hulp ~4~

106 4 0
                                    

POV Raoul

Als Rob terug komt van de badkamer gaat hij weer op zijn bed zitten. Ik zie dat hij zijn tranen probeert in te houden. Hé Rob huil maar het is niet erg zeg ik terwijl hij in mijn armen kruipt. Dan barst hij in tranen uit. En ik knuffel hem en ik zie dat ik een appje krijg van Matthy:
Het gesprek:
M-Roel kom je nog?
R-zet alles maar klaar
M-kom je dan zo?
R- ja ik kalmeert eerst rob even en dan kom ik en vertel ik meteen wat er met Rob is
M- heeft hij het je eindelijk vertelt.
R- ja ik snap nu ook waarom hij het niet heeft vertelt
M- oh oké

Roel ga maar opnemen ik red me wel zegt Rob huilend. Ik wacht wel tot jij slaapt rob zeg ik. Oké zegt hij. En we blijven nog 8 minuten zo zitten en dan is hij in slaap gevallen ik leg hem zonder wakker te maken op zijn kussen en doe de dekens over hem heen en loop dan weer naar de deur. En doe hem zachtjes open en weer dicht. En loop dan naar beneden en de tuin in. Daar ben je eindelijk zegt Koen. Roel vertel je het nu of na het opnemen vraagt Matthy. Na het opnemen zeg ik. Hey vandaag doen we een voetbal challenge rob is er helaas niet bij omdat hij zich niet goed voelt begint Milo. En we hebben wel een speciale gast namelijk mijn zusje Anouk zegt Matthy. Aan het einde van de video heeft Milo verloren en doen we kontje kik en Anouk schiet keihard. Auwww zeurt Milo. Na het opnemen ruimen we alles op en gaan dan weer naar binnen. Roel wat is er nou met Rob vraagt Matthy. Heeft hij het je vertelt waarom hij zou afwezig en moe is vraagt Koen. Ja ik snap eigenlijk ook waarom hij het niet wou vertellen zeg ik. Wat is er dan vraagt Milo.
Nou jullie weten toch dan hij een half jaar geleden plotseling flauwviel begin ik. Ik zie de 3 boys knikken. Toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan en toen zei hij dat het niks ernstigs was maar gewoon door te druk en stressvol kwam ga ik verder. Weer knikken de boys. Nou dat was gelogen, hij heeft namelijk al meer dan 1 half jaar last van te kort aan rode bloedcellen. Telkens als hij om de week weg ga is dat niet naar vrienden maar naar het ziekenhuis. Hij slikt sindsdien minimaal 3 keer per dag pillen om het flauwvallen te vermijden, maar het gaat de slechte kant op als hij snel geen donor krijgt die dezelfde kom bloedgroep heeft als hij dat het dan flink mis kan gaan eindig ik. Wow dit had ik ook niet zien aan komen zegt Koen. Nee ik ook zegt Milo en Matthy. Kunnen we niet de volgende mee dat we dan kijken of iemand van ons dezelfde bloedgroep heeft zegt Anouk. Ja dat zei ik ook al tegen hem, dat is denk ik het beste en enige wat we kunnen doen om hem te helpen zeg ik. Ik vindt het goed zeggen Koen, Milo en Matthy. Rond het avondeten komt Rob slaperig naar beneden lopen. Hey rob zegt Koen. Hoe gaat het nu vraag ik. Hmm kan beter zegt hij. We gaan mee als je de volgende keer naar het ziekenhuis moet zegt Milo. Oke thnx zegt hij. Wanneer moet je Rob vraagt Matthy. Donderdag (het is nu woensdag) zegt hij. Dus morgen zegt Anouk. Ja zegt hij. En matthy en Anouk halen Mac Donalds. Daarna kijken we film en halverwege valt Rob in slaap en na de film til ik hem op naar zijn kamer en hij wordt dan iets wakker. Rob ga maar weer slapen🥰 ik breng je alleen naar bed zeg ik. Oké zegt hij zacht en hij valt weer in slaap. Op z'n telefoon heeft hij een wekker staan dus ik leg zijn telefoon even op nacht kastje. En loop dan naar beneden waar de rest voetbal zit te kijken. Iets later gaat iedereen naar bed en we zetten allemaal de wekker om 9 uur. En we worden 9 uur wakker omdat Rob om 10 uur in het ziekenhuis moet zijn.

bankzitters storiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu