POV Matthy
En wat zei de dokter vraagt Timo. Veel maar samen gevat en de belangrijkste dingen. Hij heeft een ongezond gewicht wat gevaarlijk is en heeft daardoor nu sondevoeding en hij krijgt bloed toegediend door denk ik self harming hij is nu bij bewustzijn en er mag nu 1 iemand naar hem toe en 1 iemand die mag er 24 uur zijn maar dat mag ook afgewisseld woorden zegt de moeder van Robbie en Debby. Ezz wil jij er nu heen vraagt Raoul aan ezra die alweer in tranen uitbarst. Ja graag zegt Ez zacht. Debby, Timo of Rachel wil een van jullie vandaag tot morgen de 24 uur bij hem zijn of willen jullie de 30 minuten er zijn vraag ik aan ze. Het liefst de 30 minuten ik moet het laten bezinken en ik heb liever dat jij er bij zit nu jij de gene bent die hem gereanimeerd heeft nu jij het meest close met heb bent naast Ezra zegt Rachel. Debby en Timo zeggen hetzelfde en de andere zijn er mee eens dus lopen Ezzie en ik nu achter de dokter aan de heeft gewacht naar zijn kamer. Hij doet de deur open en zegt: "Robbie er is wat bezoek voor je" en dan lopen ik en Ezra binnen. Ezzieboy zegt Robbie zacht. Rustig aan doen zegt de dokter en loopt dan de kamer uit. Ezzie zit meteen weer met tranen en gaat voorzichtig op zijn bed zitten. Robbie neemt ez meteen in zijn armen. Hij haat het als andere mensen verdrietig zijn, terwijl hij zelf al jaren zich doodongelukkig voelt. Ik maak een foto en stuur die in de groepsapp van ons allemaal (iedereen die in de info staat behalve Jamie, Thomas, Simon en de makkers). Met wat er is gebeurt en wat hij heeft: ezzie is blij dat Robbie voor nu oké is net zoals ik en wss iedereen van ons (alles wat de dokter heeft gezegd.) Ik zie op de tijd dat het 14:42 is. Hey maatje zegt ik zacht als ik naast zijn bed ga zitten. Hey Matt zegt Robbie zacht en voorzichtig terwijl hij zucht. Hoe gaat het nu vraag ik voorzichtig. Kut om maar eerlijk te zijn. Hardstikke koppijn, overal last van. En mijn maag rammelt als een gek, nu kan er helemaal niets aan gedaan worden omdat ik al morfaine krijg en ik 1 uur geleden al mijn sondevoeding binnen heb gekregen en het maar 6 tot 8 keer per dag kan dan komt er 200 tot 350 ml binnen zegt Robbie zacht en eerlijk. Oké hoeveel keer heeft de dokter aanbeveelt vraag ik. 6 keer om de 4 uur ook snachts zegt Robbie zacht. Een half uur later moet Ezra weg en valt Robbie in slaap. Ik heb van Roel 2 tassen gekregen een voor mij en een voor Robbie. We hebben afgesproken dat ik voornamelijk altijd bij hem ben en op 1 dag in de week een middag naar huis ga om me te douchen en even een goede slaap te pakken. Zodat ik ook goed op mezelf kan letten dan is iemand anders bij hem en daarvoor hebben we al een rijtje wie gaat. En bij de bezoek uur dat is 4 keer per dag 30 minuten is het steeds iemand anders en wie tijd heeft. We weten allemaal dat Ezzie sowieso 1 of 2 keer per dag gaat. Een hele tijd later is het 19:34. Ik zie Debby binnen lopen. Matt hier zijn de tijden dat Robbie bezoek mag krijgen. Ga even wat eten halen zegt Debby. Ja isg Robbie heeft om 17:45 de sondevoeding gehad ik app daarover nog wel zeg ik terwijl ik beneden bij het restaurant eten voor me haal en dan weer naar zijn kamer loop. De kamer waar ik de komende tijd wel blijf.
De rest van de avond gebeurt er weinig Robbie slaapt veel de dokter die om de 4 uur komt zijn vaste dokter hij heeft er 2 dokter de Jong en dokter Jansen. Ze hebben mij ook uitgelegd hoe het moet zodat ik het ook kan doen. Op een gegeven moment val ik in slaap ik de stoel, terwijl de dokter een bed voor me hadden klaar gezet die ik ook in gebruiken totdat ze hem nodig hadden. De dokters hebben me ook vertelt dat het zolang duurde totdat we nieuws kregen omdat hij op de ic lag tot hij weer stabiel genoeg was en dat hij nog meerdere keren een hartstilstand had ze hebben daarom een buisje met zuurstof aan gebracht sindsdien ging het beter. Het kan er pas uit als Robbie zich sterk genoeg voelt. Middenin de nacht wordt ik wakker, wakker van gehuil, ik weet meteen dat het Robbie is en ik doe mijn ogen open. Ik ga op zijn bed zitten en ga tegen hem aan liggen terwijl ik over zijn rug ga om hem te kalmeren. Het is een lange stilte tussen ons een fijne stilte die hij nodig heeft. Dan hoor hem zuchtend als hij nog harder moet huilen. Ik weet dat hij nu gewoon breekt, stttt het komt goed zeg ik zacht. Ik weet het niet Matt, het gaat gewoon kut, ik weet niet meer wat ik moet doen zegt Robbie zacht met een trilling in zijn stem. Rob ik ga je helpen niet nu maar later ik, ezzie en de andere gaan je helpen zeg ik zacht. Robbie probeert te bewegen maar dat gaat lastig met alle draden dus hij gaat op mijn borst liggen en niet veel voel ik zijn ademhaling rustig worden ik kijk en hij ligt te slapen. Ik pak mijn telefoon en zie dat het 3:33 is. En zie dat Raoul me nog heeft geappt.
Hey Matt hoe gaat het daar 1:05
Hey roellie opzich oké Robbie ligt voornamelijk te slapen. Ik sliep zelf al vrij vroeg en werdt rond 3 uur wakker doordat ik Robbie hoorde huilen. Hij is echt gebroken van binnen en laat het nu steeds meer maar buiten komen. Lig nu met hem in het bed omdat ik Robbie heb gekalmeerd en hij is nu net weer in slaap gevallen op mijn borst. Hij wordt alleen om de 4 uur wakker gemaakt voor de sonde voeding dat is de eerste 2 weken ook snachts. Ze hopen dat hij dan snel op het juiste gewicht is.
App ik terug. Langzaam val ik ook in slaap. Met Robbie in mijn armen volgende week ga ik langzaam Robbie vragen wat er aan de hand is, waarom hij nu zo gebroken is van binnen. We moeten blij zijn dat hij er nu nog is na meerdere hartstilstanden
Woorden: 1110
Geschreven: 9 januari en 13 januari
JE LEEST
bankzitters stories
Fantasyhier een boek met half afgeschreven boeken, die ik ben begonnen, maar toch online wil zetten