Dus je probeerde deze combi toen je 9 was vraagt Floris verbaast. Ja ik turnde toen op het hoogste niveau van Amerika omdat ik daar toen woonde zeg ik. Wouw dat is echt knap over 8 maanden begint in Amerika de competitie voor een vol Scholarship van 1,5 jaar en Nederland is een van de landen die dit jaar mag zegt Floris. Echt hoeveel mogen er en waar vraagt ik enthousiast. 3 en 3 reserve van meiden en jongens dus 12 van Nederland mogen erheen en het is in Florida en het is vanaf 15 jaar zegt Floris. Dan ben ik 15 zeg ik blij. Over 5 maanden beginnen we hier met de competitie wie er heen mogen we kiezen dan 20 jongens en 20 meiden waarvan we denken dat die het wel kunnen reden. Volgende week wordt er een brief uitgedeeld aan de leden en een mail gestuurd naar de ouders zegt Floris. Oké, welk nummer staat er eigenlijk bij mij vraag ik. De nummers van je pleegouders. Dat had het adoptiecentrum al doorgeven dus maak je geen zorgen daarover zegt Floris dat eigenlijk soort van mijn coach is want er lopen hier best veel rond omdat dit een van de grootste zalen in Nederland is. Oké fijn zeg ik. Ik kom wel gewoon elke week, want ik kan altijd nog wat kracht training doen, want de dokter zei alleen dat ik mijn enkel niet mocht belasten zeg ik. Ja dat is wel een goed idee. Ik zorg dat ik dan de hele les bij je ben zodat ik oefeningen kan zeggen. Die makkelijk te doen zijn en misschien wat oefeningen die wat moeilijker zijn maar wel helpen bij sprongen en dingen als je weer mag turnen en rennen en dat soort dingen zegt Floris. Terwijl hij zijn notities pakt en wat opschrijft. Ik bericht je ouders hier ook wel over zodat hun het wel weten van het plan zegt Floris. Oké isg zeg ik.
Terwijl ik mijn telefoon er bij pak. En Timo maar app omdat ik me verveel. Hey app ik. Hey robje hgh appt hij terug. Kut stuur ik met een bijlage van de foto met mijn enkel in het gips. Verkeerd geland bij turnen laat je maandag het filmpje zien (het is gefilmd omdat iemand die naast me wou dat het gefilmd werd zodat hij kon zien wat hij kon verbeteren) app ik terug. Ah das balen hoelang appt het meteen terug. 3 tot 5 weken en dan na 2 weken weer sporten. Dus maximaal 7 weken niet turnen app ik terug. Hoe ga je dat dan doen aangezien ze thuis de hele dag weg zijn morgen en je nu amper de trap op kan of zelf iets kan doen appt hij weer terug. Ga met een meisje mee van turnen het mag van haar moeder dus wel blij mee app ik terug. Oké hoop voor je dat over 3 weken het gips er al af mag anders mis je wel veel uur met turnen appt hij terug. Ja ik hoop het ook turn 15 uur per week dus mis dan sowieso 75 uur + zelfvertrouwen voor die serie sprongen app ik terug. Robbie niet zo gaan doen nu, je bent hartstikke goed en anders probeer je het gewoon in de fomepit landen appt hij terug. Thnx dit had ik echt even nodig je hebt gelijk niet alles lukt. Maar wel 2 keer met dezelfde sprong is gewoon kut app ik. We appen nog een tijdje door.
Ik kijk even na de mat. Ik wil zo graag trainen. Floris gaat naast mij zitten: nog 15 minuten wil je nog wat kracht training doen of wil je dat morgen middag doen vraagt hij. Het liefst nu ik haat het stil zitten en maar moeten kijken. Oké dan gaan we dat doen. Terwijl hij opstaat en een mat pakt en voor me legt. Oké we gaan eerst iets lenigheid doen door gewoon te zitten en je voeten te pakken zegt hij. Ik verplaats me naar de grond en leg mijn hoofd op mijn knieën en pak mijn voeten en blijf zo een halve minuut zitten. Terwijl we dat doen vraagt Floris: Sinds wanneer doe je turnen. Sinds mijn 3de en heb het sinds dien altijd meerdere uren per week gedaan 2 tot 5 uur per week gedaan toen ik 3 tot 6 was en daarna was het 10 uur tot ik 8 was en sinds mijn 9de 16 uur per week en op mijn 10, 11 en 12de was het vaak al 20 uur en soms meer en sinds ik in Nederland ben heb ik het eigenlijk verlaagd naar eerst 10 uur en daarna 15 uur omdat ik het kon met school en mijn huiswerk af heb. Maar voor nu is het de max tot ik school heb afgerond van de middelbare en dan kijk ik wel wat ik ga doen zeg ik. Dus je hebt 3 jaar op topsport niveau gedaan vraagt Floris verbaasd. Ja ik heb veel filmpjes van wedstrijden of trainingen zeg ik. Terwijl ik mijn benen weer recht doe en op mijn hoofd op mijn benen leg en mijn voeten pak. Het gips zit tot halverwege mijn onderbeen dus wel vervelend. Oh mag ik ze zien vraagt Floris. Ja hoor zeg ik en ik pak mijn telefoon als ik weer rechtop zit. Ik laat de filmpjes zien. Wow dit is echt goed zegt Floris. Thnx ik doe het hier eigenlijk bijna nooit zeg ik. Ja hoezo niet dat wou ik net vragen zegt hij. De mat is heel anders en ik durf het niet hoezo weet ik ook niet, ik ben bang dat er wat gebeurt, omdat we met zo veel in een turnhal zijn zeg ik. Ja dat hebben we vaker gehoord van turners en turnsters dat ze dingen niet durven omdat ze bang zijn dat iemand daar loopt als ze bezig zijn we zijn bezig met een oplossing, maar dat is lastig door de schooltijden dus we zijn bezig om alle mails van de scholen waarop jullie als leerlingen op zitten te verzamelen zodat we een mail kunnen sturen. Dat we als turnhal de tijden moeten aanpassen vanwege de veiligheid, omdat we zelf al weten dat er ongelukken gaan gebeuren als we dit langer gaan doen zo. Er lopen meer dan 100 mensen rond van verschillende leeftijden rond die allemaal verschillende tijden turnen.
JE LEEST
bankzitters stories
Fantasihier een boek met half afgeschreven boeken, die ik ben begonnen, maar toch online wil zetten