POV Robbie
Nadat ik mijn medicijnen heb genomen douche ik even, maar al vrij snel merk ik dat ik echt uitgeput raak door te kort aan rode bloedcellen waardoor ik sneller moe ben en af en toe kort ademt ben. Maar het gaat nog wel. Dus ik kleed me ook nog even snel aan en loop dan naar beneden. Ik zie er moe uit maar dan boeit me niet. Hey robbie zegt Milo hey zeg ik. Hey ik ben Anouk het zusje van matthy zegt Anouk dan. Hoi Anouk zeg ik dan en ik ga zitten. Hey wat is er vraagt Raoul hij voelt voor mij echt als een broer en hij ziet vrij snel als er wat is. Nou eh.. probeer ik maar dan komen toch de tranen weer. Jamie die heeft het 1 maand geleden uitgemaakt en bleek al 1 jaar met iemand anders te hebben en gebruikte mij voor de fame zeg ik dan zacht. OMG wat erg zeggen de boys en staan op en trekken mij in een groepsknuffel. Dat is ook niet alles in diezelfde avond dat zij het uitmaakte overleed mijn moeder aan een hartstilstand en pleegde mijn broer zelfmoord voor mijn neus door tijdens het wandelen met hem van een brug te springen zeg ik dan nog zachter terwijl ik in tranen uitbarst. Wat erg zegt Koen. Waarom zeg je het nu pas vraagt Milo. Ik eh het is gewoon lastig in 1 avond 3 belangrijke personen weg in mijn leven. Ik mis mijn moeder en broer gewoon zo ik kon altijd bij hun terecht en ik hield gewoon zo erg van Jamie zeg ik. En mijn vader ga ik ook veel minder zien, omdat hij bij zijn 2ling broer is gaan wonen dus mij oom en tante die in fucking Friesland wonen zeg ik er nog zacht achter aan. Wij zijn er altijd voor je dat weet zegt Raoul terwijl hij mijn tranen weg veegt. Weet ik zeg ik terwijl de laatste tranen over mijn wang rollen. Daarna gaan we eten, na het eten loop ik weer naar boven en ga weer op bed liggen want ben niet normaal moe en ik val in slaap om kwart over 1 in de middag. Later wordt ik wakker van een deur die open gaat. Ik doe mijn ogen open en ik zie Raoul binnen lopen. Hey Robbie we wouden zo een voetbalvideo opnemen kom je zegt/vraagt hij. Nee niet zo veel zin, ben nog steeds moe zeg ik. Nog steeds misschien moet je dan eens naar de dokter zegt Roel terwijl hij naast mij op bed gaat zitten. Ben ik al geweest zeg ik dan zacht. Hey wat is er vraagt hij dan als hij mijn gezicht ziet. Weetje nog toen in ongeveer een half jaar geleden opeens flauwviel zeg ik. Ja dat weet ik nog hoezo? zegt Raoul. Toen zijn we toch naar het ziekenhuis gegaan ga ik verder. En roel knikt. Nou toen kreeg ik te horen dat ik rode bloedcellen te kort heb en moet sindsdien om de week er heen om me te laten controllen maar de laatste 3 keer is het de slechte kant aan het op gaan en ik slik sinds toen ook medicijnen om er voor te zorgen dat ik niet nog een keer plotseling flauwval zeg ik een beetje bang voor zijn reactie.
Waarom heb je dit niet meteen gezegd zegt Roel bezorgt. Ik weet het niet, ik wou jullie er niet mee lastig vallen zeg ik. Weet dan je er ons nooit mee lastig valt maar hoe gaat het nou echt dan zegt roel. Nou de kans is groot als ik niet snel een doneer krijg die bloed doneert met dezelfde bloedsoort als ik dat ik dan in het ziekenhuis kom zeg ik. Wij gaan de volgende keer met je mee dan kijken we of een van ons dezelfde bloedsoort als jouw heeft dan doneren we je wat, dan vertel ik het zo tegen de andere dan willen ze vast wel helpen zegt Roel Oké zeg ik terwijl ik naar m'n badkamer loop en weer mijn medicijnen in neem. Want die moet ik minimaal 3 keer per dag slikken en er moet minimaal 4 uur tussen zitten.
JE LEEST
bankzitters stories
Fantasyhier een boek met half afgeschreven boeken, die ik ben begonnen, maar toch online wil zetten