza menggengam tangan anaknya.

"Mak...kenapa mak tinggalkan Cha?.Mak dah tak sayangkan Cha ke mak?."Tanya Darwisyah teresak-esak menangis.

"Mak tak tinggalkan Cha.Mak ada dengan Cha.Mak sayangkan Cha.Mak datang nak kuatkan Cha je.Cha kena kuat.Mak tahu Cha kuat.Jangan nangis nak.Nanti kita jumpa ye?."Ujar Puan Sariza perlahan melepaskan pegangan.

"Mak!.Tak!.Mak nak pergi mana!.Mak tolong jangan pergi mak!.Sobs.Sobs.Sobs.Mak!."Jerit Darwisyah sambil merayu apabila puan Sariza mula menghilang dari penglihatannya.

Tutttt....

"Sayang!.Sayang!.What happend!?."Teriak Tengku Dayyan kuat apabila badan isterinya menggeletar hebat dan mesin jantungnya mula berbunyi.
"Doktor!."Jerit Tengku Dayyan menggengam tangan isterinya bagi menenangkan.

Tidak lama kemudian beberapa doktor tergesa-gesa berlari ke arah Darwisyah sebelum menenangkannya.
Salah seorang dari mereka telah menyuruh agar Tengku Dayyan keluar.

"What happend!?."Tanya Tengku Dayyan risau.

"Nothing.Ini perkara biasa.Biar kami uruskan encik boleh keluar dulu."Ujar doktor itu.

"I don't want!.Aku nak tengok isteri aku!."Marah Tengku Dayyan menolak doktor itu sebelum melangkah ke arah isterinya.

"Encik tolong beri kerjasama!."Marah doktor itu.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now