deel 8

29 3 0
                                    

POV Robbie

Ik zit samen met Matthy in mijn kamer. Matthy heeft me weer in zijn armen. Rustig en kalmeert maakt het me en ik val in slaap. Ik vindt het blijkbaar lastig om alleen te slapen bang dat er iets gebeurt.

POV Matthy

Samen met Robbie was ik naar zijn kamer gegaan en ik merk dat hij zich kalmeert als ik bij hem bent. Iets later hoor ik zijn ademhaling gelijk worden en ik kijk naar hem en zie dat hij slaapt. Ik laat hem slapen en pak mijn telefoon. Waarop ik zie dat het ondertussen al half 3 is. Doordat Robbie zo laat wakker was hebben we eigenlijk de lunch geskipt. Ik weet dat hier de tijden anders zijn met eten doordat Robbie en Koen een eet probleem hebben ik heb er heel soms nog last van. Nick houdt het heel goed in de gaten of we genoeg eten. Ik pak mijn telefoon erbij en scroll wat op TikTok. Rond half 6 komt Nick binnen. Hey Nick zeg ik zacht. Hey Matthy zegt Nick en hij gaat op de rand van het bed zitten. Slaapt hij al lang vraagt Nick. Ja sinds we naar zijn kamer zijn gegaan en 15 minuten daarna is hij in slaap gevallenen niet meer in wakker geworden. Hij is volgens mij rustig als er iemand bij hem is zeg ik. Ah oké we kijken nog wel en misschien kunnen we dan iets verzinnen zegt Nick. Ja oké, misschien kijken hoe hij alleen slaapt zeg ik. Ja oké maar ik kwam hier omdat het eten klaar is zegt Nick. Ja oké we komen we zo aan zeg ik en Nick gaat de kamer weer uit. Robbie wakker worden zeg ik voorzichtig. Langzaam wordt Robbie wakker. Hmm hoor ik hem zacht mompelen. We gaan eten, ik weet dat je het niet wilt maar het moet wel zeg ik. Oké mompelt Robbie weer. We staan op en lopen naar beneden. Tijdens het eten zegt Nick: Robbie ik weet dat je het liever niet wilt, maar ik heb een afspraak bij de huisarts voor je gewicht, je had zelf al getypt dat het een gevaarlijk gewicht is. Als dat echt zo is moeten we langs bij het ziekenhuis voor een oplossing. Oké als het moet moet het zegt Robbie bang terwijl die aan het spelen is met het eten. Nick mag ik met Robbie op de bank eten en zorgen dat hij eet. Het is frustrerend om met meerdere mensen te eten als je al bang bent om te eten zeg ik. Ja isg zegt Nick. Ik en Robbie staan op en lopen naar de bank. Dankje hoor ik hem zacht zeggen. Geen probleem zeg ik terwijl ik hem een hap naar binnen zie werken. Ik kijk naar de eettafel waar ik Nick ons zie aankijken. Ik knik naar hem terwijl ik zelf eet. Na een tijdje heeft hij het eten op. Goed gedaan zeg ik tegen hem. Ik en Robbie staan op en lopen weer naar de eettafel waar de rest zit te praten. Robbie ik wil deze vraag toch wel stellen, je hoeft er geen antwoord op te geven als je daar niet prettig bij voelt: Hoe veel woog je de laatste keer toen je op de weelschaal stond vraagt Nick. Ik zie Robbie twijfelen om het te zeggen en ik pak zijn hand onder de tafel waar hij dan hard inknijpt. Ehmm 24,2 kilo en dat was 3 weken geleden en ik ben 1, 50 zegt Robbie zacht. Ik schrik een beetje er van. Hij is 14 en zit ver onder een gezond gewicht. Ik kijk naar de andere die ook er van zijn geschrokken. Wil je nu weer kijken of morgen bij de huisarts vraagt Nick aan Robbie. Nu zegt Robbie zacht. Ze lopen naar de badkamer. Dat is echt veelste licht dan is een BMI van 10,8 terwijl hij een BMI van 15,1 nodig heeft om een gezond gewicht te hebben en dat is 33,9 kilo zegt Raoul die het heeft opgezocht. Hij komt er met hulp van ons hopelijk wel boven op zegt Milo. Ja klopt maar ik merk tot nu toe niet veel van jouw gedrag van het niet luisteren en vervelend zijn zegt Koen. Ja klopt het is veranderd in de laatste paar weken van de gesloten jeugdinstelling, maar ik heb ook aan drugs gedaan toen ik 13 was en in de periode niet in een jeugdinstelling zat toen ze er achter kwamen hebben ze me naar een gesloten gestuurd en dat was toen ik 14 jaar was zegt Milo. Was je er verslaaft vraag ik. Nee eigenlijk valt dat reuze mee ik deed het dan wel 1 jaar lang maar het was 1 keer per week en soms 2 tot 5 keer per week. Het kwam ook wel voor dat ik het 7 dagen in de week deed maar dat is wss 5 keer gebeurt zegt Milo. Ah hopelijk blijf je er dan vanaf zegt Raoul. Ja ik hoop het ook maar ja je weet het nooit zegt Milo.

POV Robbie

Zullen we dan naar de badkamer gaan om te kijken vraagt Nick. Ik knik en loop achter Nick de badkamer in. Ik wacht tot dat die aan is en wil ik er op stappen, maar iets in me zegt dat ik het niet moet doen. Robbie ik snap dat het lastig is maar neem je tijd. Na iets later mezelf moet heb ingesproken stap ik er op en ik zie 24,9 staan. Ik ben blij daarom. Ik zak op de grond en begin te huilen. Hey wat is er vraagt Nick zacht. Het maakt me blij het omhoog is gegaan met 0,7 kilo zeg ik zacht terwijl ik merk dat ik langere zinnen begin te maken en ook het teken dat ik mensen ga vertrouwen hier. Ik loop naar mijn kamer en ga op bed zitten. Het is hier nog niet zo slecht als ik van te voren had gedacht. Ja het kan nog komen. Ik ben wel blij dat ze het nu weten, de rede waarom ik me zo voel en zo ben. Ik heb wel weer zin in de voetbal trainingen. Het is het enige waar ik me echt in thuis voel en plezier mee heb, ik ga het wss wel aan de coach vertellen wat er allemaal aan de hand is. en misschien aan het team, dat ligt eraan hoe ik me voel. 

bankzitters storiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu