Tengku Dayyan Daqif part 28

1.8K 49 4
                                    


"Taknak turun ke?".Tanya Tengku Dayyan kepada Darwisyah yang asyik termenung melihat tempat mereka melakukan parti itu.

"Oh ya.Mr.Dayyan turun sekali kan?".Tanya Darwisyah naif tkut jika dia perlu berjalan seorang diri.

"Heih of course lah".Kata Tengku Dayyan malas lalu keluar dari perut kereta itu sebelum membuka pintu kereta untuk Darwisyah dan menjemputnya keluar.

"Auch!".Jerit Darwisyah kecil kerana kakinya tergelincir apabila keluar dari perut kereta itu dan laju merangkul bahu Tengku Dayyan.

"Be careful dear".Kata Tengku Dayyan berbau ejekkan sebelum merangkul pinggang Darwisyah menahannya dari jatuh.

"Ey! Saya dah cakap saya tak boleh pakai kasut ni!".Marah Darwisyah dalam bisikkan takut didengari orang.

Tengku Dayyan hanya tersenyum jahat sebelum merangkul pinggang Darwisyah untuk berdiri disebelahnya.Rangkulan itu dibuat bagi menampung Darwisyah untuk berjalan.

"Rapatnya!".Marah Darwisyah apabila Tengku Dayyan merapatkan lagi kedudukan mereka.

"Can walk alone?".Tanya Tengku Dayyan sengaja menyindir.

"Erh!".Degus Darwisyah sambil menjeling ke atas.

"Jangan gelabah jalan pelan-pelan".Nasihat Tengku Dayyan kepada Darwisyah apabila mereka sudah berjalan menuju ke dalam dewan itu diiringi bodyguard-bodyguard yang berdiri menyambut mereka.

"Good night Tengku Dayyan".Semua pengawal itu menyambut mereka dengan penuh ceria.

"Sadonya!".Puji Darwisyah apabila melihat badan tegap pengawal-pengawal itu sengaja mengusik Tengku Dayyan.

"Yeke?".Tanya Tengku Dayyan.

"Auch! Sakitlah!".Marah Darwisyah apabila Tengku Dayyan menguatkan lagi rangkulannya.

"Ouh sorry mungkin sebab kau terlalu kurus".Kata Tengku Dayyan membalas usikkan.

Darwisyah hanya menjeling Tengku Dayyan.

Sampai sahaja di dalam kawasan dewan itu semua orang memerhati ke arah mereka berdua sambil berbisik-bisik sesuatu.

"Kenapa diorang tengok sini saya nampak pelik ke?!".Kata Darwisyah sambil mengerling ke arah Tengku Dayyan.Memang lah diorang tengok suami kau tu Tengku Dayyan Daqif anak kepada Daim Uraisyah la kau sedar ke tidak Darwisyah oi.

"Ignore them"Kata Tengku Dayyan.

"Hello Dayyan welcome ingat tak datang".Sambut Silvia penyelia majlis itu sambil tersenyum riang.

"Hello Dayyan ouh this is your wife?".Tanya Cycla iaitu salah seorang CEO Syarikat luar negara.

"Yes".Jawab Tengku Dayyan ringkas.

"She so beatiful".Kata Nayla Ceo yang lain pula.

"Come Dayyan and Darwisyah let's eat!".Kata Silvia mengajaknya untuk makan.

"Macam mana dia tahu nama saya!".Tanya Darwisyah teruja kepada Tengku Dayyan apabila mereka dalam perjalanan ke arah meja makan.

"Kau famous sangat kut".Kata Tengku Dayyan sengaja mengusik.

"Ish kenapa diorang tu asyik tengok Mr.Dayyan je diorang tak pernah tengok Mr.Dayyan ke selama ni?".Tanya Darwisyah sedikit cemburu.

"Kan aku dah cakap ignore them".Kata Tengku Dayyan sambil menarik kerusi untuk Darwisyah duduk.

"Ignore Ignore cakap je lah Mr.Dayyan suka perempuan tengok Mr.Dayyan!".Kata Darwisyah sambil mencebik meluat.

"Ai kau ni kenapa? Jealous ke?".Tanya Tengku Dayyan sambil membuat muka kosong.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now