deel 2

29 1 0
                                    

POV third person

Het is 3 december 2022. Ezra, Jesse en jair die komen weer eens naar Casa del huts omdat ze Robbie weer willen zien de jongen waar ze zo'n zorgen maken. Als het 11 uur sochtends is loopt Ezzie naar boven om met Robbie te praten. Niet wetend wat hij gaat aantrefen. Hij kijkt door het kiertje naar binnen en ziet dat Robbie heel wit is en loopt met tranen in zijn ogen naar zijn bed toe en checkt zijn pols hartslag als hij die niet kan vinden rent hij naar de trap en roept:"JONGENS NAAR BOVEN HET IS ROBBIE".

Ondertussen is Ezra in tranen uitgebarsten. Dan komen ze de kamer binnen matthy weet meteen wat er is en begint meteen met reanimeren terwijl Raoul 112 belt Milo de poort open doet en Jesse en Jair, Ezra meenemen naar de woonkamer waar Ezzie meteen in de armen van Jair gaat liggen. Maatje het komt goed, matthy weet wat hij doet, Roel heeft 112 al gebelt zegt Jesse om Ezra gerust te stellen. Maar wat als hij daar al de hele nacht ligt zegt Ezra in paniek. Ez even rustig we hopen allemaal dat het goed komt zegt Jair. Als iedereen de sirens dichterbij hoort komen. Waar ligt het slachtoffer vraagt een van de ambulance medewerkers. Volg mij maar zegt Jesse die opstaat en naar boven rent achtervlogt door de 2 ambulance medewerkers.

Jesse rent de kamer van Robbie in hierzo is hij zegt Jesse. Matthy gaat meteen aan de kant en loopt naar Jesse toe. Ik voelde lichte hardslag zegt hij zacht tegen Jesse. dat is al een goed teken. Wat is er gebeurt vraagt een van de 2 ambulance medewerkers. Dat weten we niet mijn broertje vond hem zo, we wisten wel hij zich slechts voelde en heel weinig energie had. Weinig at zegt Matthy. We nemen hem mee er mogen 2 mee zeggen ze terwijl ze hen op de brandcar leggen. Matt ga jij en Ezra maar mee zegt Jesse. Als ze naar beneden lopen.

Ez kom je mag mee zegt Matthy. Ez staat op en loopt met rode ogen en de tranen over zijn wangen naar Matthy die hem optilt. Jij ook vraagt Ezra zacht. Ja ik ga ook mee zegt Matthy samen met ezzie naar buiten loopt en in de ambulance stappen. Met loeiende sirens rijden ze naar het ziekenhuis. Ezra wordt er alleen maar banger van. Matt had je weer hardslag gevonden vraagt Ezra dan. Ja een lichte 2 minuten nadat je ons had geroepen zegt Matthy zacht tegen hem. Ik hoop dat het goed komt, hij is nu in goede handen toch vraagt Ezra bang.

Ja lieffie hij is in goede handen en we hopen allemaal dat het nu beter gaat met hem, en echt hulp gaat zoeken bij iemand die hij vertrouwt zegt Matthy. Ik ga alleen even iemand bellen zegt Ezra als ze bij het ziekenhuis aan komen maar in de wachtkamer moeten wachten. Wie vraagt Matt aan ezra. Timo hij had mij geappt dat Robbie vanochtend nergens op reagerde op de appjes zegt Ezra. Terwijl hij Timo belt.

Hey Ezzie zegt Timo

hey Timo zegt Ezra nog huilend

Wat is er, toch niet wat ik denk zegt Timo

Ja het is wat je denkt, ik heb Robbie 30 minuten geleden wit op bed gevonden zonder hardslag. Matthy heeft hem gereanimeerd en we zitten samen te wachten in de wachtkamer nu zegt Ezra

Neeeee, Debby en ik waren hier al zo bang voor zegt Timo.

Je kunt komen en wachten op meer nieuws, zeker omdat Debby familie is zegt Ezra.

Ja we komen er aan zegt Timo

Oké tot zo zegt Ezzie

Als hij heeft opgehangen barst hij weer in tranen uit en Matthy neemt hem in zijn armen als hij: Raoul, Koen, Milo, Jesse en Jair de wachtkamer binnen zie komen. Is er nog nieuws vraagt Raoul meteen. Nop we moeten wachten tot verdere informatie en nieuws. Wel komen Debby en Timo hierheen, Ez heeft Timo net gebeld zegt Matthy dan. Oké en zijn moeder vraagt Koen. Nee niemand van ons heeft haar nummer dus we moeten wachten op Debby.

Na uren wachten zonder nieuws en ondertussen Debby en Timo er al zijn en Hun moeder ook. Komt er een dokter binnen. Familie en vrienden van Robbie van de graaf zegt hij. Staat iedereen op en lopen ze naar hem toe. Kan ik even 4 van jullie spreken zoveel is iets teveel zegt de dokter. Matthy, Raoul, Debby en hun moeder stappen naar voren en lopen met de dokter mee. Ezra wou niet mee, al de hele tijd zit hij te huilen de tranen die blijven maar komen.

Ondertussen bij de andere 4 die in ene kamertje zitten: We hebben heel wat onderzoeken gedaan bij Meneer van de graaf. Daar zijn wat dingen uit gekomen, waaronder anorexia hij is nu op een veelste licht en het is ongezond gewicht dus we hebben sondevoeding moeten toevoegen wat hij binnenkrijgt door zijn neus. Ook zagen we dat hij heel veel bloed verlies had. Dat is waarschijnlijk ook de rede geweest waardoor zijn hart is gestopt. Jullie waren net optijd anders had hij het niet gered. Hij is bijbewust zijnde nu. Maar mag maar 1 iemand als bezoek hebben. Hij heeft ook op zijn zij een enorme blauwe plek daar hebben we zalf opgedaan. Weet een van jullie waardoor hij komt vraagt de dokter

Ja ik weet het zegt Debby dan. Het komt door onze vader, hij heeft een verbod om ons te zien. Maar gisteren vertelde hij dat 3 jaar geleden Robbie had gepakt daar is de blauwe plek van, hij vertelde ook dat hij nog steeds even pijn deed en even groot was zegt Debby daarna.

Hoe zit de blauwe plek er dan nog nu vraagt Raoul verbaast. Waarschijnlijk doordat zijn lichaam niet genoeg voeding kreeg om het te genezen, daardoor komt ook het geen energie hebben. Hij heeft lichaam voorledig uitgeput zo zonder te sporten of andere dingen zegt de dokter. Mag er dan nu al 1 naar hem toe vraagt Matthy. Ja 1 iemand die er altijd bij mag zijn en 1 die mag nu voor een half uurtje er bij zijn, maar wel rustig, toen ik net bij hem was had hij veel hoofdpijn en last van alles zegt de dokter. Oké zeggen we en we lopen naar de wachtkamer.

Ja deel 2

Woorden 1069
Geschreven 9 januari

bankzitters storiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu