POV Robbie
De volgende ochtend wordt ik rond half 1 wakker gemaakt door Nick. Ik heb eindelijk een keer goed geslapen. Of het komt doordat ik thuis weg ben en niet meer bang hoef te zijn voor mijn ouders of dat het komt doordat Nick vannacht bij me sliep. Ik denk allebei maar ja. Ik kom nog een rechtzaak te gemoed. Daar ben ik zo bang voor eerlijk gezegd. Ik kleed me aan. Ik ben alles behalve blij met m'n lichaam. Dat komt mede door mijn ouders. Er staan overal brandwonden van peuken. Net als ik mijn trui aan wil doen komt Nick weer binnen. Hij schrikt ik doe snel mijn trui aan en raak bijna in paniek. Ik ga op mijn bed zitten en kom in een paniekaanval. Ik duik inelkaar en alles om me een verdwijnt. Opeens voel ik 2 handen om me heen. Ik wordt tegen iets aan gedrukt. Luister naar de ademhaling hoor ik Nick verweg zeggen. Ik luister en probeer mee te ademen. Het lukt me een beetje. Ik sluit mijn ogen en de paniek is even weg ik heb mijn ademhaling op controle en is rustig. Ik wil uit de handen het lukt me niet. Langzaam komt de paniek weer het voelt als mijn vader die mij handen vast heeft terwijl ze mij in elkaar slaan. Rustig Robbie er gebeurt niks hoor ik Nick zeggen. Ik luister weer naar de ademhaling van de persoon die mij vast heeft. Ik wordt rustig en open mijn ogen langzaam. Ik zie Matthy zitten Robbie hier is de medicatie voor de paniekaanval zegt Nick die naast het bed staat. Matthy pakt het aan en ik ga in kleermakerszit zitten en doe mijn broekspijp omhoog. Matthy zet hem in zijn been en niet twijfelen want dan doet het meer pijn zegt Nick. Matthy doet wat Nick zegt en prikt hem in mijn been voor 15 seconde en daarna haalt hij hem er uit. Matthy neemt me weer in zijn armen. Op een af andere manier maakt Matthy mij iets rustig. Komen jullie zo naar de woonkamer zegt Nick dan. Ja hoor zegt Matthy en ik knik. Hey gaat het hoor ik Matthy vragen aan mij. Ja hoor ik kan niet met de paniek om gaan waardoor ik heel vaak in een paniekaanval kom en die is vaak heftig en is wel eens 2 uur geduurd. Ik had dan ook nooit iemand die me rustig kon houden zeg ik heel zacht. Hey we gaan je allemaal helpen zegt Matthy. Dan staan we beide op en lopen naar de woonkamer. Ik ben zo even weg zegt Nick als hij een worstenbroodje klaar maakt voor mij omdat ik dus wat moet eten helaas. Nick wil je er ook een voor mij maken zegt Matthy dan. Oké zegt Nick en hij maakt er 2 klaar. Dan geeft Nick ze aan ons. Kom Robbie we gaan even naar de tuin zegt Matthy. Ik kijk naar Nick die me een knikje geef. Onzeker en bang loop ik achter matthy de tuin in. Je hebt anorexie toch begint Matthy. Ik knik onzeker. Ik heb het ook gehad en mijn broers hebben geholpen om me er af te helpen. Hoe dan zeg ik zacht. Kleine beetjes steeds doe mij maar naar zegt Matthy. Ik knik voorzichtig. Ik zie dat hij een hap neemt. Ik twijfel maar pak toch het broodje. Ik breng hem naar mijn mond en neem voorzichtig een hap. Lekker is het. Na een half uur is mijn broodje op. Matthy komt naast me zitten en doet zijn armen voorzichtig om mij heen. Eerst schrik ik maar voel me daarna heel comfortabel bij hem en ik sluit mijn ogen en luister naar de rustige muziek die Matthy had op gezet. Als het liedje another love aan de beurt is stromen de tranen over mijn wangen en duik in tegen de borst van Matthy.
POV Matthy
Opeens duikt Robbie in mijn borst en huilt. Ik hoor another love op staan.
And I wanna kiss you, make you feel alright
I'm just so tired to share my nights
I wanna cry and I wanna love
But all my tears have been used up
On another love, another love
All my tears have been used up
On another love, another love
All my tears have been used up
On another love, another love
All my tears have been used up, up.Zing ik zachtjes mee. Als het lied is afgelopen vraag ik: Robbie gaat het. Beetje het lied brengt dingen omhoog. Waar ik het lastig mee heb zegt hij. Dan komt Nick naar buiten ik ga zo even weg komen jullie naar binnen. Ik knik en Robbie ook. We staan op en ik pak onze borden en loop samen met Robbie naar binnen en zet de borden op het aanrecht. En ga op de bank zitten bij de andere en Robbie gaat weer naast mij zitten en ik neem hem weer in mijn armen.
JE LEEST
bankzitters stories
Fantasihier een boek met half afgeschreven boeken, die ik ben begonnen, maar toch online wil zetten