Zal ik meegaan vraagt Jamie. Ja hoor, ik ga ook mee zegt de coach. Ik breng jullie wel hoor ik een vrouwen stem zeggen. Bedankt mam hoor ik Jamie zeggen. Langzaam sta ik op ik probeer te leunen op mijn rechter enkel die net is dubbel geklapt. Meteen trekt mijn gezicht naar pijn. De coach tilt me op en Nick had mijn telefoon al gepakt. Dan kun je je ouders bellen zegt hij. Bedankt zeg ik zacht. En we gaan naar de auto. Jamie gaat naast mij zitten terwijl haar moeder en de coach voorin gaan zitten. Ik open mijn telefoon en ga naar contacten. Ik bel Raoul. Hey jongen wat is er hoor ik hem zeggen. mijn enkel is dubbel geklapt bij de landing en doet nu onwijs veel pijn begin ik. Oh en nu ben je zeker onderweg naar het ziekenhuis zegt Raoul. Ja wss is het gebroken zeg ik. Ik en je moeder komen er aan zegt Raoul. Ja isg zeg ik en ik hang op. 10 minuten later zijn er bij het ziekenhuis. Ik zie de auto van Raoul. Mijn ouders zijn er ook al zeg ik. Ik stap voorzichtig uit, mijn enkel is ondertussen zo dik en rood geworden als wat. Ik zie Raoul en Lieke uit stappen en naar me toe lopen. Ik zie dat ze een tas mee hebben. Raoul tilt me op en geeft me een knuffel. Je hebt niet je dag vandaag arme jongen zegt Lieke tegen mij. En we lopen naar binnen. En de coach neemt het woord bij de balie. Hey kunnen we zijn enkel laten checken hij is dubbel geklapt zegt hij. Ja isg hoe heet hij zegt de vrouw achter de balie. Robbie van de graaf zeg ik oké jullie mogen in de wachtkamer plaats nemen zegt ze dan. En wij lopen naar de wachtkamer. Robbie als het gebroken is moet je vannacht ergens anders slapen want wij zijn alle 8 morgen ochtend vroeg weg en kunnen je dan niet helpen zegt Lieke. Oh oké zeg ik. Hij mag wel bij ons slapen zegt de moeder van Jamie. Oké bedankt zeggen mijn ouders. Robbie van de graaf horen we dan een dokter zeggen. We staan op en volgen de dokter. Hij doet wat testjes bij mijn enkel nadat ik het uitlegde wat er was gebeurd. Ik ga wat foto's maken om te kijken waar hij gebroken is want ik kan hier al uit maken dat hij gebroken is zegt hij. Ik knik en ik wordt dan naar de kamer gebracht en röntgenfoto's worden dan gemaakt. En bekeken. Ik wordt weer naar de kamer gebracht waar de andere zitten. En de dokter laat de foto zien. Je bot is op 1 plek gebroken dus we gaan er gips omheen doen zegt de dokter. Oké zeg ik en ik wordt weer naar andere kamer gebracht waar ze de gips omheen doen. Welke kleur gips wil je vraagt de dokter. Rood zeg ik nadat ik even nadenk. Na een tijdje zit het erop en krijg ik de krukken. Het gips moet 3 tot 5 weken er omheen en ik beveel je aan om er niet op te steunen in de eerste 2 weken. En om de week te komen voor controle zegt de dokter. Oké zeg ik en ik loop op de krukken weer terug naar de rest samen met de dokter. Hij zegt nog wat dingen tegen mijn ouders. Zit je op sporten vraagt de dokter nog aan mij. Ja voetbal en turnen zeg ik. Oké ik zal zeggen nadat het gips er af is en dan na 2 weken beginnen met sporten en niet je enkel te veel belasten in de eerste 3 weken nadat het gips er af is en al het dan weer veel pijn begint te doen langs komen zegt de dokter. Mijn ouders knikken en ik ook. Dan geven mijn ouders mij een knuffel als we buiten staan. We zien je morgen avond oké zegt Raoul. Oké bye zeg ik. Je spullen zitten in de tas zegt Lieke die de moeder van Jamie aanpakt.
We stappen in de auto en gaan weer naar de sport al het was nog 1 uur en 2 kwartier toen we naar het ziekenhuis gingen en nu is het nog iets minder dan 1 uur. Jamie ga maar snel naar binnen zegt de coach en Jamie gaan naar binnen ik loop samen de coach en de moeder van Jamie gaat naast mij zitten. De krukken leg ik naast me neer. Nick loopt naar mijn toe met zijn telefoon als hij mij naar binnen ziet lopen de coach gaat ook even bij ons staan. Robbie het staat op film je val omdat iemand voor mij aan het filmen was omdat ik wou kijk wat ik nog kon verbeteren. En hij klikt het filmpje aan ook de coach kijkt mee. Kijk de mat wordt verschoven door Brendan als Robbie aanzet zegt Nick. Wacht speel nog eens of vraagt de coach. Nick speelt hem nog een keer af in slomo. Ja idd als Robbie de triple twist aanzet om de laatste sprong te doen zit hij nog snel aan mat en verschuift de mat waardoor Robbies enkel dubbel klapt anders was er niks gebeurd en was hij gewoon goed geland zegt de coach. Stuur hem maar naar mij toe dan heb ik het er over met de andere coaches want dit is onacceptabel zegt de coach daarna. Ook naar mij zeg ik. Isg en iets later krijg ik het filmpje. Nick gaat dan weer zelf bezig en ook coach Floris want zo heet hij gaat andere helpen ik kijk het filmpje nog een paar keer. Ik had hem anders geland zeg ik zacht. Het is niet jouw schuld zoals je ziet het was perfect zegt de moeder van Jamie Julia. Bedankt, hij is gewoon jaloers hij doet altijd al kut en maakt lelijke opmerkingen zeg ik. Ah dat is kut zegt Julia. Doet Brandon altijd zo kut vraagt Floris dan die net langskomt lopen. Ja hij maakt altijd al lelijke opmerken sinds ik hier ben gaan turnen zeg ik. Ik ga het hier zeker over hebben met de andere coaches. Je vindt het kut hé, dat je niet kan turnen nu zegt Floris. Ik knik en de tranen komen. Het was de 2de keer dat ik deze combi probeerde 5 jaar geleden ook al en toen kwam ik ook al verkeerd terecht wat daar toen precies gebeurde weet ik ook niet. Maar die was toen ook al gebroken zeg ik.
JE LEEST
bankzitters stories
Fantasiahier een boek met half afgeschreven boeken, die ik ben begonnen, maar toch online wil zetten