Tengku Dayyan Daqif part 27

1.8K 43 1
                                    

"Suhaila where is Darwisyah?".Tanya Tengku Dayyan kepada Suhaila.

"Dalam bilik kut tadi nampak macam marah je".Kata Suhaila sengaja mahu Tengku Dayyan memujuk Darwisyah.

Tengku Dayyan hanya diam dah melangkah ke bilik.Setiba saja dia membuka pintu kedengaran Darwisyah bercakap seorang diri.

"Ye ye je Mr.Dayyan tu tak pernah bercinta!.Muka macam buaya je.Aku ni bukannya cantik pun kalau nak dibandingkan dengan perempuan lain tak mungkin lah dia nak jatuh cinta dengan aku yang buruk ni".Kutuk Darwisyah sebelum merebahkan badannya ke atas katil.

"Because you are beautiful I like you.Please don't think bad about me".Kata Tengku Dayyan sebelum menutup rapat pintu bilik itu setelah masuk.

"Ish sebok je dahla!".Marah Darwisyah kepada Tengku Dayyan sebelum berura-ura bangun dari katil itu untuk keluar.

"Rileks lah.I'm sorry okey sebab marah kau tadi?. Aku tak dapat nak kawal baran aku".Kata Tengku Dayyan dan menarik lembut tangan Darwisyah untuk duduk di atas katil itu semula.

"Iyelah tu Mr.Dayyan memang tak suka saya sebabtu kalau boleh setiap saat ada je benda yang nak dimarahkan saya ni".Kata Darwisyah sebelum mencebik mulutnya tanda protes marah.

"Hahaha jangan la merajuk.Kau tahu tak aku marah sebab sayang so kalau kau cakap aku marah kau setiap saat means aku sayang kau setiap saat lah!".Pujuk Tengku Dayyan sambil tersenyum manis sebelum melabuhkan punggung disebelah Darwisyah dan menatap wajah Darwisyah tajam.

"Iyelah tu.Tak payah nak pandang saya macamtu boleh tak?!".Marah Darwisyah apabila perasan dengan tatapan tajam Tengku Dayyan kepadanya yang telah membuatkan dia cair.

"Why? Tak salahkan?.Aku suka pandang kau.I love to see you as beautiful as the moon".Kata Tengku Dayyan jujur dan cuba mengambil hati isterinya.

"Euww.Ayat macam ni Mr.Dayyan pernah bagi dekat perempuan mana hah? Fikir kita cair la tu sorry sikit memang tak lah saya nak termakan ayat buaya Mr.Dayyan tu".Kata Darwisyah sambil membuat muka meluat.

"Aku tak cakap pun kau cair.Tapi kau yang cakap so maksudnya kau memang blushing lah kan?".Kata Tengku Dayyan sambil tersenyum jahat.

"Eh perasan punya orang tua!".Kata Darwisyah sambil menjeling je atas.

"Tua-tua pun kau still tergoda kan?.Kejap lagi kau siap cantik-cantik kita keluar".Kata Tengku Dayyan sebelum bangun dari katil itu.

"Pergi mana!".Tanya Darwisyah teruja.Sudah lama dia terperap di dalam rumah banglo itu mestilah bosan.

"Ikut jelah".Kata Tengku Dayyan malas.

"Ish orang tanya tu jawab jelah!".Kata Darwisyah sambil menarik baju Tengku Dayyan.

"Aku cakap siap tu siap je lah! Ke kau nak aku cium kau baru kau nak dengar?!".Kata Tengku Dayyan sambil meletakkan tangannya merangkap Darwisyah di katil dan merapatkan lagi mukanya dengan Darwisyah.

"Eh!.Yelah-yelah tepi!".Kata Darwisyah sebelum menolak bahu Tengku Dayyan supaya berundur.

"Tahu takut".Ejek Tengku Dayyan sebelum melangkah keluar dari bilik itu.

"Dasar singa tua GATAL!".Jerit Darwisyah apabila Tengku Dayyan sudah tiada di situ.Tahu takut.

"Hi akak!".Seorang budak perempuan berusia 14 tahun tiba-tiba menerjah masuk ke bilik Darwisyah sambil tersenyum riang.

"MAK KAU TERBANG!.EH!.Awak siapa? Kenapa-".Kata Darwisyah terkejut melihat budak itu.

"My name is Fiona Alexsandra so you can call me Fiona or Exan or Andra or Ona oh my god don't call Ona that because that name looks very unattractive just call me-".Kata Fiona panjang lebar.

CIKGU DISIPLIN ITU SUAMIKUWhere stories live. Discover now